ادامه واکنش‌ها در خصوص استیضاح ظریف و بحث پول شویی

اعتراض گروه‌های سیاسی تندرو نسبت به ظریف ادامه دارد. اما حمایت‌های همه‌جانبه دیگر گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی زمینه را برای پس گرفتن امضاهای استیضاح وزیر خارجه فراهم کند.
محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر و عضو فراکسیون نمایندگان، می‌گوید رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در تلاش است تا امضاهای طرح استیضاح وزیر امور خارجه را پس بگیرد.
در همین حال، وزیر امور خارجه در ادامه اظهاراتش در خصوص وجود پول‌شویی در کشور، روز یک‌شنبه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ضمن تایید اظهارات پیشین خود، با بیان این موضوع که وی همواره از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده‌ است، ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع‌تر با تصویب لوایحی که توسط دولت به مجلس ارائه شده جلوی پولشویی در ایران گرفته شود. وی که برای پاسخ به کمیسیون در خصوص موارد استیضاح نمایندگان، در کمیسیون امنیت ملی حاضر شده است،‌ ضمن مفید خواندن سؤالات نمایندگان، اظهار داشت حرف‌هایش در خصوص پول‌شویی بسیار واضح است و برخی از حرف‌هایی که از سوی برخی افراد دیگر مطرح شده،‌ در صبحت‌های او وجود نداشت.
وی اظهار داشت گروه‌های مواد مخدر، و کسانی که فرار مالیاتی دارند،‌ به شدت در پول‌شویی فعال هستند. وی همچنین فساد موجود در کشور را نیز از دیگر بسترهای فعال پول‌شویی دانست و ابراز امیدواری کرد مجلس با تصویب لوایحی که توسط دولت به مجلس ارائه شده، جلوی رخنه پول‌شویی گرفته شود.
وی بار دیگر تاکید کرد گروه‌هایی ممکن است منافعی داشته باشند و به دنبال فضاسازی علیه این کار باشند.این در حالی است که کارشناسان نه تنها بر وجود پول‌شویی گسترده در کشور تاکید دارند بلکه با اشاره به مجاری متعدد پول‌شویی در کشور آن را یکی از دلایل فساد اقتصادی در کشور عنوان می‌کنند.
کارشناسان با بیان این موضوع که پول‌شویی ناشی از تجارت مواد مخدر در کشور یک گردش مالی هشتاد هزار میلیارد تومانی به همراه دارد، می‌گویند گرچه قاچاقچی‌های مواد مخدر برای پنهان کردن عوابد حاصل از جرایم مربوط به مواد مخدر، اقدام به پول‌شویی می‌کنند، اما تبعات آن دامن‌گیر اقتصاد کشور شده است.