ادامه وضعیت آماده باش در مناطق آسیب دیده


درحالی که شرایط بحرانی در بسیاری از مناطق کشور همچنان ادامه دارد، و سازمان‌ها و نهادهای مسئول همچنان نسبت به اضطراری بودن شرایط هشدار می‌دهند، ولی بنظر میرسد در برخی مناطق مردم بدون توجه به این شرایط همچنان به رفتارهای پرخطر خود ادامه می‌دهند.

سرهنگ رحمانی  رئیس پلیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک ناجا گفته است سفر به بسیاری از استان‌ها من‌جمله استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان پرخطر است و بهتر است مردم از سفر در این مسیرها خودداری کنند، با این حال مدام اخباری درباره اتومبیل‌هایی که در کولاک، سیل و دیگر مشکلات جاده‌ای گرفتار شده‌اند، منتشر می‌شود

در عین حال پلیس کشور با وجود هشدار نسبت به برخی از استان‌ها، چندین روز است به مسافران اعلام می‌کند فعلا و تا اطلاع ثانوی از سفر در کلیه مسیرها خودداری کنند.

کارشناسان تاکید می‌کنند حتی در مسیرهایی که سیل فروکش کرده و وضعیت بارش به حالت عادی در امده به خاطر خطرات ناشی از رانش زمین ونیز لغزندگی زمین به علت سست شدن به علت سیلاب‌های بزرگ، از تردد جاده‌ای خودداری کنند، با این وصف برخی افراد همچنان به توصیه‌های ایمنی کم‌توجهی می‌کنند.

بنظر کارشناسان با وجودی که مدیریت بحران در کشور در وضعیت بسیار نامناسبی است، اما بی‌توجهی مردم به خطرات احتمالی، و عدم رعایت  توصیه‌های ایمنی در مواجهه با خطرات طبیعی سطح مشکلات را افزایش میدهد