فرمانده هوافضای سپاه و باروری ابرها

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است سپاه با توافق وزارت نیرو، چهار پایگاه هواپیمایی بدون سر‌نشین و یک پایگاه هوایی با‌سرنشین را در تهران برای باروری ابرها بسیج کرده است. بنا به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه، این اقدام در راستای آمادگی سپاه برای کمک به کشور در بخش‌های غیرنظامی صورت می‌گیرد و تاکید کرده است که سپاه آماده است تا مشکلات کشور در بخش‌های غیرنظامی را مرتفع کند. وی همچنین افزود اقدام سپاه برای باروری ابرها به این دلیل صورت می‌گیرد که در سال گذشته یکی از مسئولین گفته است برای باروری ابرها به صورت هوایی مشکلاتی وجود دارد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه مواد مورد نیاز برای باروری ابرها وارداتی است، گفت یکی از دانشجویان موفق شده است در مدت یکی دو ماه، این ماده را بسازد. این گفته حاجی زاده ادعاهای محمود احمدی نژاد را زنده میکند که مدعی شد یک دختر 15 ساله در آشپزخانه خانه شان اورانیوم غنی کرده است . سردار حاجی زاده همچنین با اشاره به اینکه مواد ساخته‌شده در آزمایشگاه‌های روسی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اطمینان داد کیفیت مواد تولیدشده بالا و در سطح استاندارد جهانی است و به میزان زیاد در داخل و برای انجام عمل باروری تولید شده‌اند. حاجی‌زاده در بخش دیگری از اظهاراتش نیز گفت سپاه از نظر قدرت نظامی در جایگاهی قرار دارد که دشمن فکر حمله نظامی به ایران را نمی‌کند. این فرمانده سپاه همچنین با بیان این موضوع که دلارهای سعودی و تلاش آمریکا و اسرائیل در بخش امنیتی هم نتوانسته است آسیبی به کشور برساند، گفت عملکرد ارتش، سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات، دشمنان را در این حوزه‌ها هم ناکام گذاشته است.
وی با اشاره به اینکه دشمن در محورهای امنیتی، اقتصادی، جنگ روانی و رسانه‌ای بسیار فعال است، گفت دشمن با استفاده از روش‌های جنگ نرم، و جنگ رسانه‌ای می‌خواهد بین مردم شکاف ایجاد کند. حاجی زاده افزود هدف اصلی ترامپ از انجام تحریم‌ها، وارد آوردن فشار به ملت ایران از طریق جنگ رسانه‌ای است و می‌خواهد ملت را مرعوب کند تا کار خود را بزرگ جلوه دهد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین اظهار داشت این خود مردم بودند که موجب شدند تا دشمن در بخش اقتصادی بتواند به هدف خود برسد و اتفاقی که در بازار افتاد و مردم بیش از نیاز خود خرید کردند و موجب کمبود کالا شدند، همان خواسته امریکا بود که به خاطر جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی توسعه یافت.
اظهارات فرمانده سپاه در خصوص آمادگی سپاه برای باروری ابرها در حالی صورت می‌گیرد، که به علت رویدادهای جوی اخیر و نیز پیش‌بینی‌های هواشناسی در ماه‌های اخیر و آتی،‌ سال پربارشی در پیش است و چه با باروری و چه بی باروری ابرها، در ماه‌های جاری بارندگی در کشور در سطح معقولی خواهد بود. سپاه قبلا گفته بود اسرائیل جلوی باروری ابرهای ایران را می‌گیرد و با اقدام تروریستی مانع از بارش باران در کشور می‌شود. آن زمان سپاه هنوز اظهاراتی در این خصوص که می‌تواند از این اقدام اسرائیل ممانعت کند و با باروری ابرها، عمل ناباروری اسرائیل را خنثی کند، عنوان نکرده بود