محکومیت حمله جمهوری اسلامی از طرف وزیران دارائی گروه هفت

وزرای دارایی هفت کشور صنعتی جهان حمله حکومت ایران به اسرائیل را محکوم و تاکید کردند با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ای جمهوری اسلامی مقابله می‌کنند.
وزرای دارایی گروه هفت و روسای بانک مرکزی ایتالیا، فرانسه، آلمان، کانادا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده در بیانیه مشترکی که پس از نشست روز چهارشنبه منتشر شد اعلام کردند به منظور تضعیف توانایی جمهوری اسلامی در دستیابی، تولید و یا انتقال تسلیحات برای حمایت از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه، اقدامات آتی خود را با هماهنگی نزدیک انجام می‌دهند.
رهبران گروه هفت نیز روز یکشنبه در نشستی که از طریق ویدیو برگزار کردند، حملات بی‌سابقه جمهوری اسلامی علیه اسرائیل را محکوم کردند.

رهبران گروه هفت در بیانیه مشترک خود هشدار دادند که اقدامات جمهوری اسلامی ممکن است به تشدید غیرقابل‌کنترل تنش‌ها منجر شود.
آنها ضمن تاکید بر تداوم تلاش‌های خود به منظور ایجاد ثبات و جلوگیری از افزایش بیشتر تنش‌ها خواستار توقف حملات جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش شدند.
چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، نیز با انتشار تصویری از نشست رهبران گروه هفت در رسانه ایکس گفت: حمله بی‌سابقه ایران علیه اسرائیل را محکوم کردیم.

همزمان، کاخ سفید اعلام کرده است با گروه هفت و سایر متحدان، برای طراحی پاسخی جامع به جمهوری اسلامی همکاری می‌کند و از تحریم‌های جدید علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی تهران، همراه با تحریم‌های اضافی علیه نهادهای حامی سپاه پاسداران و وزارت دفاع خبر داد.