آینده جنگ اوکراین تحلیل و ارزیابی پنتاگون و موضع جدید صدراعظم آلمان

به گزارش رویتر پنتاگون نظرات تحلیلی خود را در مورد اینده جنگ اوکراین مطرح کرد. مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنار لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه پس از نشست مجازی گروه تماس دفاعی اوکراین که میان مجموعه‌ای از کشورهای غربی حامی اوکراین برگزار شد به خبرنگاران گفت جنگ در اوکراین بدون راه حل نظامی در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت و امریکا طرف درگیری در اوکراین نیست. وی گفت اهداف استراتژیک اوکراین این است که تمام سرزمین های اشغال شده توسط روسیه را که در حال حاضر دویست هزارسرباز روسی در آن مستقر هستند، بگیرد. این ممکن است از نظر نظامی قابل دستیابی باشد، اما نه در کوتاه مدت . وی افزود این بدان معناست که جنگ ادامه خواهد یافت. این جنگ خونین و دشوار خواهد بود. در یک مقطع زمانی یا هر دو طرف برای سازش مذاکره خواهند کرد و یا اینکه به یک نتیجه نظامی خواهند رسید.
انها تاکید کردند که کی‌یف شکست نمی خورد. و اوکراینی‌ها از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت که توسط ایالات متحده به آنها داده شده به نحو موثری استفاده می‌کنند.
چند روز پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو از موشک های مافوق صوت کینژال برای تخریب و انهدام یک سامانه پاتریوت در پایتخت اوکراین استفاده کرده است.مایلی همچنین از تصمیم آمریکا مبنی بر عدم ارسال زودتر جنگنده‌های اف-16 به اوکراین دفاع کرد و گفت که واشنگتن قصد ندارد تحت فشار افکار عمومی تحویل سلاح به اوکراین را افزایش دهد. او گفت آمریکا همیشه به اوکراین دقیقاً آنچه را که نیاز دارد ارسال می‌کند. وی افزود که استقرار تنها ده جنگنده F-16 با هزینه‌های عملیاتی و نگهداری دو میلیارد دلار هزینه دارد و این در حالی است که روسیه بیش از هزار جت مدرن دارد. و بر همین اساس دولت آمریکا تصمیم گرفت که ابتدا دفاع هوایی کی‌یف تأمین شود و در ادامه این جنگنده‌ها به عنوان راه حل بلندمدت‌تر برای این کشور ارسال شود.. در این میان ودر تحولی دیگر اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز جمعه اعلام کرد وقتش که برسد آماده است تا درباره اوکراین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صحبت کند. وی از ماه دسامبر تا کنون صحبتی با پوتین نکرده است. وی درباره حل مناقشه اوکراین و روسیه تاکید کرد روسیه باید بفهمد که نمی‌تواند صلح سرد را که خط مقدم کنونی را به مرز جدید روسیه و اوکراین تبدیل می‌کند مطرح کند چراکه این موضوع به لشکرکشی جنایتکارانه پوتین مشروعیت می‌بخشدوی افزود: برعکس ما باید به یک صلح عادلانه دست یابیم و شرط انجام آن خروج نیروهای روسیه از اوکراین است.
با این حال این صدراعظم آلمان به صراحت از گفتن اینکه آیا این عقب‌نشینی شامل کریمه نیز می‌شود خودداری کرد. روسیه شبه جزیره کریمه را در سال 2014 اشغال و ضمیمه خاک خود کرده است.