ایران در رسانه های جهان چهار شنبه ۱۴ فروردین


دانشگاه آکسفورد: دخالتهای مجازی حکومت ایران در کشورهای عربی افزایش یافته است

دانشگاه آکسفورد در بریتانیا با انتشار گزارشی می  گوید از زمان وقوع «بهار عربی» در سال ۲۰۱۱ میلادی تا امروز، دخالتهای مجازی حکومت ایران در امور سیاسی کشورهای عربی بیشتر و مشخص تر شده است.

در این گزارش آمده است: «حکومت ایران تلاش داشته است در راستای مقابله سیاسی و نظامی با عربستان سعودی دامنه دخالتها و نفود خود در میان کشورهای عرب خاورمیانه را از طریق دنیای مجازی گسترش دهد. در اکتبر سال گذشته تويیتر ۷۷۰ حساب کاربری به زبان عربی را که منبع آنها در داخل ایران بود بست.

بر مبنای تحقیقات این دانشگاه زبان عربی سومین گسترده ترین زبان خارجی است که منابع خبری و تبلیغاتی حکومت ایران از آن در داخل کشور برای نفوذ در میان عربهای خاور میانه استفاده می کنند. بیشتر خروجی های رسانه های اجتماعی به زبان عربی از داخل ایران به جای اطلاع رسانی با هدف آشنا کردن دریافت کنندگان آنها با مواضع حکومت ایران در مورد مسایل خاورمیانه است و کمتر قصد خبر رسانی دارد. بیش از ۶۹ درصد لینک های عرضه شده توسط وبسایتهای عربی زبان ایران در کنترل حکومت این کشور می باشد. اکثر آنها نیز به صفحات و نوشتارهایی منتهی می شود که در آنها مواضع حکومت ایران در مخالفت با سیاستهای منطقه ای عربستان سعودی و در دفاع از رژیم بشار اسد در سوریه تبلیغ می شود».