آمریکا می‌گوید: اسرائیل خودش تصمیم میگیرد که چگونه پاسخ جمهوری اسلامی را بدهد

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: در نهایت اسرائیل تصمیم می‌گیرد که چگونه به حملات جمهوری اسلامی پاسخ دهد، ما با مقامات اسرائیل در تعامل هستیم.
ودانت پاتل افزود: ما همچنان بر اهمیت خودداری از تشدید تنشها تاکید داریم و در مشورت با مقامات اسرائیل و متحدانمان در منطقه و سراسر جهان هستیم تا به یک پاسخ دیپلماتیک واحد برسیم.
سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه برای بررسی افزایش تحریم‌های این بلوک اروپایی علیه جمهوری اسلامی، در واکنش به حمله مستقیم هوایی اخیر تهران به اسرائیل، در بروکسل مقر این اتحادیه تشکیل جلسه دادند.
در شرایطی که مقامات اسرائیل بارها گفته‌اند این حمله مستقیم جمهوری اسلامی را تلافی خواهند کرد، اتحادیه اروپا ضمن ابراز آمادگی برای افزایش تحریم‌های تهران، از اسرائیل خواسته است خویشتنداری به خرج دهد.
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم پیش‌تر گفته بود که دولت جو بایدن نگران چگونگی واکنش اسرائيل به حمله جمهوری اسلامی به خاک آن کشور و احتمال عکس‌العمل متقابل است. همینطور دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با اشاره به ناکام ماندن حمله جمهوری اسلامی خواستار پرهیز اسرائیل از عملیات انتقامجویانه شده است.

حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل در روز ۲۵ فروردین که با شلیک بیش از ۳۰۰ پهپاد مهاجم و موشک بالیستیک و کروز صورت گرفت با مشارکت آمریکا، اسرائیل و کشورهای عرب منطقه خنثی شد.

علاوه بر آمریکا، کشورهای غربی هم بر پرهیز از تشدید تنش‌ها تاکید کرده‌اند. وزرای خارجه بریتانیا و آلمان، دیوید کامرون و آنالنا بائربوک، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شدند. هرچند بنیامین نتانیاهو در جلسه کابینه دولت اسرائیل با تاکید بر تصمیم‌گیری مستقل کشورش گفت: اسرائیل برای دفاع از خود به هر اقدام لازم دست خواهد زد.