جهانگیری و سفر روحانی به عراق

اسحاق جهانگيرى معاون اول رئيس جمهور در ششمين كنگره ى ملى گراميداشت شهداء ،در مقایسه سفرحسن روحانی رییس جمهور ایران با سفر چندى پيش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به كشور عراق گفت : سفر روحانى اوج بزرگى و عظمت کشور ما را در جهان به تصوير كشيد .
جهانگيرى سپس به نا امنى هاى سال هاى گذشته كشورهاى منطقه اشاره كردو افزود :در اين بين تنها كشورى كه توانست از درگيريها و آشوب هاى به وجود آمده با سلامت كامل گذر كند و نه تنها مشكلات خود را حل كند بلكه به كشورهاى ديگر منطقه يارى رساند تا به كلى نابود نشوند جمهورى اسلامى ايران بود اسحاق جهانگيرى در ادامه ى نطق خود اوضاع ناگوار منطقه را نتيجه هزينه كردن ميلياردها دلار توسط امریکا و نابودى منابع كشورهاى اسلامى مثل عراق و افغانستان دانست . او افزود اين در صورتى است كه در مقابل مسئولين جمهورى اسلامى ايران به عراق سفر كردند و در آنجا پذيرايى گرمى مقامات بلند پايه و گروه هاى سياسى گوناگون و همينطور مراجع بزرگ تقليد عراق ترتيب دادند جهانگيرى در پايان يادآور شد كه ايران در عراق هزينه اى نكرده و حتى ٨سال نيز با آنها درگير جنگ بوده است
سخنان اقای جهانگیری در مورد عراق بی توجه به این موضوع بوده است که تاکنون میلیاردها دلار صرف حمایت از گروههای عراقی طرفدار جمهوری اسلامی شده است . هرچند ایران بسیار کمتر از امریکا هزینه کرده و نفوذ بیشتری به هم زده است .