تفسیر خبر جمعه ۴ مرداد

سلام جمشید چالنگی هستم و در ساعت پیش رو با برنامه تفسیر خبر از شبکه تلوزیونی ایران فردا با شما خواهم بود و نگاهی خواهیم داشت به :

در عرصه داخلی روند گرانی و فساد همچنان رو به گسترش دارد و روند بیکاری و اعتیاد نیز !!!

حکومت اسلامی پس از چهل سال و چند ماه خود را آماده انتخابات دیگر میکند، انتخابی  بین بد و بدتر!!!

پورمحمدی یکی از دست اندرکاران اعدامهای دهه ۶۰ از این اقدام که بعنوان جنایت علیه بشریت نام برده شده حمایت کرده است

آنسوتر بحران میان واشنگتن و تهران رو به کجا میرود ؟؟

و دور تر از تهران در لندن ، انگلستان به کجا میرود و انتخاب بوریس جانسون به نخست وزیری انگلستان

میهمانان این شماره از برنامه آقای علیرضا نوری زاده وآقای  رضا تقی زاده 

چالنگی: در بلوچستان و خوزستان بعد از چهل و اندی سال حکومت اسلامی هنوز آب کافی ندارند و با بی آبی در این تابستان گرم روبرو هستند آیا کافی نیست این چهل و اندی سال برای اینکه بگویند بلد نیستیم و شدنی نیست تجربه حکومت دینی ،.؟؟؟

نوری زاده: دلم میخواست خیلی خوب بود خامنهای و روحانی یک هفته میرفتند در شهرک سرباز در سیستان و بلوچستان یا در خود زابل خامنه ای قبلا آنجا بوده ، که محل اقامت رهبر و موزه شده است  خانه ای کوچک با حوضی کوچک در حیاط و دوسه تا هندوانه در حوض  ، اما امروز آیا حاضر است یک هفته فقط در همان خانه زندگی بکند و کولر هم برایش بزنند یا در خوزستان روی نفت خوابیدند ثروت ملی ، مسجد سلیمان شما که زمانی گل شهر های ایران بود ،مقاله ای علی میر فطروس درفردوسی نوشته و دیدارش با شما خیلی جالب بود و اشاره میکند آنجا مرکزی شده بود برای فرهنگ و هنر و چهره ها و یادی از هوشنگ کرده همینطور از بقیه منظورم اینست جنوب اگر داشتیم ، آبادان بود آن سد کارون را که نابود کردند و تلفظ درستش گوتوند است ، آب را آلوده کردند به املاح، نمک و نخلستانها را خشک کردند و این رژیم من نمیدانم اگر زره بین برداری حتی یک قدم برای مردم برنداشته اند ، میایند و میگویند قالیباف در دوران شهرداری این اقدامات را کرده است جلوی شما پرونده میگذارد ۳۰۰ هزار میلیارد تومن گم شده بیچاره شهردار تهران آنهایی که قبلا بودند اینها را گرفتند اعدام کردند !!! و اینها میلیا رد میلیارد خرج میکنند و اصلا معلوم شد کانال ۵ تلوزیون مال قالیباف است و از صبح تا شب به شرح کارهای او میپردازد شما یادتان هست شهردار تهران تمام این میادین را او ساخت و بعضی جاها فواره کار گذاشته بود.

چالنگی: لازم به توضیح است که آقای علی میرفطروس شاعر و نویسنده و پژوهشگر که وبسایت ایشان در برگیرنده مطالب گوناگون است بویژه در ارتباط با تاریخ معاصر ایران و درامد کتاب حلاج را به زلزله زدگان کرمانشاه هدیه کرده بودند و در پاریس هستند

آقای تقی زاده خبر دادند که با من و شما هستند

تقی زاده : اهل رسانه همه معتادند معتاد به خبر  و پیگیری سیاسی و بعضی از ما درجه  اعتیادمان به خبر و تحولات روز کمی بالاتر است و بعضی کمتر و این اعتیاد  بنوعی برای زندگی کردن در لحظات تاریخ است لحظاتی که دهه های بعد ازآن یاد میکنند و این لحظات در زندگی مردم نه تنها در جایی که زندگی میکنند بلکه در شعاعی بسیار گسترده تر میتواند تاثیر گذار باشد امروز دومین روز به تخت نشستن بوریس جانسون است و مثل هندوانه هنوز معلوم نیست که آیا رسیده ؟ و یا کال است و شیرین است و یا نیست؟ و آیا آنچه انتظار میرود از او بر میاید یا خیر؟ این اعتیاد به تحولات روز شاید در لحظاتی که تاریخ تغییر میکند بیشتر احساس میشود و بخشی از این به مملکت و مردم ما برمیگردد.

نوری زاده: دکتر تقی زاده میتونستی فکر کنی بوریس جانسون بشود نخست وزیر بریتانیا  من فقط تصویر ملکه را دیدم و این جلویش تعظیم کرده بود پیش خودم فکر کردم این بانو به چرچیل و ….. حکم نخست وزیری داد  نخست وزیری که سرش رو شانه نکند تا بحال نداشتیم !!! واقعا فکر میکردی او بشود نخست وزیر ؟؟؟

تقی زاده: بوریس جانسون پانزدهمین نخست وزیری است که با ملکه الیزابت دوم ملاقات کرده و ازدست او حکم نخست وزیری گرفته ۱۴ مرد و زن و البته یک زن زانو زده ولی  دست وی را نبوسیده و ۱۳ نفر دستش را بوسیده اند، درست است دکتر نوری زاده که از چرچیل تا بوریس جانسون سیاست بریتانیا تغییر کرده، بریتانیا حتی در دو دهه گذشته  تغییراتی کرده که امروز تصور آن آسان نیست،  کمتر از بیست سال پیش  در سال ۱۹۸۴ وقتی آرژانتینی ها جزیره فاکلند را اشغال نظامی کردند با هواپیماهای شان آنجا را بمباران کردند تاچر نیروی دریایی را به امریکای لاتین اعزام کرد در فاصله ده هزار کیلومتری بریتانیا و جزیره را پس گرفت و یک ناو هم از دست داد ولی فارکلند را پس گرفتند، اما اکنون یک نفتکش بریتانیا بدست جمهوری اسلامی اشغال نظامی میشود و پرچم بریتانیا را از روی آن برمیدارند و پرچم جمهوری اسلامی را می چسبانند و اینجا آب از آب تکان نمیخورد؟؟!! این شیری که میگفتند خفته چیزی در حدود مرگ است  حداقل سیاست با قواره های کهنه اش در بریتانیا مرده است  و بوریس جانسون نماد آن است!!!

چالنگی : در حال حاضر بسیاری از کشور های دنیا دچار چنین سیاستی شده اند و در نزدیکی بریتانیا ، فرانسه آقای مکرون بسیاری معتقدند که در حد و قواره نخست وزیری فرانسه نیست و در جای جای دنیا ، در خود ایران چند ماه مانده به بهمن ۵۷ آیت الله خمینی  و روحانیت به قدرت میرسد جهان دارد به این سمت میرود ………..

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو