دستگیری کیوان امام‌وردی وافزایش افشاگری‌ها درباره تعرض‌های جنسی و سکوت دولت

در پی دستگیری کیوان امام‌وردی فعال حوزه‌ی گردشگری، واکنش‌ها نسبت به اقدام دولت در دستگیری و همچنین‌ کسانی که مود تجاوزو تعرض جنسی قرار گرفته‌اند، همچنان ادامه دارد.
انتشار مطالب مربوط به تعرض کیوان امام و آیدین آغداشلو فرصتی ایجاد کرده است که بسیاری از کسانی که توسط وی یا دیگر افراد شناخته‌شده در حوزه‌ی دانشگاه، هنر و .. مورد تعرض جنسی یا تجاوز قرار گرفته با انتشار اطلاعات خود در این خصوص اقدام‌ به افشاگری کنند. کیوان امام‌وردی متهم به تجاوز به برخی زنان دانشجو بوده است. در پی این اقدام موج افشاگری‌ها در روزهای اخیر علیه تجاوز و آزار جنسی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.
برخی از دانشجویان زن ادعا کرده‌اند که کیوان امام‌وردی از طریق دعوت آنها به خانه‌اش و از بین‌بردن هوشیاری‌شان با شراب آلوده به قرص خواب اقدام به تجاوز به آنها کرده است.
شکست سکوت زنان و دختران در خصوص تجاوز و روایت بسیاری از دختران و زنان از ده‌ها تجربه مشابه، و هم صدایی چندین کاربر زن در فضای مجازی، واکنش‌ها و انتقادهایی را نیز به دنبال داشته است.
برخی تحلیل‌گران افشاگری‌های این افراد را به خاطر ناشناس بودن راویان چندان معتبر نمی‌دانند و تاکید دارند که این افشاگری‌ها به علت ناشناس بودن، امکان راستی‌آزمایی ندارند. پلیس نیز از شاکیان خواسته که به انها مراجعه کنند تا به اتهمات کیوان امام‌وردی رسیدگی شود .
در مورد این مسایل بحثهای متعددی در حوزه رسانه های اجتماعی در گرفته است برخی معتقدند باید همه جانبه با انواع آزار و تعرض جنسی مقابله کرد و مردان مسئولییت کامل این مسائل را برعهده دارند در مقابل برخی نیز معتقدند که در چنین روابطی سطحی از رضایت وجود داشته است و افراد نمی‌توانند با برداشتن‌ بار مسئولیت از خود تمام‌ مسئولیت را با عهده‌ی فرد دیگر قرار دهند و ارتباطی را که با تمایل خود شروع کرده‌اند تعرض بنامند.
به گفته‌ی برخی تحلیل‌گران، بنظر میرسد که موج جدید شبکه های اجتماعی با لگوبرداری از اقدام زنان امریکایی در جریان اجتماعی me too در تلاش هستند تا به سواستفاده‌های جنسی مردان پرفدرت و معروف از آنها اعتراض کنند و با اشاره با اینکه بدون رضایت آنها ارتباط جنسی صورت گرفته این افراد را در معرض برخورد قضایی قرار دهند.‌ اما به گفته‌ی ناظران، این افراد باید خود را معرفی کرده باشند که این‌افشاگری‌ها قابلیت راستی‌آزمایی و پیگیری حقوقی داشته باشد..
وگرنه هرکس با اسم مستعارمی‌تواند به سهولت به دیگری تهمت تعرض و آزار جنسی بزند .
بسیاری از این افراد که با نقل روایت‌هایی از استادان و اشخاص مشهور مدعی تعرض شده اند در روایت خود به حضور در فضای خصوصی یا سفر با این افراد اشاره کرده و اظهار داشته‌اند این افراد در سفر یا در خانه و یا در هتل به آنها تجاوز کرده‌اند و علیرغم‌تمایل انها با آنها ارتباط جنسی برقرار کرده‌اند.
بجز دستگیری کیوان امام توسط پلیس، هنوز مقامات رسمی موضع روشنی در مورد اعتراضات و انتقادات زنان مطرح نکرده اند .