بازسازی اطلاعات موازی به ریاست حسین طائب

همزمان با استقرار دولت جدید و انتخاب محمود علوی به عنوان وزیر اطلاعات، گزارش‌های رسیده حاکی است، سیستم اطلاعاتی موازی که در دروه اصلاحات در اطلاعات سپاه شکل گرفته بود بار دیگر در حال بازسازی است.

با تشکیل دولت یازدهم، روند اخراج نیروهای تندروی اطلاعاتی و محفلی از وزارت اطلاعات آغاز شده است. اما گفته می‌شود که این نیرو‌ها در حال سازمان یابی در نهاد اطلاعات موازی هستند.

شواهد حکایت از آن دارد که حسن طائب که در سال ۱۳۷۵ از وزارت اطلاعات اخراج شد و مسئولیت اطلاعات موازی در دوران اصلاحات را برعهده گرفت، این بار نیز به عنوان فرمانده اطلاعات موازی جدید انتخاب شده است.

گفته می‌شود تیم اطلاعات موازی نیز ترکیبی از نیروهای افراطی سپاه و وزرات اطلاعات است که از میان آنان می‌توان به حمیدرضا مقدم فر با اسم مستعار حاج حمید ناصری، بازجوی پرونده نظرسنجی در اطلاعات موازی در سال ۱۳۸۰ ومعاون وی قلی‌زاده که هم اکنون تحت پوشش مدیرعامل خبرگزاری تسنیم فعالیت می‌کند، رضا سراج بازجوی پرونده ملی مذهبی‌ها وتحکیم وحدت از سال ۱۳۷۹، ناصر قره باغ بازجوی حوادث ۱۳۸۸، حسن محقق فرمانده قرار‌گاه ثارله در سال ۱۳۸۸ که سرکوب‌ها را برعهده داشته است اشاره کرد.

عبداله ضیغمی مشهور به سردار مشفق برای بخش عملیات اطلاعات موازی، مجیدی عنصرهماهنگ کننده و رییس دفتر طائب، اشتری از عوامل اطلاعات موازی و فرمانده پلیس امینت که مسئول پرونده سازی برای نیروهای سطح دوم وسوم اصلاح طلب بوده است، وحید نبی اله از عوامل ترورهای خارج از کشور که هم اکنون بخش پرونده سازی اخلاقی را برعهده دارد، محسنی، اخراجی حفاظت اطلاعات سپاه که مسئولیت عملیات ربایش سوژه‌های اطلاعاتی را انجام می‌دهند نیز بخش دیگری از سازمان اطلاعات موازی‌اند.

براساس گزارش‌ها، با توجه به اختلافات داخلی میان عزیز جعفری فرمانده کل سپاه و طائب درباره تشکیل اطلاعات موازی و قطع بودجه این نوع فعالیت‌های موازی، سردار آبرومند از طریق برخی فعالیت‌های اقتصادی نظیر فروش نفت و خرید و فروش دلار بودجه اطلاعات موازی را تامین خواهد کرد. همچنین فردی به نام سبزی مسئولیت تحویل گرفتن دلار به قیمت دولتی و فروش آن به قیمت آزاد را بر عهده دارد.

در پایان این گزارش هم که در رسانه‌های منتقد حاکمیت منتشر شده آمده است که نبوی رابط حقوقی اطلاعات موزای با دستگاه قضایی با نام واقعی مسعود شرفا، صمدی رابط اطلاعات موازی با بیت رهبری، وبیگی رابط اطلاعات موازی با سپاه تهران هستند.