دفاع رییس یگان ویژه نیروی انتظامی از عملکرد این نیرو

سردار حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا ضمن ابراز خشنودی از عملکرد یگان ویژه در سال ۹۸، شرایط این یگان را در سال ۹۹ نیز بسیار مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت سال ۹۹‌ از نظر توجه ویژه به تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات بی‌نظیرترین سال برای یگان ویژه است. وی اظهار داشت در شرایط فعلی یگان شرایط خوبی دارد و تجهیزات خوبی نیز در اختیار آن قرار می‌گیرد. وی در ادامه‌ی اظهاراتش حمایت‌های مسئولان از یگان ویژه را بسیار مناسب ارزیابی کرد و ا اشاره به اقدامات و پشتیبانی‌های انجام‌شده برای تقویت یگان ویژه، تکمیل و توسعه پادگان‌ها، توسعه‌ی ابزار و امکانات آموزشی مورد نیاز پادگان‌ها و تامین تجهیزات تخصصی مورد نیاز و نیروی انسانی را از جمله‌ی این اقدامات دانست و با اشاره به اینکه سال ۹۹‌ متناسب با افزایش تهدیدها سال مهمی است، اظهار داشت پشتیبانی‌ها و حمایت‌های انجام‌شده بار مسئولیت یگان را سنگین‌تر می‌کند. وی افزود یگان باید در حدی از آمادگی قرار داشته باشد که دشمنان از هرگونه تهدید و ایجاد نا امنی در داخل کشور منصرف شوند و جرات آن را نداشته باشند. وی افزود تمام تلاش یگان ویژه این است که اگر اتفاقی هم بیفتد، یگان بتواند با رویکرد اجتماعی و بازدارنده و با حداقل هزینه آن را جمع کند. کرمی در ادامه‌ی اظهاراتش در دفاع از عملکرد یگان ویژه به اقدامات یگان ویژه در خصوص کنترل حوادث آب اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت یگان ویزه با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ی کنترلی و همچنین با استفاده از راهبردهای بازدارنده توانسته است صحنه‌ی آشوب را کنترل کند و از تاکتیک‌های موثر خود و همچنین سیستم صوت قوی که در اختیار دارد آشوب‌ها را در همان مواجهه‌ی اولیه کنترل کند.
وی همچنین به اقدامات مثبت یگان ویژه در سال ۹۶ برای مقابله با خشونت و تخریب در سال ۹۶ اشاره کرد و به قدرت بالای یگان ویژه در سرکوب با قدرت بالا اشاره کرد و یادآرو شد که با وجود تلاش‌های دشمنان برای ایجا مناطق پراکنده در درگیری، یگان ویژه توانست با قدرت تحرک بالا این افراد را سرکوب کند و با استافاده از واکنش سریع و انجام اقدامات به موقع، شرایط را کاملا در اختیار و کنترل خود قرار دهد.
این اولین بار است در تاریخ جمهوری اسلامی که یگان ویژه از اقدامات خود برای سرکوب مردم به صراحت دفاع و از ان حمایت می‌کند و توسعه تجهیزات سرکوب را به عنوان یکی از موفقیت‌های نهادی خود عنوان می‌کند.
رویکرد یگان ویژه در جمهوری اسلامی در سرکوب و کنترل مردم را به عنوان اقداماتی در راستای دفاع از امنیت عنوان و از آن سرسختانه دفاع کرده است . سرکوب مردم در سال ۹۶ و سال ۹۸، یکی از سوابق کاری یگان ویژه در ضرب و شتم مردم در سال‌های اخیر پس از ۸۸ است که با وجود انتقادهای درون حاکمیتی نه تنها توسط نهادهای مسئول مورد انتقاد قرار نگرفته بلکه شرایط جمهوری اسلامی به جایی رسیده که با افتخار از آن دفاع هم می کند و آن را به عنوان افتخار زرین عملکرد خود معرفی می‌کند.
در عین حال برخورد یگان ویژه در اعتراض‌های آبی در کشور نیز یکی از قابل انتقادترین اقدامات یگان ویژه در مواجهه با خواسته‌های قانونی و بر حق دارندگان آب در مناطق مرکزی ایران است که با برخورد قاطع و در مواردی کشتار مردم در درگیری‌های بین استان اصفهان و خوزستان و چارمحال بختیاری تبدیل شده است.

در سال‌های اخیر که اعتراض‌ها به خاطر انتقال آب از استان‌های خوزستان و چارمحال به اصفهان شدت یافته است، دولت و نیروهای انتظامی تلاش کرده‌اند تا با افزایش اقدامات امنیتی در این مناطق، اقدامات کنترلی خود را افزایش دهند اما تنها فضا را امنیتی‌تر و تنش را افزایش داده‌اند.