چهارسو شنبه 3 اسفند

همراه با روشنک بقچه ی فرهنگی و ادبی این هفته را می گشاییم و در ابتدا سری می زنیم به آثار غزاله علیزاده داستان نویس معاصر و سپس نگاهی داریم به زندگی پریدخت شعر فارسی ، فروغ فرخزاد که سالروز خاموشیش را چندی پیش در اواخر بهمن به سوگ نشستیم. در بخش بعدی برنامه به سراغ بیتلز رفته و آثار این گروه پرطرفدار دیروز و امروز را مرور خواهیم نمود.
در پرسه این هفته به سراغ ساسان فرسابی رفته ایم و نگاه او به ایران را با هم خواهیم دید و در بخش دوم پرسه به انیمیشن پدرو دختر شاهکار میشایل دودک خواهیم پرداخت و شاهد گوشه هایی از این اثر بی نظیر هنری خواهیم بود. در میانه سفر فرهنگی این هفته سری میزنیم به فاطمه صالحی دختر با استعدادی که با وجود محدودیت های جسمانی و معلولیت با هنر زیبای خود در سنتور نوازی اسطوره ای شد از معنای حقیقی اراده و توانایی .
در ادامه برنامه و به بهانه روز عشاق که چندی پیش در اکثر نقاط دنیا جشن گرفته شد موزیک ویدیوی زیبایی از داوود آزاد به نام تا تونیایی با شعری از مولانا جلاالدین رومی تقدیم حضورتان خواهد شد. در بخش انتهای برنامه نیز دوخبر خواهیم داشت از بازار نشر کتاب در ایران و بعد از آن با ترانه ای زیبا که بوی خانه را برای ما دارد بقچه این هفته را خواهیم بست.
با ما همراه باشید و چهارسوی فرهنگی ایران فردا را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

دانلود