درگیری خونین میان مردم در دزفول و اندیمشک

مردم شهر دزفول و اندیمشک، در پی اختلاف نظر درباره محل نصب تابلوی ورودی شهر با هم گلاویز شده و این درگیری تعدادی کشته و مجروح بر جا گذاشته است. بر اساس اظهارات برخی از شاهدان، تنها دلیل مناقشه دو گروه از مردم اندیمشک و دزفول، اختلاف بر سر نصب تابلوی خوشامد به شهر است که نه صبغه‌ی تاریخی خاصی دارد و نه اهمیت اقتصادی خاصی برای دو طرف دعوا. شاهدان برتشدید مناقشه به تحریک مقامات محلی و دو امام جمعه منطقه تاکید دارند و می‌گویند که مقام‌های محلی در تحریک مردم برای شروع این درگیری نفقش زیادی داشته‌اند. آنها همچنین با ابراز تاسف از عدم اقدام به موقع مقام‌های محلی و نیروی انتظامی برای کنترل شرایط و همچنین فرونشاندن آتش خشم مردم، عدم اقدام به موقع نیروی انتطامی را یکی از دلایل تشدید بحران عنوان کرده‌اند.
بدتر اینکه ساکنان دزفول با وجود دادن کشته در این درگیری نتوانسته‌اند تابلو را در محل مورد نظر خود نصب کنند و لذا در مقابل فرمانداری دزفول تحصن کرده‌اند و آماده حمله بعدی هستند. مسلح بودن طرفین یکی از دلابلی است که این درگیری را خونبارکرده واین نگرانی وجود دارد که شرایط بسیار وخیم‌تر و بحرانی‌تر شود و کشته‌ها و مجروح‌های بیشتری بر جا بگذارد.
گرچه برخی از کارشناسان این درگیری‌ها را محلی و ناشی از مداخله عمدی دولت و نیروی انتظامی برای پرخطر جلوه دادن شرایط جامعه عنوان می‌کنند، اما واقعیت این است که اکنون بارها هشدار داده شده است که جامعه از نظر خشم درونی و آمادکی برای اقدامات پرخطر اعتراضی، بسیارآسیب‌پذیر و آماده است و کوچک‌ترین درگیری ومناقشه‌ای می‌تواند به یک درگیری غیرقابل جبران تبدیل بشود.
این آمادگی و خشم و عصبانیت عمومی جامعه در مناطق و شهرهایی که آمادگی بیشتری برای تبدیل مناقشات به درگیری‌های قومی و منطقه‌ای دارند، شدیدتر است. در مناطقی با طرفیت مناقشات قومی بالا کوچک‌ترین جرقه‌ای کافیست آتش خشم طرفین را شعله‌ور کند و به فاجعه‌های غیرقابل جبرانی بینجامد.