پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۵ مرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای خسرو سمنانی کارشناس نفت و نویسنده کتاب نفت من کجاست خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: جناب سمنانی یک کار جالبی شما اخیراً کردید داستان هفت تپه چه بود میخواهم خودتان تعریف کنید؟

خسرو سمنانی: داستان هفت تپه یک سمبل گرفتاریکارگران معلمین و طبقه کارگر و تولید کننده های ایران است که سالهای سال زحمت میکشند و با این فسادی که در حال حاضر در ایران است مبارزه میکنند و پایداری کرده اند ، ما از اینها پشتیبانی کرده ایم و امیدوارم که بتوانیم به آنها کمک کرده باشیم.
ما در روز سیزده اردیبهشت همین امسال با یک هیئتی صحبت کردیم و دعوت کردیم در واقع حکایتی که کارگران هفت تپه دارند را برای کنفدراسیون بین المللی کارگران در ژنو فرستادیم ، یک نامه ای فرستاده بودند از طرف این کارگرها و تقاضایی در این مورد و گرفتاری هایی که اینها دارند برای گرفتن حقوق خودشان یک اعتراض بین المللی بشود ما پنجم خرداد یک هیئت وکلایی را استخدام کردیم و افرادی را برای اینکار معیین کردیم که با هیئت و سندیکای کارگران آمریکا تماس بگیرد و اینها را مجهز بکند و از آنها تقاضا کردیم که از کارگران هفت تپه در ایران حمایت بکنند و در مورد کارهای اینها قدمهایی برداشته شود.

دکتر نوری زاده: شما در ادبیاتتان از یک تعبیری استفاده میکنید که خیلی برای من جالب است ، فساد مهندسی شده، این را تفسیر کنید که منظورتان چیست؟

خسرو سمنانی: این فساد مهندسی شده یک برآوردی است که بخاطر تزی که خمینی در سال ۵۷ پیاده کردند و گفتند مردم باید از آن پیروی بکنند و آن این بود که گفت نفت برای ما مهم نیست!!! نفت در مسیر کار ما نیست !!! و اسلام در مسیر کار ماست، این تز پیاده شد در فاجعه ۵۷ که تا بحال ادامه دارد و این فساد مهندسی شده ادامه دارد، می بینیم چهل سال بعد نفت ایران از بین رفته درامدش از بین رفته و پوسیده شده است و وزیر نفت ایران زنگنه برگشته و میگوید نفت ایران در اطاق تاریک است!!
یعنی چه ؟ نفت معلوم نیست از کجا میاید به کجا میرود محموله ها معلوم نیست به کجا میروند و درامدش هم معلوم نیست به کجا رفته است و ملت ایران هم نباید بدانند و وقتی شما همچنین چیزی میبینید اقتصاد ایران هم رشد شش و نیم درصد منفی داشته است ! این نتیجه کار است کارگران هفت تپه نتایج این فساد و چیزی است که پیاده شده است ، فسادی که تولید شد و مهندسی شد این نتایج را داشته و تا موقعی که این ولایت فقیه در کار است و این حکومت بر سر کار گرفتاری خواهد بود و بدتر هم خواهد بود

دکتر نوری زاده: جناب سمنانی منظور شما این نیست که یک نفر بیاید بدزدد ، این معلول یک برنامه است که باید این دزدی اتفاق بیفتد یعنی غارت ثروت ملی ما یکی از اصول و مبانی جمهوری ولایت فقیه است.

خسرو سمنانی: بیشتر سخنان شما در نشریه نفت من کجاست منعکس شده است و بعنوان مثال در یک مرحله گاز ایران به قیمت یک چهاردهم قیمت اصلی آن بفروش میرسد این باعث میشودکه درآمدی که مردم ایران باید داشته باشند ندارند حالا چرا به این قیمت فروخته میشود بحث دیگری است و منافعش به جیب دولت خارجی میرود و افرادی هم که سرکار هستند پولش به جیب این آقازاده ها میرود و دزدی ادامه خواهد داشت شما اگر در این کتاب ملاحظه بکنید ۲۴ میلیارد دلار در بانک مرکزی از بین رفته و حسابداری هیچ جوابی ندارد به مردم بدهد، و در جایی دیگر بیست و دو میلیارد دلار در چین از بین رفته است، ده میلیارد دلار بعنوان وامهای سفارشی از بین رفته است، و اینهاپول مردم ایران است ، چیزی که در مورد هفت تپه اتفاق افتاده نزدیک سه هزار کارگرحدود ۴ میلیون دلار این پول اینها عقب افتاده است در صورتی که یک محموله نفتی صد میلیون دلار قیمتش هست که هیچکس نمیداند کجا رفته است و کجا میرود؟؟!! این گرفتاری یک سمبلی است که نشان میدهد که نه تنها در هفت تپه هست بلکه معلمین دارند رانندگان اتوبوس و پرستار ها هم همین گرفتاری را دارند و برای تمام اصناف دارد اتفاق میافتد ۵۱ درصد مردم ایران زیر خط فقر دارند زندگی میکنند!!

دکتر نوری زاده: شما در نفت من کجاست تمام این موضوعات را با جزییات ذکر کرده اید من اگرسئوال میکنم برای آن دسته از هموطنانی است که دسترسی به کتاب نداشته اند و ندیدند البته انتشارش در ایران باعث شد که با تیراژ خیلی بالا بدست همه برسد ولی امیدوارم مردم از مضمون این کتاب آگاه بشوند برای اینکه فصل به فصل تنها به فساد اشاره نکرده بلکه به فرصت های از دست رفته هم اشاره نموده است ………
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو