حمله ترامپ به جوبایدن

به گزارش رویترز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه به جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق حمله کرده و او را فردی با بهره‌هوشی پایین توصیف کرد. او در توئیتی نوشت: جو بایدن آخر این هفته وقتی می‌خواست یک جمله ساده درباره تصمیمش برای نامزدی در انتخابات صحبت کند، زبانش قفل شد. به اینها عادت کنید. یک فرد دیگر با ضریب هوشی پایین.
بایدن روز شنبه هنگام سخنرانی ابتدا به تلویح گفت که برای انتخابات سال ۲۰۲۰ نامزد خواهد شد، اما اندکی بعد، سعی کرد سخنانش را اصلاح کند.
ترامپ پیش از این چندین بار مدعی شده که از بهره هوشی بالایی برخوردار است. ترامپ سال ۲۰۱۳ هم توئیت کرده که بهره هوشی او از باراک اوباما و جورج دبلیو بوش، روسای جمهور ادوار گذشته بالاتر است.
او تا کنون به سوالات درباره نمره‌اش در آزمون‌‌های بهره هوشی پاسخ نداده و به گفتن جملات کلی مانند اینکه دارنده بالاترین بهره هوشی است بسنده کرده است. کوهن وکیل سابق ترامپ در شهادتش گفته بود که ترامپ تمام موسسات تحصیلی را که در ان مشغول تحصیل بوده تهدید کرده که اسناد وی را منتشرنکنند . افشاگری‌های رسانه‌ها نشان می‌دهد ترامپ بارها برای موفق نشان دادن خودش در زمینه‌های مختلف اعم از مالی، تحصیلی، کاری و غیره به سندسازی رو آورده است