شورای نگهبان و دخالت در انتخابات

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به رفتار برخی از اعضای شورای نگهبان در جانبداری از جناحهای سیاسی در انتخابات از جمله در انتخابات 94 مجلس که تصویر آیت‌الله جنتی درحالی منتشر شد که در دست خود لیست اصولگرایان را دارد و درحال رای‌دادن است، گفت
به هر حال اعضای شورای نگهبان مانند سایرین به محلی می‌روند و رای می‌دهند، البته دوستان رسانه هم به دنبال خبر داغ هستند و توانسته بودند آن عکس را بگیرند. او گفت اعضا شورا در کار و انجام وظیفه باید مستقل باشید.
کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی برحمایت دونفر از اعضا شورای نگهبان در سال 88 از احمدی نزاد تصریح کرد دو نفر از حقوقدانان که آن زمان در دولت هم بودند، اقدامی کردند و ما هم به آنها تذکر دادیم، در دوره‌های گذشته هم حتی برخی افراد را داشتیم که به نفع دیگری بیانیه صادر می‌کردند.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که مردم براساس وجاهت قانونی یک جایگاه به نظر فرد اعتماد می‌کنند. تذکر چه فایده‌ای دارد؟ یادآور شد خیلی از اتفاقات در جامعه انسانی رخ می‌دهد و مابه‌ازایی در مقابل تخلفات وجود دارد که باید اعمال شود. وی إظهار داشت من و شما اگر تا صبح بنشینیم می‌توانیم تخلفات قوای قضاییه، مجریه و مقننه را احصاء کنیم. مهم این است که ببینیم برخورد می‌شود یا نه که من می‌گویم سال 88 این برخورد انجام شد.
سخنگوی شورای نگهبان به عمد از نام بردن از جنتی و شیخ محمد یزدی که در سال 88 به طور علنی از احمدی نژاد حمایت کردند، نام نبرده است و فقط سعی کرده دو حقوقدان را متخلف بداند . در حالیکه تخلف اعضای شورای نگهبان در این زمینه صلاحیت انها را برای ادامه کارشان زیر علامت سوال قرار میدهد .