سفر رئیسی به نیویورک و آمادگی با شکوه وتاریخی مخالفان و معترضان برای استقبال اعتراضی از او

ابراهیم رئیسی در آستانه سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد و طی این دیدار گزارشی از برنامه سفر خود ارائه کرد. گرچه جزئیاتی درباره این گفتگو و دیدار منتشر نشده است، اما بنا بر گزارش ها علی خامنه ای توصیه‌های لازم را برای رئیسی بیان کرده و برای او آرزوی موفقیت کرده است.سفر ابراهیم رئیسی به نیویورک با واکنش هایی از طرف مخالفان جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است.
بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی صدور مجوز برای سفر ابراهیم رئیسی به امریکا توسط دولت ایالات متحده در سالروز مرگ مهسا امینی و اعتراضات مردمی سال گذشته را، بی توجهی به مردم ایران و خون مردم ایران دانسته اند و تاکید دارند که آمریکا منافع سیاسی و اقتصادی خود را به منافع ملت ایران ترجیح می دهد که با سفر ابراهیم رئیسی به آمریکا موافقت کرده است. اما مردم خود را برای این کار مهیا ساخته اند . مبشود گفت این بزرگترین تظاهراتی است که علیه یک سیاستمدار خارجی در نییورک برگزار میشود.
آمریکا در واکنش به این اعتراض ها با بیان این موضوع که امریکا خود را موظف به صدور مجوز برای ورود رئیس جمهور ایران به آمریکا می داند در این خصوص تصریح کرده است که امریکا متعهد به صدور ویزای برای رئیس جمهور ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل است.
سفر روسای جمهوری ایران به آمریکا هرساله چالشی برای مخالفان جمهوری اسلامی است و اپوزوسیون جمهوری اسلامی همواره با سفر روسای جمهوری ایران به آمریکا مخالفت می کند و آن را نشان دهنده بی تفاوتی آمریکا نسبت به نادیده گرفته شدن حقوق مردم ایران می داند.
این در حالی است که اساسا استقرار سازمان ملل در امریکا با این انگیزه انجام شده که تمامی کشورها صرفنظر از چالش های سیاسی بتوانند برای طرح مسائل ملی و بین المللی خود و چالش های بین المللی و سیاسی در آمریکا و مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کنند و مسائل خود را بیان کنند.
با این حال به دلیل همزمانی سالگرد اعتراضات مردمی با مجمع عمومی سازمان ملل این اعتراضات و انتقادات در سال اخیر شدت بیشتری داشته است. اکنون به نظر میرسد امسال بزرگترین تجمع علیه ابراهیم رییسی شکل خواهد گرفت که تاریخساز خواهد شد و او نیز و هیات همراهش ازاین امر هراسناک هستند. هزاران نفر اماده استقبال اعتراضی از او هستند که به نظر تاریخساز خواهد شد.