تالاب زیبا، کم نظیر و با ارزش میانکاله هم به دست حکومت اسلامی ویران شد/شکوه میرزادگی

به گزارش خبرگزاری های رسمی حکومت اسلامی، یکی دیگر از تالاب های ایران نابود شد.
تالاب میانکاله، یکی از زیباترین، پرآب ترین، با طراوت ترین تالاب های ایران بود که تا همین شش هفت سال پیش زنده و درخشان، هر گردشگری را محو تماشای خود می کرد. و اکنون به دلیل بی لیاقتی، ناکارآمدی، سودجویی و بی توجهی عمدی حکومت اسلامی به داشته های سرزمین مان جز ویرانه ای از آن باقی نمانده است.
توجه کنید که این تالاب یکی از تالاب های «حفاظت شده» ای بود که به عنوان پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌ کره زمین باید زیر پوشش مراقب های ويژه دولت و سازمان محیط زیست قرار می گرفت.
تالاب میانکاله در دوازده کیلومتری شمال شهر بهشهر و جنوب شرقی دریای مازندران قرار گرفته است و به گواهی تصاویر و ویدئو ها سالیان سال بود که جایگاه فلامینگوها و پرندگان نایاب و زیبای مهاجر بود. واکنون جز برهوتی از آن نمانده است.
خبرگزاری های دولتی دلیل این نابودی را آتش سوزی های مداوم شش هفت سال گذشته می دانند اما هیچ کدام از این خبرگزاری ها که یا وابسته هستند و یا جرات ندارند بگویند چرا به ناگهان این تالاب گرفتار این همه آتش سوزی پشت سر هم شده است؟ چرا دولت و سازمان محیط زیست از آن مراقبت نکرده اند؟ این آتش سوزی ها چرا باید چندین سال ادامه داشته باشد و صدای کسی در نیاید؟ آیا این آتش سوزی ها نفعی برای حکومت و یا سودجویانی که وابسته به حکومت هستند دارد؟ روشن است که این پرسش ها چون دیگر پرسش هایی که در ارتباط با میراث های طبیعی و فرهنگی و تاریخی ما در چهل سال گذشته بی جواب مانده، جوابی نخواهد داشت.
بنیاد میراث پاسارگاد

Savepasargad.com