اظهارات واهی رئیسی در مورد دغدغه دولت در رسیدگی به موضوع معیشت و اشتغال مردم

ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در همایش مدیران سراسر کشور با بین این موضوع که در ماه رمضان زمینه برای رشد و تعالی و رسیدن انسان به مقام ربانی فراهم شده، اظهار داشت همه به خصوص مسئولان امر، دولت و امور مردم باید به آن توجه کنند.
رئیسی در بخشی از سخنانش با بیان این موضوع که همه‌ی انسان‌ها مدعی خدمت به انسان هستند گفت هیچ کس نیست که بگوید نمی‌خواهد به انسان خدمت کند. وی گفت حتی قدرت‌های بزرگ هم نمی‌گویند که می‌خواهند آفریقا را غارت کنند، بلکه می‌گویند می‌خواهند خدمت کنند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات مردم در خصوص معیشت و اشتغال یکی از نگرانی‌های اصلی مردم را بیکاری فرزندان خانواده دانست و گفت اگر شغل مناسبی برای فرزندان آنها پیدا شود بسیاری از مردم از نگرانی نجات پیدا می‌کنند. وی گفت امروز با اقدامات و امکانات زمینه فراهم است که اقشاری از مردم از نگرانی نجات پیدا کنند و شغل متناسبی برای فرزندان آنها فراهم شود. رئیسی با بیان این موضوع که با یک حرکت و اقدام مانند ایجاد شغل یک خانواده شادکام می‌شود از متصدیان و کارکنان خواست کار مردم را به تاخیر نیندازند.
وی گفت مساله اشتغال نباید برای چند ماه و روزها به تأخیر می‌افتاد. رئیسی افزود این کار می‌توانست در زمان خودش انجام شود و خانواده‌های زیادی را از نگرانی بیرون بیاورد، تولید را رونق بدهد، در تولید از مانعی پیشگیری کند، یک کارآفرین یا سرمایه‌گذار را امیدوار به سرمایه‌گذاری کند.
رئیسی همچنین با انتقاد از اینکه برخی بانک‌ها از بانک مرکزی اضافه برداشت داشته‌اند، به آثار تورمی شدید این اقدامات اشاره و تاکید کرد این موضوع باید حل شود و جلوی اضافه برداشت این بانک ها به طور قاطع گرفته شود.
وی همچنین با اشاره به سیاست‌های جدید ارزی کشور و بانک مرکزی و ضرورت اجرای این سیاست‌ها از سوی همه شرکت‌های صادراتی، تاکید کرد اگر شرکتی ارز صادراتی خود را مطابق دستورالعمل بانک مرکزی عرضه نکند، مدیرعامل و هیات مدیره آن شرکت باید عزل شوند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از کسانی که از دولت انتقاد می‌کنند گفت در دنیا اینگونه است که وقتی انتخابات می‌شود و یک نفر مسئولیت دارد یا دولتی سر کار می‌آید دیگران تلاش می‌کنند آن دولت موفق شود و آن بخش بتواند کارها را انجام بدهد نه اینکه با قلم زدن‌های بیجا، حرف زدن‌های نادرست، مردم را ناامید و دل آنها را خالی کنند. وی افزود ایجاد یأس کردن که هنر نیست.
ابراهیم رئیسی در حالی از عدم حمایت از دولت وی انتقاد می‌کند که در دولت یازدهم و دوازدهم، حامیان وی و حتی خود وی نه تنها حمایتی از دولت حسن روحانی نداشتند و نمي‌کردند،‌ بلکه تمام تلاش خود را برای کم‌ارزش نشان دادن اقدامات دولت حسن روحانی انجام می‌دادند.
رئیسی و حامیان او فراموش کرده‌اند که در بهترین شرایط اقصادی و بین‌المللی کشور چگونه با چوب لای چرخ دولت گذاشتن مشکلات دولت قبلی را دوچندان کرده‌اند و با وجود تلاش‌هایی که برای بهبود شرایط کشور انجام می‌شد، با انتقادها و فشارهای پایان‌ناپذیر فرصتی را که برای بهبود شرایط کشور وجود داشت از ملت ایران سلب کردند.
تمامی روزنامه‌ها و حتی تلویزیون به صورت یکپارچه برای انتقاد از دولت برنامه‌ریزی شده بود و دولت حسن روحانی با وجود همه‌ی انتقادهایی که بر عملکرد آن وارد است، حتی از طرف رسانه‌ی ملی جمهوری اسلامی هم مورد حمایت قرار نمی‌گرفت و عملکردهای مثبت دولت در حوزه‌ی سیاست خارجی و سلامت نه تنها از طرف رسانه‌ی ملی اعلام و بیان نمی‌شد، بلکه برعکس آن تلاش می شد تا با اثرگذاری بر افکار عمومی از طریق رسانه‌ی دولت روحانی را دولتی بی‌مصرف و بدون عملکرد معرفی کنند.