تمسخر قربانی تجاوزجنسی توسط ترامپ و شکاف جمهوریخواهان

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ به دلیل تمسخر زنی که قاضی برت کاوانا را متهم به آزار جنسی خود کرده است، روز چهارشنبه آماج انتقاد‌های تندی حتّی از سوی سناتور‌های جمهوری خواه قرار گرفت. وی هفته گذشته شهادت این زن را قابل معتبر خوانده بود .
در جریان جلسه استماع سنا، خانم کریستین بلازی فورد، با اطمینان گفت که در یک کلوب در سال 1982 توسط برت کاوانا مورد آزار جنسی قرار گرفته است.قاضی مذکور نیز سوگند خورد که هرگز کسی را مورد آزار قرار نداده است. دونالد ترامپ سه شنبه شب در جریان یک سخنرانی در می‌سی‌سی‌پی، اظهارات این استاد دانشگاه را مورد تمسخر قرار دادوکیل خانم بلازی فورد بلافاصله این رفتار دونالد ترامپ را تقبیح کرد و آنرا اقدامی از روی فرومایگی توصیف کرد. دموکرات‌ها خواهان عذرخواهی ترامپ شده اند.
جف فلیک و سوزان کالینز سناتورهای جمهوریخواه سخنان ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و انرا اشتباه دانستند در آمریکا، موافقت سنا برای تصدی سمت‌های مادام العمر در دیوان عالی لازم است و در صورت موافقت سنا وزن نیروهای محافظه کار در حال حاضر جمهوری خواهان با در اختیار داشتن 51 کرسی از 100کرسی، دارای اکثریتی شکننده در سنا هستند.