واکنشها به اظهارات صدیقی درمورد موقعییت معنوی رهبر جمهوری اسلامی

اظهارات کاظم صدیقی امام جمعه‌ی موقت تهران درباره‌ی آیت‌الله خامنه‌ای در برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی در تلویزیون جمهوری اسلامی واکنش‌هایی را درفضای مجازی و سیاسی درپی داشته است.
وی در این برنامه که با صورت زنده از شبکه ۳ جمهوری اسلامی پخش شد، به نقل از یکی از علمای دینی، اظهار داشت وی با امام زمان دیدار کرده و در این دیدار از او نظرش را درباره‌ی آیت‌الله خامنه‌ای سوال کرده و امام زمان نیز در پاسخ گفته است وی از ماست.
این اولین بار نیست که یکی از طرفداران رهبر جمهوری اسلامی چنین اظهاراتی را درباره‌ی وی بر زبان می‌آورد. پیش از این نیز ادعاهایی درخصوص سخن کفتن علی خامنه‌ای در بدو تولد و مواردی مشابه بیان شده بود که همواره با سکوت ایت‌الله خامنه‌ای نیز مواجه شده است.
صدیقی که منسوب مستقیم خامنه‌ای نیز هست، در ادامه‌ی اظهاراتش ضمن ابراز احساسات در این خصوص عنوان کرد این جریان وی را به شدت شارژ کرده است. وی در ادامه با ابراز خشنودی از نظری که به گفته‌ی وی توسط امام زمان بیان شده، اظهار داشت اینکه رهبری از جنسِ امام زمان است، موجب خوشحالی است.
صدیقی پیش از این هم از قول یک روحانی مورد اعتماد خود مدعی شده بود خامنه‌ای مکرر خدمت امام زمان رسیده اما او را نشناخته است. وی همچنین ادعا کرد امام زمان در عرفات با اسم رهبری را دعا می‌کرده است. وی سال گذشته نیز اعلام کرد خداوند در وجود رهبری تجلی کرده است‌
با وجود ادامه‌ی چنین اظهارنظرهایی در خصوص رهبران جمهوری اسلامی، اما انها معمولا در مقابل این مواضع سکوت می‌کنند و تقریبا هیچگاه در مقابل این اظهارنطر عوامانه و سخیف نه تنها واکنشی نشان نداده و انها را رد نکرده‌اند بلکه اجازه داده‌اند که این افراد به بیان این موضع خود ادامه دهند.
اولین بار درباره‌ی ایت‌الله خمینی برخی از طرفدارانش در گرماگرم وقوع انقلاب ادعا کردند که تصویر وی در ماه قابل مشاهده است. موضوعی که هیچگاه نه توسط خود وی و نه طرفدارانش تکذیب نشد.
این درحالی است که همواره در اسلام روحانیون ووعاظ از قول امامان شیعه می گفتند که به روی مداحان و چاپلوسان خاک بپاشید، اما رهبران جمهوری اسلامی تاکنون حتی از واکنش منفی و صریح نسبت به چنین اظهاراتی نیز خودداری کرده‌اند.
چنین اطهاراتی پیش از این درباره‌ی محمود احمدی‌نژاد نیز نقل شده بود و در دور اول ریاست جمهوری بسیاری از علما که احمدی نژاد مورد حمایت آنها قرار داشت ادعا کردند امام زمان به صراحت از ریاست جمهوری احمدی نزاد حمایت کرده است.