نگاه جدید جامعه اطلاعاتی-امنیتی آمریکا به ایران/عرفان قانعی فرد

عرفان قانعی فرد پژوهشگر تاریخ خاورمیانه و نویسنده کتاب وحشت بزرگ در گفتگویی با ایرانشهر درباره موضوع نگاه جدید جامعه اطلاعاتی-امنیتی آمریکا به ایران در دوران ریاست جمهوری جدید رژیم جمهوری اسلامی به نکات مهمی اشاره کرد.

قانعی فرد درباره سفر اخیر حسین طائب و محمود علوی به عراق گفت:
مهم ترین مرکز اطلاعاتی امنیتی جمهوری اسلامی رژیم در اربیل و بغداد است و همه گروه های کُرد و شیعه با رژیم رابطه و حتی در تهران و کرمانشاه و سنندج نماینده دایمی دارند . شاید به غلط در برخی رسانه ها تبلیغ شده باشد که مثلا فلان حزب کُردی ضد جمهوری اسلامی است اما همان حزب، اولین متحد جمهوری آخوندی بوده و هست. شما به سفر وزیر اطلاعات به عراق توجه کنید اول از همه به پابوس و دستبوس کسی در اربیل می روند که حافظ منافع و مصالح رژیم جمهوری اسلامی است. پس قصه های فریبکارانه رسانه ای، حکایت کف روی آب است. و متاسفانه وابسته های این گروه های تروریستی مثل مور و ملخ در رسانه های فارسی خارج از کشور پخش شده اند!
هدف اصلی سفر حُسین طائب رئیس ساس (سازمان اطلاعات سپاه پاسداران) [IRGC-IO] به عراق هم تجهیز و مشاوره به گروه های تروریستی شیعه که جزیی از شبکه فراملیتی تروریسم هستند تا در عراق علیه نیروهای آمریکایی اقدام و عملیات تروریستی انجام دهند. وی یکی از حلقه های نزدیک به مجتبی خامنه ای و سالهاست در این صندلی مانده است و از مهرماه ۱۳۸۹( ۲۰۱۰ میلادی) به دلیل توحش و شکنجه و کشتار و نقض جدی حقوق بشر، مورد تحریم آمریکاست. شخصی است که وجاهت و اعتبار بین المللی ندارد و صرفا مشغله او، بازی با مهره های تروریستی منطقه است.

قانعی فرد درباره محمود علوی وزیر اطلاعات کابینه حسن روحانی و ماجرای آدم ربایی مخالفان سیاسی در ایام او گفت :
علوی نادانترین مُلایی است که بر صندلی نهاد اطلاعاتی امنیتی واجا [MOIS] تکیه زده که هیچ شناختی اطلاعاتی امنیتی ندارد و صرفا در سال ۵۷ یک گروه تروریستی داشته و آدمکشی کرده . در دوران او آدم ربایی ها با عملیات فریب صورت گرفت مانند ربودن روح الله زم، یا دستگیری «جمشید شارمهد» یا حبیب کعب (معروف به حبیب اسیود ) با کمک فاحشه و باند قاچاق مواد مخدر و … او انجام آدم‌ربایی و ترور در خارج از کشور را موفقیت امنیتی می داند.
اما در ایام همین محمود علوی ، قاسم سلیمانی از صحنه حذف شد که بعد از ابوبکر بغدادی و عماد مغنیه و بن لادن مهم‌ترین تروریست خاورمیانه بود. پس از حذف او ابنای بشر زندگی آرام تری خواهند داشت. در کل، جمهوری اسلامی با تروریسم به قدرت رسیده و با تروریسم [Terrorism] تا این لحظه به بقای خود ادامه داده است . تا کنون از بدو به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی ، ۳۶۰ اقدام تروریستی توسط این رژیم در جهان ثبت شده است. حتی در کادر دیپلماتیک، هم اعضای باندهای جنایتکار، کارتل‌های مواد مخدر و اشخاص تبهکار وجود داشته و دارد که نمونه بارز هم دستگیری اسدالله اسدی توسط مقامات آلمانی به درخواست بلژیک بود. و یا در ایام همین محمود علوی، جنایات متعدد و قتل عام مردم در سالهای 96 و 98 رخ داده و امروزه هم ماجراهای خوزستان. اما وی هیچ قدرتی در مقابل عملیات سی آی ای [CIA] و موساد اسرائیل [Mossad]در داخل ایران نداشته و ندارد.

نویسنده کتاب در دامگه حادثه در ادامه درباره گزارش اداره امنیت آلمان درباره مرکز اسلامی هامبورگ افزود:
سید محمد بهشتی فقط مدرسه حقانی یا محل پرورش تروریست را برای مُلایان نساخت که اکثر قاتل های درجه یک نظام آخوندی فارغ التحصل این مدرسه بدنام هستند مانند فلاحیان، ری شهری، حسینیان، پورمحمدی، یونسی و…. در ۱۳۴۳ بهشتی به آلمان رفت و مرکز اسلامی هامبورگ و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا (گروه فارسی‌زبانان) را تاسیس کرد و بعدها هم برای سی آی ای جاسوسی می کرد . در همان ایام او بود که سید محمد خاتمی ( رییس جمهور دوران به اصطلاح اصلاحات) در سال‌های ۱۳۵۷ – ۱۳۵۹، با تأیید بهشتی، امامت مرکز اسلامی هامبورگ را بر عهده داشت.

چند ماهی در سال ۲۰۱۷ در آلمان بودم و روی نقش تروریستی سازمان های اسلامی به عنوان سازمان های فراملیتی [Transnational Terrorist Network] تحقیق می کردم. و بسیار خوشحالم سرانجام آن تحقیقات و تئوری ها در جایی به واقعیت پیوست و مفید واقع شد. که باید سپاس ویژه از زحمات اداره امنیت آلمان [BND, Bundesnachrichtendienst] داشت . اما متاسفانه همان اداره، در ایام ری شهری و فلاحیان با واجا همکاری اطلاعاتی داشتند!
اینکه پس از جنایات تررویستی به تازگی اداره امنیت داخلی هامبورگ اعلام کرد که به اسناد جدیدی دست یافته که نشان ‌می‌دهند مرکز اسلامی هامبورگ نه فقط وابسته به حکومت جمهوری اسلامی بلکه یکی از مهم‌ترین نهادهای رژیم ایران در اروپاست. این نتیجه گیری حاصل همان پژوهش هاست که به ثمر نشسته . ارتباطات بین این مسجد و سازمان تروریستیحزب الله لبنان دیگر پوشیده نیست.
متاسفانه تا سالهای سال، اتحادیه اروپا [EU] و یا حتی جامعه اطلاعاتی آمریکا از فعالیت های تروریستی فاسدترین حکومت الله بر زمین بی اطلاع بودند شاید از دوران رفسنجانی و سفر او به سودان در سال های 1371 و تشکیل مثلث شوم حزب الله و سپاه پاسداران و القاعده ، تازه به عمق فاجعه پی بردند که به 11 سپتامبر هم منتهی شد.
جمهوری اسلامی در همه مراکز اسلامی اروپا، تحت پوشش دینی و مذهبی یا موسسه های خیریه، کار اطلاعاتی امنیتی و فعالیت تروریستی دارد و در کشورهای حوزه آمریکای لاتین هم با کمک گرفتن از سازمان های جنایتکار فراملیتی [Transnational Criminal organizations] برای آمریکا تهدید شده است و با کمک آنها در داخل خاک آمریکا، سلول غیر فعال براه انداخته.
قانعی فرد (دانش آموخته مطالعات امنیت از دانشگاه لندن و کالیفرنیا)، درباره ناآرامی های داخلی در خوزستان و فریب رسانه ای جمهوری اسلامی و یا لابی وابسته به آن در آمریکا اظهار داشت:
گفتن این سخنان در اثر بی لیاقتی است. اینکه نایاک [NIAC] در عین شامورتی بازی بگوید « به طور تصادفی شلیک کرده اند و آدم کشته اند. یا فلان مقام و رسانه جمهوری اسلامی بگوید بیگانگان کشته اند. اگر چنین است، پس نیروی ضد شورش تا بن دندان مسلح چرا به آنجا رفته اند؟ مُلایان تروریست باور، علاقه و شیفتگی خاصی به سرکوب و خون ریزی دارند. خونریزترین و فاسد ترین حکومت الله بر زمین، همین خلافت اسلامی ولایت فقیه است.
متاسفانه بازی امنیتی هم در وسط این بحران داخلی در حال اجراست و ماموران هر کدام نقش خود را بازی می کنند. گروه های تجزیه طلب و قوم گرا همیشه یاور استبداد و عامل بقای آن هستند و یار قدرت اجنبی. چون استقامت و حرکت مردم را سُست می کنند و آنها را از جنبش هم می ترسانند! چون شبکه مخوف تجزیه طلب ها مثل ویروس ایدز در همه رسانه ها هستند و باید روشنگری کرد و آموخت! البته برخی مامورند که یا برای تجزیه طلبی تبلیغ کنند و یا برای گلوله و فشفشه رژیم مُلایان نقاره بزنند و بازی قوم گرایی و تجزیه طلبی و خلق فلان و ملت بهمان را راه بیاندازند. باید توجه داشت که یک پرچم و یک ملت و یک کشور در حال گذار است که اختاپوس مذهبی شیعه و تروریسم اسلامی را نابود کند.
در پایان گفتگو قانعی فرد، تحلیلگر ضد تروریسم [CT: Counterterrorism]، درباره آمدن رئیسی و نگاه جدید جامعه اطلاعاتی-امنیتی آمریکا به ایران گفت:
فعلا” در صدر جامعه اطلاعاتی آمریکا [odni: National Intelligence (DNI)]یک زن نابغه ای به نامه آوریل هینس [Avril Haines]حضور دارد که مابقی نهادهای اطلاعاتی امنیتی آمریکا زیر مجموعه آن هستند. بخاطر شبکه های اجتماعی و نسل جوان و تحصیلکرده ایرانی، از شرارت و خباثت و توهم و جنایت آخوندهای حاکم بر ایران اطلاع و آگاهی بهتر و عمیق تری یافته اند. جامعه اطلاعاتی امنیتی آمریکا، نهادهای اطلاعاتی امنیتی ایران را بیشتر از پیش تحقیر خواهد کرد. اینکه یک تروریست و قاتل قربانیان رستوران میکونوس، مانند کاظم دارابی خواهان ترور ترامپ است، ییشتر به جوک شبیه است!
نهادهای اطلاعاتی اروپا هم مانند [ MI6, SÄPO, NIS, DGSE] به ان درجه رسیده اند که بدانند خمینیسم یک ایدئولوژی نیست بلکه انبان دنائت و رذالت است [خودکامگی ، هرج و مرج طلبی، آشوب طلبی، عوامفریبی، یهودی ستیزی، افراطی گری، خودستائی ، لمپنی،وحشیگری، ستمگری، ترور و خشونت و سرکوب، ایجاد ترس و وحشت ، تروریسم ، شارلاتان بازی و سفسطه و وقاحت ، ریاکاری، فرصت طلبی ، واپس گرائی و تاریک اندیشی ، روضه خوانی، حماقت، تبارگماری، خرافات، اوباشی گری، هوچی گری، زندگی انگلی ، بی قانونی، خشک اندیشی، دشمنی، و… ] دوران ریاست جمهوری رئیسی، قطعا دوران بسیار تاریک و مملو از سانسور و خفقان را برای ایران به ارمغان خواهد آورد. به عبارتی ساختار اصلی رژیم به سیم آخر زده است که یک شوالیه تاریکی، رئیس جمهور بشود، یا یک جنایتکار مانند محسنی اژه ای بر صندلی قضا تکیه بدهد و قطعا از همان سنخ یکی هم وزیر اطلاعات خواهد شد افرادی مانند علی عبداللهی و یا مصطفی پور محمدی. قصدشان هم حفظ بیت رهبری و سرکوب مردم برای دوران مرگ خامنه ای و تعیین ولی فقیه یا سفیه وقیح سوم است. و فرقی هم بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست. هر دو گروه برای حفظ نظام رژیم مُلاها و آخوندسالاری و استبداد دینی، آماده هر جنایتی هستند. هر دو گروه پشت سر رئیسی قرار گرفته اند.
امروز در خیابان های ایران، فریاد زیبا و جانفزای مرگ بر جمهوری اسلامی شنیده می شود آخرین نمونه اش در مترو صادقیه تهران و این بدین معنی است که جنبش مردم سراسری می شود و سرکوب در یک نقطه، جنبش در جایی دیگر آغاز می شود و نتیجه آن، پایان فاسدترین و خونریزترین حکومت الله بر زمین، پایان اختاپوس مذهبی، خلافت اسلامی ولایت فقیه و استبداد دینی، پایان وحشت بزرگ و پایان حکومت فرقه تبهکار مُلایان بی وطن و پایان دوران سیاهی، ویرانی ایران زمین و نابودی ویروس و عفونت آخوند در کالبد ایران زمین
بیشتر بخوانید…..