عباس عراقچی وزیر خارجه جمهوری اسلامی به بیروت سفر کرد

عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، روز جمعه وارد بیروت شد.
پخش زنده رویترز نشان می‌داد که هواپیمایی با پرچم ایران شامگاه پنجشنبه، ساعاتی پس از حمله هوایی شبانه اسرائیل به پایتخت لبنان، وارد فرودگاه بیروت شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، عراقچی قرار است در این سفر با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت، و نبیه بری، رئیس مجلس لبنان که از متحدان نزدیک حزب الله مورد حمایت جمهوری اسلامی است، دیدار و گفتگو کند.

اسماعیل بقایی، سخنگوی جدید وزارت خارجه جمهوری اسلامی، در پیامی در شبکه ایکس نوشته که در این سفر، «محموله‌ای شامل ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی به عنوان بخشی از کمک‌های بشردوستانه ایران، تقدیم لبنان خواهد شد».

هواپیمای حامل وزیر خارجه جمهوری اسلامی در بیروت در حالی فرود آمد که ارتش اسرائیل شنبه گذشته به لبنان هشدار داد که مانع از فرود هواپیماهای ایرانی از ایران یا سوریه در فرودگاه «رفیق حریری» شود زیرا ممکن است حامل نفرات نظامی و تجهیزات برای حزب‌الله باشند و در آن صورت، اسرائیل به فرودگاه حمله خواهد کرد.

عباس عراقچی قصد داشت قبل از سفر به مقر سازمان ملل در نیویورک راهی بیروت شود اما حسن نصرالله، دبیر کل کشته‌شده حزب‌الله لبنان، توصیه کرده بود که ملاقات با او را به وقت دیگری موکول کند.