مراسم بیست و دو بهمن و ادعاهای گزاف رییسی در مورد دستاوردهای انقلاب و دولتش

مراسم 22 بهمن امسال در شرایط خاصی برگزار شد که جمهوری اسلامی در یکی از دشوارترین مراحل اقتصادی و سیاسی و امنیتی خودش قرار دارد. همچنین بحران های منطقه ای و هسته ای همچنان رویاروی ایران قرار دارد. سال گذشته تظاهرات بزرگی ماهها علیه حکومت برگزار شد که کیان حکومت را در خطر قرار داد. در چنین مناسباتی مسئله زنان هم همچنان مسئله‌ای جدی شده است و حکومت هنوز نتوانسته مسئله حجاب اجباری زنها را عملیاتی کند. حکومت سعی کرد که مراسم امسال با تبلیغات فراوان موفق نشان دهد. که در این امر ناموفق ماند. همچنین در شنبه شب قرار بود که صدای الله اکبر از پشت بامها تکرارشود که موفق نبود بلکه در برخی از شهرهای بزرگ، از جمله تهران به طور خود جوش شعار مرگ بر جمهوری اسلامی شنیده میشد . همچنین در برخی از پایتختهای جهان تجمعاتی برگزارشد و شعارهای ضد حکومتی از سوی مخالفان سر داده شد. اما در تظاهرات طرفداران حکومت حضور زنان بدون حجاب و لباسهای با حجاب نامتعارف نیز در مراسم 22 امسال خیلی جلب نظر می‌کرد و خبرگزاریهای وابسته به جمهوری اسلامی عکسهای این زنان را منتشر کرد که با حجاب های نامتعارف با عکس قاسم سلیمانی یا باپوستر شعارهای تا آخر ایستاده ایم را نشان می داد که نشان دهنده تناقضات حکومتی ر ارتباط با مسئله تعامل با زنان. است . جمهوری اسلامی در موقعیت های خاص سعی دارد نشان دهد که حتی این اقشار نیز از حکومت اسلامی حمایت میکنند اما در موقعیت های دیگر آنها را به عنوان متخلفان قانون حجاب بازداشت میکند یا ماشین هایشان را توقیف و جریمه می کند.
اما در این میان رئیسی، که سعی می کند ادعاهای بزرگ در مورد مسایل کند تا مورد خوشامد رهبر جمهوری اسلامی قرار گیرد، در سخنرانی مراسم بزرگداشت بیست و دوم بهمن مدعی شد که انقلاب اسلامی انقلاب رهایی، استقلال، مقاومت و ایستادگی بوده و مدعی شد که ایران امروز مستقل ترین کشور در جهان است و خودش تصمیم میگیرد و دیگر وابسته به شرق و غرب نیست، این شعارها در حالی مطرح شده است که بسیاری از سیاست های جمهوری اسلامی حداقل در دولت رئیسی تحت‌تأثیر ملاحظات روسیه بوده است که مهم ترین آنها عدم امضای توافق برجام بود که به خاطر جنگ اوکراین و حفظ منافع روسیه ، جمهوری اسلامی در دو نوبت از ازامضای ان خودداری ورزید. رئیسی همچنین مدعی شد که در جمهوری اسلامی آزادی فکر و اندیشه تضمین شده است و در مورد آزادی های اساسی مدعی شد که ایران با آزادی های بسیار زیادی روبروست. وی گفت که این که زمانی فرد را به خاطر یک اعلامیه هفته ها شکنجه بدهند تمام شده است و در فضای رسانه ای همه انتقادها مطرح می شود و آزادی به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است. آقای رئیسی که این سخنان را به زبان رانده است خودش متهم است که دادستان اعدام بیش از چندین هزار نفر از کسانی است که در سال 67 بدون محاکمه های لازم و با اینکه حکم داشتند، اعدام شدند بوده است. رئیسی همچنین در موقعیتی به قدرت رسیده است که شورای نگهبان با رد صلاحیت اکثر کاندیداهایی که در درون حکومت بودند از جمله لاریجانی توانسته در انتخاباتی مهندسی شده به این موقعیت دست پیدا کند.
علاوه بر این برخلاف ادعای وی بسیاری از افراد و روزنامه نگاران که از حکومت انتقاد کردند همچنان در زندان به سر می برند و بسیاری از روزنامه نگارانی که در مسائل مربوط به سال گذشته انتقاد کردند همچنان در زندان هستند و بیش از بیست هزار نفر سال گذشته در انتقاد و اعتراضات خیابانی دستگیر شدند علاوه بر این بسیاری از کسانی که منتقد بودند از جمله اساتید و دانشجویان منتقد ازدانشگاه اخراج شدند. رئیسی همچنین مدعی شد که در حوزه اقتصادی دولت وی پیشرفت های زیادی کرده از جمله فعال شدن هفت هزار واحد تولیدی، کاهش چشمگیر آمار بیکاری، افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش بیمه سلامت، رشد ترانزیت، افزایش تولید و رشد اقتصادی، بی‌سابقه بودن کاهش تورم در تولید، کاهشی شدن تورم، کاهش ناترازی در برق و امکان صادرات برق در آینده نزدیک، تلاش برای رفع تنش‌های آبی و رفع تنش آبی 3600 روستا و افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص، که همه این ادعاها با چالش روبروست از جمله در مورد سرمایه گذاری خارجی و داخلی و مسئله کاهش تورم و همچنین کاهش ناترازی برق و همچنین مسئله رفع تنش های آبی در کشور که نه تنها اوضاع بهتر نشده بلکه وضعیت به مراتب بدتر شده است.
او همچنین مدعی شد مجدداً که قطار پیشرفت سرعت پیدا خواهد کرد این در حالی است که بسیاری معتقدند که برخلاف صحبت رئیسی ایران با وضعیت بسیار وخیمی و بحرانهای فزاینده ای روبروست که حتی میتواند کلیت کشور را با مخا طره رو برو سازد.
رییسی یاد گرفته با شعارهای که مبنای واقعی ندارد هواداران خود را همچنان سرگرم شعارهای خود قرار دهد.