اژه‌ای و تهدید مقامات در جهت مذاکره با امریکا

محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه مسئولان را تهدید کرد اگر اقدامی برای مذاکره با امریکا انجام دهند با آنها برخورد سختی صورت خواهد پذیرفت. وی با بیان این که اگر کسانی بخواهند با دشمن آگاهانه یا ناآگاهانه همدستی کنند و عزت اسلام، نظام و شهدا را به بیگانگان واگذار کنند، باید بدانند در حافظه مردم و قوه قضائیه باقی می‌مانند و با آنها در آینده برخورد خواهد شد، اظهار داشت مردم، قانون و دستگاه قضایی از آنها نخواهد گذشت.محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اینکه بر همه واجب است که از اقدام کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه عزت و اقتدار مردم و کشور را به بیگانگان می‌فروشند، جلوگیری کنند، از مردم خواست اگر این افراد با هشداردادن عمل نکردند وارد میدان شوند.
وی تحقق عدل و گسترش عدالت را یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی دانست و با اشاره به اینکه قیام امام حسین برای احیای معروف و جلوگیری از منکر انجام شده، گفت وی برای امر به معروف و نهی از منکر، خانواده و فرزندان و عریزان خود را فدا کرده است. محسنی اژه‌ای همچنین قوه قضائیه را یکی از مجریان امر به معروف در کشور عنوان کرد و با اشاره برخورد قاطع دستگاه قضائی با مفسدین اقتصادی، تاکید کرد قوه قضائیه با هرکس که بخواهد چه در فضای مجازی و چه حقیقی به نظام اسلامی خیانت کند برخورد خواهد کرد.
مصادره به مطلوب در امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی موضوع تازه‌ای نیست. مقام‌های جمهوری اسلامی در همان حال که بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر تاکید می‌کنند، سخت‌ترین و شدیدترین برخوردها را را نسبت به افرادی که به نظام اسلامی انتقاد می‌کنند روا می‌دارند. این اولین بار است که یک مقام قضایی به طور رسمی و تلویحی مقام‌های سیاسی کشور را به خاطر مذاکره با امریکا تهدید می‌کند.بنا به گفته تحلیل‌گران وی تلویحا با اشاره به مصونیت نسبی برخی از مسئولان نسبت به برخورد قضایی با این افراد پس از پایان دوران مسئولیت هشدار داده است. برخی تحلیلگران معتقدند تقریبا تمامی مقام‌های سیاسی در جمهوری اسلامی، پس از پایان دوران خدمت سیاسی به دلایل متعدد از جریان اصلی سیاسی در کشور دور نگه داشته شده و در ادامه به عنوان افرادی خائن به نظام جمهوری، مورد عقوبت نظام سیاسی قرار گرفته و در نهایت از عرصه سیاسی کشور به طور کامل حذف شده و به تندی با آنها برخورد شده است. از این رو، تحلیل‌گران، اتهام به مقام‌های سیاسی فعلی در دولت در خصوص اقدام علیه امنیت ملی و نیز اقدام برای پایین آوردن شان مقاومتی نظام سیاسی و بها دادن به بیگانگان را نیز دور از ذهن نمی‌دانند، ‌اما در عین، معاون اول قوه قضائیه در حالی از مردم می‌خواهد نسبت به این خیانت‌ها به طور خودجوش وارد عمل شوند و با این افراد برخورد کنند که اطلاعات از فضای جامعه حاکی از آن است که مردم به خاطر فشارهای اقتصادی اعمال شده بر زندگی خود، بیشتر خواستار برقرار رابطه با جامعه بین‌المللی هستند تا برخورد با با کسانی که اقدام بر برقراری رابطه می‌کنند.