اطلاعیه حزب ملت ایران به مناسبت اول آذر ماه و شهادت داریوش و پروانه فروهر

پاینده ایران ای آفریدگار پاک
ترا پرستش می‏کنم و از تو یاری می‏جویم
22 سال گذشت هم‏چنان بر سر پیمانیم
درنگی بر بزرگ‏داشت جان‎‏باختگان راه آزادی میهن
«داریوش» و «پروانه فروهر»
هم‏میهنان!
(پیشاپیش مراتب دل‏آرامی خود را به ملت بزرگوارمان و خانواده‏های داغ‏دار که از ابتلا به ویروس کشنده کرونا جان شیرین عزیزان خود را از دست داده‏اند، تقدیم می‏کنیم؛ با آرزوی تن‏درستی بازماندگان و رهایی ملت از ابتلا به این ویروس)
1)هم‏میهنان! یکم آذرماه 1399 سال‏روز جنایتی فجیع است که در آن «داریوش» و «پروانه فروهر» رهبران حزب ملت ایران، این درس آموختگان و سرنهادگان به مکتب «مصدق» بزرگ با پیشینه‏ای بیش از پنجاه سال مبارزه‏ی پردوام برای رهایی از بند استعمار و استبداد وابسته برای اجرای عدالت اجتماعی فرا می‏رسد. امروز که 22 سال از آن روز سیاه می‏گذرد. ایستادگی و تلاش برای دادخواهی و حق‏جویی راستین و واداشتن کاربدستان، به بیان بی‏پرده آن جنایت سهمگین می‏گذرد و نشانی از محاکمه قانونی خون‏ریزان و آمر پیدا نیست که از نظر همگان این تعلل معنادارست، تا آن جا که با شگفتی از برگزاری بزرگ‏داشت این نام‏آوران میهن که زندگی سرشار از افتخار خود را در راه مبارزه برای یگانگی، سربلندی و سعادت ملت گذرانده‏اند، ممانعت شده و حتا مویه کردن بر این جان‏باختگان نیز ممنوع می‏شود.
هم‎میهنان! دریغ از تهی شدن ایران‏زمین از سرداران دلاور ملت که بیداد سهمگین بر آن تناوران استقلال‏طلبی و آزادی‏خواهی و ستم‏ستیزی رفت و دردی جانکاه از فرود آمدن تبر نادانی بر آن سروگونه‏‏های (ملت‏گرایی ایرانی) در سینه‏های مردم خوب شهر بر جای گذارد. کاربدستان بر این پندارند با توطئه سکوت یاد و نام این نام‏داران را مشمول مرور زمان و فراموشی خواهند کرد، زهی خیال باطل!
2)سرکوب، پاسخ اعتراض قانونی نیست؛
هم میهنان! در برخورد هنگامی با سال‏روز سرکوب و بگیر و به‏بند جوانان میهن، به بهانه اعتراض مسالمت‏آمیز و قانونی آن‏ها در آبان‏ماه 98 و سالگرد آن در آبان 99 که علت اصلی بروز آن را در ناکارآمدی و ندانم‏کاری‏های خودسرانه کاربدستان باید ارزیابی کرد، جوانان با سرکوب خونین و زندان رو به رو شدند و در نتیجه شماری از فرزندان معترض به نابه‏سامانی‏های زندگی به خاک و خون کشیده، عده‏ای جان باختند و گروهی به زندان فرستاده شدند و ملت و خانواده‏‎هایی را به داغ فرزندان‏شان نشاندند. دریغا پس از چهل سال کاربدستان باید دریابند که با زور و بگیر و به‏بند و کشتار بی‏محابا نمی‏توان جامعه‏ی سراسر در بحران امروز را به آرامش رساند. تا کی پابرهنگان و ملت جان به لب رسیده از ظلم، گرسنگی، گرانی، بی‏فردایی، نابرابری، غارت ثروت‏های ملی، فرار مغزها، تبعیض‏های قومی و جنسیتی و … را باید سرکوب کرد؟! به جای رسیدن به جامعه‏ای که در آن بلایای ویرانگری چون گرسنگی و بی فردایی و بیکاری وجود نداشته باشد. هشدارید و دل‏خوش نشوید که فقر آفت یک طبقه نیست، بلای همه جامعه است، رنج فقر، تنها رنج یک فقیر نیست، بلکه نشان روند ویرانی یک اجتماع است.
حزب ملت ایران بر این باور است: آیا اندیشه‏اید با سرکوب چه بر سر استقلال و تمامیت ارضی، توسعه و آبادانی و یگانگی و هم‏بستگی ملی ایران خواهد آمد یا اندیشیده‏اید که با تداوم این سیاست‏ها و شیوه حکمرانی، ره به جایی نخواهند برد؟ از خشونت‏های ساختاری باید دست کشید و نسبت به آزادی به بندکشیدگان وقایع آبان‏ماه و دیگر زندانیان سیاسی و مدنی هر چه سریع‏تر اقدام و با پذیرش حق دادخواهی برای داغ‏دیدگان، شاید اندکی التیام‏بخش زخم‏های عزیز از دست‏داده و فرزند از دست‏دادگان شوید و با اندیشیدن درست از در افتادن کشور به گرداب خشونت‏های بی‏بازگشت جلوگیری نمایید. که اندیشه را با زور نتوان سرکوب کرد.
حزب ملت ایران، ضمن محکوم کردن برخوردهای غیرقانونی گماشتگان نظام با معترضان قانونی چون در حوادث خون‏بار آبان‏ماه 98، مراتب تسلیت خود را به ملت نجیب ایران به ویژه خانواده‏های سوگوار تقدیم می‏دارد.
یاد جان‏باختگان رویدادهای آبان سال 98 گرامی باد
یاد تمامی جان‏باختگان راه استقلال – آزادی و عدالت اجتماعی گرامی باد
برچیدن زندان سیاسی- مدنی – عقیدتی یک خواست ملی است
درود بر روان پاک «داریوش» و «پروانه فروهر» جان‏باختگان راه مردم‏سالاری
با گرامی‏داشت یاد تمامی شهیدان آذر ماه 77
حزب ملت ایران
تهران- یکم آذر 1399 خورشیدی