توصیه اصلاح طلبان درحل پرونده های سیاسی برای بهبود فضای سیاسی کشور

احمد شيرزاد نماينده ى اسبق مجلس و عضو كميسيون امنيت ملى مجلس ششم پرونده هاى باز سياسى را نيازمند نگاهى نو در دستگاه قضا دانست .

وى معتقد است كه نمى توان بر روى پرونده هاى باز فضاى سياسى كشور چشم بست.و لذا با اشاره به پرونده ى حصر آنرا قابل حل مى داند و اعتقاد دارد با حل آن ته مانده ى دل چركى هاى سال ٨٨ نيز  برطرف خواهد شد .

وى معتقد است با ادامه ى حصر و ثبات اين شرايط نه تنها چيزى عايد كسى نمى شود بلكه با خروج آنها از اين شرايط براى اين نظام هم ثمرات خوبى خواهد داشت وی می افزاید با توجه به اينكه شرايط امسال با سال ٨٨

متفاوت شده است و اكنون آرامش حاكم بر كشور حكم مى كند كه رئيس جديد قوه ى قضاييه مسأله را حل كند .

وی همچنین با اشاره به وضعییت سيد محمد خاتمى رئيس دولت اصلاحات

می گوید گرچه آقاى خاتمى در حصر نيست اما شرايط متعارف اجتماعى نيز براى ايشان وجود ندارد و تغيير اين شرايط همچون تغيير در وضعيت حصر اثر مثبتى خواهد داشت .

شيرزاد نهايتاً با اشاره به اين نكته كه شايد عده اى بر اين باور باشند، در شرايطى كه ،سيل برخى  استانها را در بر گرفته جاى اين بحث ها نيست میگوید جامعه ى ما از سال ٩٢ به اين سمت دچار مشكلات متعددى بود كه همين دلايل سبب شد در بعد سياسى رضايتمندى ايجاد نشود ولى او نسبت به سال ٩٨

و پروند هاى بازمانده وتقويت آزادى هاى سياسی در اين سال ابراز امیدواری میکند  و آن را نيازمند نگاهى تازه در حوزه ى قضايى میداند .