وزیر اطلاعات و تهدیدهای جدید علیه کشورهای غربی بخاطر حمایت از معترضان

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت سیزدهم مجددا امریکا و کشورهای اروپایی به دلیل حمایت از اعتراضات خیابانی در ایران تهدید کرد که نشانه هراس سیستم است . وی با اشاره به اینکه دخالت مستقیم امریکا و اعوانش در مسائل اخیر ایران و حمایت آنها از اعتراضات قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند، اقدامات و موضع‌گیری‌های آنها را بسیار سبک دانست و گفت این اظهارات و مواضع چنان سبک و ضعیف است که فرد در شان خود نمی‌بیند که با این پدیده مواجه شود یا پاسخ دهد.
خطیب امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را فردی لوده خواند و با اشاره به دیدار وی با مخالفین حکومت گفت وی همان سخنانی را که آن مخالفین لوده سیاسی در دهانش گذاشتند تکرار کرد.
خطیب افزود باید دید چه شده که این کشور از میزبانی افتخارآمیز و تاریخی رهبران بزرگ عدالت‌طلب و آزادی‌خواه و تاریخ‌ساز جهان همچون امام خمینی به پایگاه اراذل و اوباش آلوده تبدیل شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اعتراض‌ها در آلمان اشاره کرد و با اشاره به تظاهرات موسوم به دوشنبه‌های اعتراض علیه دولت آلمان، گفت هر هفته ده‌ها هزار نفر در اعتراض به عملکرد ضعیف دولت آلمان و نارضایتی گسترده درخصوص مسائل مربوط به سوخت، رفاه، مسکن و… در اعتراضات حضور می‌‌یابند.
این اظهارات وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از اعتراضات در اروپا در حالی عنوان می‌شود که بر خلاف اظهارات وی، موضوع مجاز بودن اعتراضات قانونی در این کشورها از جمله انتقاداتی است که در خصوص برخورد جمهوری اسلامی ایران با اعتراضات در ایران مطرح می‌شود و بارها عنوان شده است که جمهوری اسلامی ایران با برخورد قهری با اعتراضات قانونی اعتراضات را به خشونت می‌کشاند و اعتراضاتی را که در دیگر کشورها به سهولت و حتی با حمایت پلیس انجام می‌شود به خشونت می‌کشاند.
جمهوری اسلامی همواره در واکنش به انتقادها از نقض حقوق بشر در ایران، به جای تلاش برای تامین حقوق انسانی مردم، متهمان و کسانی که از بدیهی‌ترین حقوق انسانی محرومند، به نقض حقوق بشر در اروپا متوسل می‌شود به جای کاهش چالش‌هایی که در این زمینه در ایران وجود دارد و رفع مشکلات در این خصوص، به متهم کردن طرف اروپایی در نقض حقوق بشر اکتفا می‌کند و تلاشی نمی‌کند که موارد نقض حقوق بشر در ایران را مرتفع کند و به جای رفع مشکلات حقوق بشری در داخل ایران دیگر کشورها را به نقض حقوق بشر در جهان متهم می‌کند.