پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۴ مرداد‎

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: یک نکته ای که خیلی برای من سنگین و سخت است و این دو سه روزه هضمش برای من مشکل بوده است ، رهبر یک رژیمی که خودش را نایب امام زمان میداند و ولی امر مسلمانان جهان در پاسخ یک جنگجوی رزمنده زخمی که سی سال به خاطر خیانت این آقایان که نگذاشتند این پیروزی در کام مردم عسل بشود و ۶ سال جنگ را ادامه دادند که این معلولین روی دست ما بماند در پاسخ او که میگوید فساد را همه جا فراگرفته است براحتی بر میگردد و میگوید اشکالی ندارد ما به قله داریم میرسیم اینها پیش میآید!!!!

شما کدام قله را میخواهی فتح کنی از منجلاب فساد عبور کنی ، شما برای رسیدن به آب پاک نمیتوانی در چاله حوض گنداب دنبال آب پاک بگردی؟ کدام قله ؟ قله قاف!!! قله ای که تمامش فساد و الودگی است ، زن آقای شمخانی هزار میلیارد تومان ملک دارد در خیابان فرشته و دامادشان آنطرف و برادرزاده هایشان یکطرف، آقای سبزه وار رضایی هزار اتوبوس سریع السیر بین تهران و اصفهان ، آقای قالی باف ۱۱۰ هزار سکه گرفته کرباسچی بیچاره برای هفت هشت تا سکه که به کارمندانش داد به زندان رفت آیا این فساد چیزی نیست ؟؟ قابل گذشت است ؟؟؟ واقعاً شما این را شنیده اید ؟؟

دکتر سازگارا: بله من هم شنیدم که ایشان خیلی راحت میگوید طبیعی است و این خیلی عجیب است ، من از دو زاویه مطلب را میخواهم عرض کنم زاویه اول مطلبی در انجیل است که حضرت عیسی بصورت استفهامی میپرسد: شنبه برای مردم است یا مردم برای شنبه؟؟ ، ایا دین برای مردم است یا مردم برای دین؟؟ پاسخ این است که دین برای مردم است نه مردم برای دین، حکومت برای مردم است نه مردم برای حکومت، همه ادیان و پیامبران و متفکرین آخرش باید به درد این بخورند که زندگی مردم با آرامش و معاششان تامین، و اقتصادشان و زندگیشان پر بار و خوشبخت باشند یعنی چه که ما یک جایی قرار است برویم به قول شما قله ای برود حالا مهم نیست مردم یک عده ای به گرفتاری و فقر بیفتند و یک عده ای هم دزد وفاسد به جان ملت مسلط بشوند ، این چه نوع حرف زدن است؟؟ چه نوع استدلال کردنی است؟؟
نکته دوم ببینید خامنه ای یک دانه سیب که چه عرض کنم باغ سیب را درسته خورده وایشان بیش از نیمی از ثروت کشور را خودش و اطرافیانش تصاحب کرده اند و دست گذاشته اند رویش و در کنترلشان است، وقتی رهبر مملکت و پسرش و بیت اش اینگونه اموال مردم را گرفته و مال خود کرده، طبیعی است که آنهایی که زیر دستش کار میکنند هرچه بتوانند میکنند از سفره مردم و میبرند، میخواهد شمخانی یا قالیباف باشد یا فرمانده سپاه یا مکارم این و یا آن باشد !!!!

میبینید که هرکدام چگونه به جان اموال این مردم و این موجودی افتادند ، الان رئیسی هم جلو افتاده و مثل قهرمان مبارزه با فساد که چهار نفر را بگیرند دراز بکنند اولا از این قاتل چه توقعی میرود در مملکتی که رهبرش اکثر اموال مردم را دزدیده است اینها به هیچ جا نمیرسد بیشتر هدف رئیسی این است که بیت رهبری که او ۱۰ سال غلام حلقه بگوش بیت بوده است دو هدف را دنبال میکنند یکی اینکه کارگزاران حکومت را تسکین بدهند و آرام کنند که عصبانی هستند از دست اینهمه دزدی، و دوماً زیر لوای این بگیرو ببند ها آقا مجتبی دارد تسویه حساب میکند.

اگر یک روزی گفتند صادق لاریجانی میخواهد رهبر بشود پوستش را دارند میکنند تا جاده هموار باشه تا اینها که این سالها ثروت و قدرت جمع کرده اند دور و بر خودشان دارد صاف و صوف میکند زیر این پوست!!! و کسی جلوی ادعای پسر خامنه ای نماند به بهانه مبارزه بافساد در درون حکومت ، بهر حال اتفاقی است که هر کجای دنیا هم که بوده و اقتصاد حکومتی بوجود آمده قدرت فاسد و دیکتاتوری حاکم شده، بسرعت فساد و رشوه بوجود آمده است.
چه نوع راستش در آمریکای لاتین امریکا هرچه کمک میکرد بیشتر فاسد میشدند و چه نوع حکومت های کمونیستی که رانت حکومتی را رده های بالا بر میداشتند و طبقه جدید بوجود آمد روزی که اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد بیش از ۶۰ میلیاردر وجود داشت، کشوری که مالکیت خصوصی نداشت و کمونیستی بود، میخواهم عرض کنم این فسادی هم که درایران وجود دارد حکومت ولایت فقیه و قدرت بدون پاسخگو و مطبوعات آزاد نیست ،احزاب رقیب وجود ندارد، اقتصاد حکومت سالار و دولت سالار است رانت بوجود میاید طبیعی است که این فساد ها بوجود میاید و آنچه که غیر طبیعی است که خامنه ای این را بخشی از رسیدن به قله ای دیگر اعلام میکند حداقل آن دزد های امریکای لاتین دیگر این را توجیه نمیکردند و کمونیست ها یواشکی میدزدیدند ولی ایشان ظاهراً با سرفرازی بخشی از مسیر میداند، و مقصراصلی خود خامنه ای است….

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو