مصاحبه و یدئویی احمدی نژادو هشدار به فروپاشی کشور

محمود احمدی نژاد همچنان به فعالیت‌های تبلیغاتی خود برای معرفی خود به عنوان پاکدست‌ترین دولت جمهوری اسلامی و انتقاد از بقیه دولت‌ها و به ویژه دولت روحانی به خاطر مشکلاتی که در جامعه ایجاد کرده‌اند ادامه می‌دهد.
وی در تازه‌تربن گفتگوی ویدیویی خود از فروپاشی و شرایط اضطرار در کشور به عنوان مشکل جدی در کشور یاد کرد و با اضطراری خواندن شرایط کشور و اقتصاد، از دولت خواست برای حل مشکلات آدرس غلط ندهند.
وی همچنین با مشابه خواندن مشکلات ارزی در دوران فعلی با دوران ریاست جمهوری خود، اظهار داشت در زمان دولت وی، دولت قفل شده بود و کسانی که الان در راس کار هستند دولت را قفل کرده بودند و اجازه نمی‌دادند دولت بتواند اقدامی کند. وی همچنین با ابراز شگفتی از اینکه دولت مشکلات ارزی را حل نمی‌کند اظهار داشت حل مشکل ارز شدنی است.
او اظهار داشت کمترین رشد نقدینکی مربوط به دولت وی بوده است. احمدی نژاد همچنین در بخشی از گفتگوی ویدئویی خود اظهار داشت در دولت فعلی نه به خاطر یارانه‌ها و نه به خاطر قرض‌الحسنه، نقدینگی افزایش نیافته است، و دولت باید دلایل این فزایش نقدینگی را بیابد.
وی همچنین اظهار داشت سود بانکی هم در زمان دولت روحانی افزایش یافته است. احمدی نژاد در بخش دیگری از گفتگوی ویدئویی خود اظهار داشت دولت باید برنامه اقتصادی خود را به رفراندوم بگذارد و از مردم درباره اجرای آن نظرخواهی کند. احمدی نژاد همچنین اظهار داشت دولت روحانی دیگر فرصتی برای نظرخواهی از مردم ندارد و به علت بی‌اعتمادی مردم به انها باید از یک جای دیگر مساله حل بشود. وی اظهار داشت از فرصت موجود برای طرح موضوعات و مسائل و اراس برنامه مشخص استفاده نکردند.
بنا به گفته کارشناسان، تقریبا تمامی اظهارات وی نادرست است.
در دوره روحانی سود بانکی نسبت به دولت احمدی نژاد کاهش یافته است. در عین حال یارانه برنامه ریزی شده در دوره احمدی نژاد هم ادامه یافته و به علت ادامه یارانه در هر ماه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد اقتصاد کشور می‌شود.
احمدی نژاد در. حالی از ضرورت رفراندوم برای برنامه اقتصادی دولت می‌گوید و بر ضرورت مشارکت مردم در امور مربوط به خودشان تاکید می‌کند، که در زمان خود وی، او بیشترین بی‌احترامی‌ها را نسبت به مردم داشت و در مهم‌ترین امور جاری نه تنها به نظر و رای مردم مراجعه نمی‌کرد، بلکه حتی ارزشی برای نظر متخصصان و کارشناسان نیز قائل نبود.