تویت‌های جنجالی ترامپ و اتهام دمکرات‌ها علیه وی

به گزارش رویترز بدنبال تویتهای جنجالی ترامپ رییس جمهور امریکا در ماجرای جرج فلوید که بازتابهای وسیعی داشته است ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را به شعله‌ور کردن آتش اعتراضات داخلی در این کشور متهم کرد.ترامپ در پیام نخست خود گفت وقتی غارت آغازشود شلیک آغاز میشود و سپس روز شنبه در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه شب گذشته شخصاً شاهد اعتراضات گسترده در اطراف کاخ سفید بوده است، تأکید کرد که اگر معترضان از فنس‌های کاخ سفید عبور می‌کردند، با شوم‌ترین سلاح‌های از آنها استقبال می‌شد.وی نوشت سرویس مخفی آمریکا دیشب کار بسیار بزرگی را در کاخ سفید انجام داد. آنها کاملاً حرفه‌ای و عالی بودند. من داخل کاخ سفید بودم، همه حرکات را می‌دیدم و هیچ‌گاه تا این حد احساس امنیت نکرده بودم.وی افزود آنها به معترضان اجازه دادند که هرچقدر می‌خواهند فریاد بزنند و پرخاش کنند، اما اگر کسی بیش از حد سر و صدا می‌کرد یا از چارچوب‌ خارج می‌شد، به‌سرعت و با قدرت بر سرش فرود می‌آمدند، طوری که نمی‌دانستند چه چیزی به آنها برخورد کرده است وی همچنین نوشت جمعیت زیاد بود و به‌گونه‌ای حرفه‌ای سازماندهی شده بود، اما هیچ‌کس حتی به گذشتن از فنس هم نزدیک نشد. اگر چنین کاری می‌کردند، با شرورترین سگ‌ها و شوم‌ترین سلاح‌هایی که من تاکنون دیده‌ام، از آنها استقبال می‌شد. تعداد زیادی از مأموران سرویس مخفی منتظر اقدام هستند.
این تویتها بازتابهای منفی زیادی داشته است نانسی پلوسی روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با‌ ای‌بی‌سی گفت رئیس‌جمهور به جای شعله‌ور کردن آتش اعتراضات، باید بر اتحاد کشور تمرکز کند.پلوسی در این مصاحبه گفت روسای‌جمهور دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا نیروی متحدکننده کشور بوده اند و عزت را برای کشور به بار آورده اند. آن‌ها مسئولیت خود به عنوان رئیس‌جمهور را در متحد کردن کشور و نه شعله‌ور کردن آتش اختلافات دیده اند.
پلوسی با اشاره به اظهارات چند روز تخیر ترامپ گفت وی از توئیت‌های خود به عنوان طعمه‌ای برای انحراف افکار عمومی از ریشه اصلی اعتراضات ناشی از مرگ جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس استفاده می‌کند.پلوسی بار دیگر یادآور شد که خیلی به حرف‌های ترامپ توجهی نمی‌کند. وی افزود: من درباره بی‌عدالتی حرف می‌زنم درباره فشار زانو بر گردن صحبت می‌کنم نه اظهارات ترامپ.
اظهارات ترامپ در روزهای اخیر با انتقادات بسیاری همراه شده و بسیاری او را به تهییج خشونت علیه معترضان و تهدید آنها متهم می‌کنند. شهردار آتلانتا، که شهر او نیز درگیر اعتراضات و ناآرامی‌ها است ، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت ترامپ با اظهارات و توئیت‌هایش آتش اعتراضات را شعله‌ورتر می‌کند و از او خواست تا سکوت اختیار کند.