پس لرزه های سیاسی سیل استان گلستان و برکناری استاندار

در پی وقوع سیل در استان گلستان و عدم حضور استاندار در منطقه، با وجود نیازی که در سطح منطقه، برای صدور مجوزهای لازم، به او وجود داشت، جهانگیری به عنوان معاون اول دولت و از طرف دولت، با وجود مقاومت وزیر کشور در برکناری استاندار، وی را برکنار کرد. وزیر کشور در توضیح دلایل عدم حضور استاندار در منطقه گفته بود وی به علت مشکلات خانوادگی در خارج از کشور به سر می برد، اما استاندار در هنگام حضور در کشور اعلام کرد که وی برای درمان جراحت‌های ناشی از جنگ در خارج از کشور حضور داشته و سفر درمانی خود را نیمه تمام گذاشته و به خاطر مردم به کشور باز گشته است. استاندار گلستان در نخستین ساعات حضور خود در ایران همچنین اعلام کرده بود هنگامی که او کشور را ترک کرده، شرایط در استان کاملا تثبیت‌شده بوده است. این اظهارات او در حالی عنوان می‌شود که بر خلاف اظهارات وی، در هنگام ترک ایران، سیل بسیاری از مناطق استان را در برگرفته بود و بنا به گفته کارشناسان، شرایط به شدت اضطراری بود.
در پی برکناری و عزل مناف هاشمی توسط جهانگیری، مجلس با طرح موضوع احتمال دو ملیتی بودن وی، تاکید کرده است موضوع را با حساسیت مورد بررسی خواهد داد و به آن رسیدگی خواهد کرد.
عزل مناف هاشمی توسط معاون اول رئیس جمهور در حالی صورت گرفته است که شایعات زیادی در خصوص تلاش‌های مناف هاشمی برای حضور در بدنه دولت در پست معاونت وزیر یا وزارت وجود دارد و برخی از منتقدان تاکید می‌کنند این عزل ممکن است چندان هم برای مناف هاشمی نگران‌کننده و نامطلوب نباشد، بلکه برعکس فرصتی باشد برای اینکه او به رایزنی‌های خود برای حضور در بدنه اجرایی دولت و حضور در جایگاه معاونت وزیر اقدام کند و به لابی‌گری‌های خود در این خصوص ادامه دهد.
مردم در فضای مجازی تاکید دارند اگر دولت با وجود مدیریت بی‌مسئولانه‌ی او در سیل گلستان، او را در پست دیگر دولتی قرار دهد، این اقدام، به معنای پشت کردن و روگردانی از مردم خواهد بود و به شدت به اعتماد عمومی آسیب خواهد زد.