واکنش قالیباف به حمایت خامنه‌ای از مجلس 

در پی سخنان اخیر علی خامنه‌ای در حمایت از مجلس یازدهم که در دیدار با آنها در روزهای اخیر مطرح شده بود، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، عملکرد مجلس یازدهم را از حیث قانونگذاری بسیار موفق‌تر از مجالس دیگر دانست و گفت حمایت رهبر انقلاب از مجلس نقطه عطفی در دوره چهارساله مجلس یازدهم است.
خامنه‌ای در دیدار اخیرش با نمایندگان مجلس، با انقلابی خواندن مجلس یازدهم، و ضمن حمایت تمام قد از این مجلس، گفت از اول تشکیل این مجلس اعتقاد وی و علاقه‌ی او به این مجلس را که از روی اطلاع بود، بیان کرده است و هنوز بر همان عقیده است. خامنه‌ای در این دیدار تصریح کرده بود که مجلس را مجلس انقلابی می‌دانسته و در حال حاضر هم بعد از سه سال همین حرف را تکرار می کند. وی تاکید کرد این مجموعه، یک مجلس انقلابی است.
اظهارات خامنه‌ای در حالی عنوان شده بود که این مجلس از کمترین حمایت مردمی برخوردار بود و اعضای آن با کمترین رای وارد مجلس شدند. مصوبات مجلس یازدهم کمترین هم‌راستایی را با منافع عمومی و مردم داشته است و در عین حال بیشترین فساد مالی علنی در همین مجلس ثبت شده و به اطلاع عموم رسیده است.
حالا با وجود فساد مالی تاییدشده‌ی بسیاری از اعضای مجلس، محمدباقر قالیباف، که خرید سیسمونی نوه‌اش از ترکیه، وحید اشتری، افشاکننده‌ی آن را به دادگاه و زندان کشاند و به ایجاد کمپین سیسمونی گیت منجر شد، از سخنان رهبرش درباره‌ی انقلابی بودن مجلس دفاع می‌کند و این سخنان را مایه‌ی افتخار مجلس عنوان می‌کند.
قالیباف تصریح کرد وظیفه خود می‌داند به نمایندگی از تمامی وکلای مردم از رهبر انقلاب بابت لطف ویژه‌ای که به فرزندان خود در مجلس یازدهم داشته است خاضعانه و مسئولانه سپاسگزاری کند.
قالیباف در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود، با بیان اینکه حمایت کم‌نظیر خامنه‌ای از نمایندگان مجلس که وی آنها را سربازان خامنه‌ای خواند، نقطه عطفی در این دوره چهار ساله محسوب می‌شود، این موضوع را که خامنه‌ای طبق گفته‌ی خودش با اطلاع این سخنان را بیان کرده، بسیار خشنود کننده عنوان کرد.
به گفته‌ی تحلیلگران حمایت علی خامنه‌ای از مجلسی که گزارش‌های خود مجلس حاکی از دریافت خودروهای میلیاردی توسط نمایندگان مجلس در قالب طرح‌های ویژه است، و در روزهای اخیر فشار زیادی را بر افکار عمومی وارد کرده است، تنها موجب گستاخ‌تر شدن مجلسی‌ها در ارتکاب اقدامات فسادزا می‌شود که به نظر می‌رسد برای خود مجلسی‌ها کاری عادی است.
در عین حال، اینکه قالیباف بدون خجالت و شرمندگی نمایندگان مجلس را که باید خود را خدمتگزار و وکیل مردم بدانند، سرباز خامنه‌ای می‌نامد، نشان می‌‌دهد که مجلس تا چه حد تنزل کرده و از وکیل‌المله بودن دور شده و تبدیل به وکیل‌الرهبر شده است.
در سال‌های اخیر که مجلس یازدهم روی کار بوده است، علاوه بر آنکه با مصوباتی درباره‌ی فضای مجازی و رسانه‌ها، مالیت و موارد مشابه فشار زیادی را بر مردم قرار داده است و عمدتا مصوبات در راستای منافع دولت یا عده‌ای خاص از شهروندان بوده است، تصویب قانون راهبردی که مانع از انجام توافق توسط دولت حسن روحانی شد، بیشترین صدمه را به منافع عمومی وارد کرد. اما خامنه‌ای این اقدام مجلس در تصویب قانون راهبردی را که یکی از دلایل مشکلات جدی مردم در حوزه‌ی اقتصادی است، موفقیت بزرگ و افتخار آمیز مجلس یازدهم عنوان کرد و حالا هم قالیباف از اظهارات وی تشکر می‌کند و آنها را مایه‌ی دلگرمی مجلس عنوان می‌کند.
اظهاراتی که نشان می‌دهد که مجلس نه تنها در راستای منافع مردم نیست، بلکه از اینکه خود را هم حامی منافع حاکمیت عنوان کند، شرمسار نیست و نسبت به فساد اقتصادی و اقدامات فسادآمیزی هم که در حوزه‌ی اقتصادی انجام داده نیز حتی شرمنده و خجالت‌زده نیست.