رسانه‌های آمریکایی: اسرائیل ممکن است امروز به حمله ایران پاسخ دهد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، دوشنبه، ۲۷ فروردین به نقل از سه مقام در دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نوشت که اسرائیل ممکن است امروز به حمله ایران پاسخ دهد. ‌
به گفته منابع این روزنامه، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تلاش کرد اسرائیل را از واکنش عجولانه به حمله ایران منصرف کند.
بایدن شامگاه شنبه پس از حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل در اظهاراتی گفت که در گفت‌وگو با نتانیاهو تاکید کرد که اسرائیل توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود در برابر حملات بی‌سابقه و دفع آن‌ها نشان داده است.
از سوی دیگر یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: معتقدیم که اسرائیل آزادی عمل برای محافظت و دفاع از خود، در سوریه یا هر جای دیگر را دارد. این یک سیاست دیرینه است که هنوز پا برجاست، اما ما را تصور نمی کنیم که در چنین اقداماتی مشارکت داشته باشیم.
جان کربی، سخنگوی ارشد امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه به ای‌بی‌سی گفت که ایالات متحده به حمایت از اسرائیل در دفاع از خود ادامه خواهد داد، اما خواهان جنگ با ایران نیست.
کربی در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایالات متحده از پاسخ اسرائیل به حمله ایران حمایت خواهد کرد یا خیر؟ گفت که تعهد ما نسبت به اسرائیل و کمک به این کشور برای دفاع از خود محکم است. او افزود: همانطور که رئیس جمهوری بارها گفته است، ما به دنبال ایجاد جنگ گسترده‌تر در منطقه نیستیم، ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم.
کربی همچنان گفت: واشینگتن به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و نمی‌خواهد دامنه درگیری گسترش یابد.