برایان هوک و خبر به صفر رسیدن سه خریدار نفت ایران


به گزارش  رویترز، برایان هوک، مسئول کارگروه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد سه  کشور واردات نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند.مسئول کارگروه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد سه  کشور از هشت کشوری که معافیت از تحریم‌های مرتبط با واردات نفت ایران را دریافت کرده بودند، در حال حاضر خرید نفت از این کشور را به صفر رسانده‌اند.

وی بدون نام بردن از این کشورها، افزود: در ماه نوامبر، ما به هشت کشور معافیت از تحریم‌های نفتی ارائه کردیم تا مانع افزایش قیمت نفت شویم. من امروز تایید می‌کنم که سه کشور از آن‌ها واردات را به صفر رسانده‌اند.

او افزود با کاهش بهای نفت، آمریکا به‌سرعت در حال به‌صفر رساندن تمام خرید‌های نفت خام از ایران است. در مجموع ۲۳ کشوری که قبلا از ایران نفت خام می‌خریدند، اکنون واردات را به صفر رسانده‌اند.

هوک با ادعای اینکه آمریکا در حال جلوگیری از فعالیت‌های مالی بین‌المللی ایران است، اظهار داشت: در زمان مناسب تصمیم می‌گیریم که معافیت‌های تحریمی نفت ایران را تمدید کنیم یا نه. شرایط بازار نفت در سال ۲۰۱۹ برای آمریکا جهت تسریع برنامه به‌صفر رساندن صادرات نفت ایران، بسیار بهتر است.