وکیل ترامپ و قبول احتمال تبانی کمپین ترامپ با روسیه

رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان در برنامه کریس کومو ،با عقب نشینی از مواضع کاخ سفید ، احتمال تبانی دست اندرکاران تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه را نفی نکرد جولیانی گفت که من هیچ وقت نگفتم که کارزار انتخاباتی و دست اندرکاران آن تبانی نکرده اند. من چنین چیزی نگفتم. جولیانی در اظهارات خود بارها مصرانه تاکید کرد که خود ترامپ با روس ها تبانی نکرده است اما گفت که نمی تواند چنین چیزی را در مورد دست اندرکاران تیم انتخاباتی وی نیز بگوید.
هفته گذشته سی‌ان‌ان در گزارشی فاش کرد پاول مانافورت هنگامی که رئیس ستاد انتخابات ترامپ بوده نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده در این ستاد را برای دو نفر از افراد نزدیک به کاخ کرملین ارسال کرده است. جولیانی در پاسخ به سوال مجری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا ارسال چنین اطلاعاتی به کشورهای خارجی را می‌توان مصداق تبانی به شمار آورد گفت که ترامپ خودش این کار را انجام نداده و بعد از دیدن آن در خبرها متوجه چنین اقدامی شده است.
وی گفت دونالد ترامپ اطلاعات نظرسنجی را به کسی نداده است. او تا زمان افشای این موضوع در مقاله‌ای چند هفته قبل از آن خبر نداشت.
مجری برنامه سی‌ا‌ن‌ان در پاسخ گفت که ترامپ دست‌کم ۱۳ بار با انتشار پیام‌هایی در توئیتر مستقیماً گفته که هیچ تبانی میان ستاد انتخابات او و دولت روسیه وجود نداشته وآخرین باری که ترامپ این موضوع را تکذیب کرد ماه گذشته بود