پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۷ تیر

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.  سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با  آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده : این نطق خامنه ای مرا خیلی عصبانی کرد !

دکتر سازگارا: اتفاقاً همه مردم عصبانی هستند من یک دوستی دارم که از بچه های جبهه و جنگ است و پسرش میگوید هر وقت خامنه ای سخنرانی دارد پدرم تلوزیون را می شکند و هر چه دم دستش باشد پرت میکند این بچه ها زندگی و سلامتیشان را فدا کردند آلان هم میدانید که فرقشان با شهروند عادی اینست که فحش و بدو بیراه هم از مردم میشنوند و از چشم اینها میبینند بهمین دلیل هم عصبانی هستند و عصبانیتی که شما دارید میخواهم بگویم من دست کم دور و بر خودم خیلی ها را می شناسم وقتی خامنه ای در تلوزیون صحبت میکند لطف کنند کانال را عوض میکنند نه هز چه دم دستشان است پرت میکنند .

دکتر نوری زاده :دیروز یادی از برادر شما کردم و همچنین از میر محمود موسوی یادم هست که آنها حتی در یک اطاق بودند  میر محمود بعد رفت سفیر شد در پاکستان و داداش رفت آسیای جنوب شرقی نگاه میکردم به بچه های دیپلمات آن سال بچه های پاک و عاشق و باسواد ، داشتم گوش میکردم   که میر محمود میگفت آخه برای چی ما باید در سوریه باشیم ؟ به چه دلیل در یمن باشیم ؟ ببین دکتر سازگارا من و شما سالهاست از جنبش سبز به آنور منهای مدت های کوتاه باهم بودیم حالا از نظر مردم این زوج تلوزیونی چطور به دلشان نشسته نمیدانم ؟؟!! فکر نمیکنید ما تمام زورمان را زدیم فساد ها را بر شمردیم مطالب را گفتیم ایا واقعا موقع آن نرسیده که کلید آن را بزنیم ؟ دیروز مهندس شریعتمداری مصاحبه داشت با آقای فروزنده  سه هفته قبلش همین حرفها را به من زده بود و پرسیده بودم آقا کابینه را نمیخواهید تشکیل بدهید و ایشان تکرار میکرد  و از گفتن زمان آن پرهیز می نمود دکتر عزیزم شما ها آدمهای با لیاقت این مملکت هستید ببخشید صریح دارم میگویم بخدا  وقت دارد میگذرد ، ما باید یک ان تی تی درست کنیم و یک دستگاه هویت داشته باشیم بچه ها در داخل آماده هستند من واقعاً نگران هستم.

دکتر سازگارا: بله کاملاً نگرانی موجهی شما دارید برای اینکه ایران تنها مشکل اقتصادی یا فساد مالی در حکومت ندارد مشکلات پیچیده اجتماعی خلق شده که بنوعی فروپاشی اجتماعی دارد در کشور ما طی میشود یا مشکلاتزیست محیطی و مشکلات مختلف سیاسی و دها مشکل ریز و درشت دیگر !!پسرم میگفت این چیزی بود که شما از آمریکا امدید درست کنید ؟ من گفتم ما حتی فکرش را هم نمی کردیم که چنین چیزی از کیسه بیرون بیاید حالا ممکن است بگویید بی تجربه بودید نادان بودید!!! و بزرگتر های ما هم مثل مهندس بازرگان هم فکر نمیکردند از توی کیسه اینجور ازدواج اسلام فقاهتی  با یک جور ایدئولوژی چپ انقلابی  یک همچین موجود عجیب الخلقه ای را خلق بکند و حرفی پرم زد کهفکر میکنم کاملا درست است  گفت من هرچه فکر میکنم دیگر ماندن جمهوری اسلامی بحث خسارتش  برای هفته و ماه و روز نیست ساعتی دارد لطمه به کشور میزند یعنی هر یکساعت بیشتر بماند بیشتر صدمه میزند آنهم در جهانی که دار پوست میاندازد مثل قرن نوزدهم که انقلاب صنعتی به تمام دنیا سرایت کرد  و دنیا عوض  شد و در اواخر قرن بیستم و در حال حاضر یک انقلاب انفورماتیکی دارد مجدداً همه چیز را تغییر میدهد این ورود هوش مصنوعی ، شما یک قلم شرکت آمازون را نگاه کنید تمام شرکتها را دارد ورشکست میکند، یا مخابرات تلوزیون اینترنت بانکداری و ما وسط یک دوره ای هستیم که تمام مناسبات دارد تغییر میکند ،و جای افسوس است که در امریکا یا اروپا رهبران متوجه این تغییرات باشند یا نباشند جای تعجب ندارد ، مثلا در عربستان این آقای محمد بن سلمان از نظر من شبیه کاری را دارد میکند که رضا شاه در ایران کرد  و یک حکومت قبیله گی سنتی را دارد به یک حکومت مدرن دیکتاتوری تبدیل میکند اینکه دیکتاتور است شکی در آن نیست اما مدرن میکند

دکتر نوری زاده : مردم هم استقبال میکنند شما جوان سعودی را باید ببینید  تا جهار سال پیش اگر بایک دختر نگاهش تلاقی میکرد پلیس اورا مضروب مینمود حالا دست دختر را میگیرد و به کنسرت میرود

دکتر سازگارا: من دوبار حج رفتم و چون کنجکاو بودم به همه جا سرک کشیدم و آنموقع در اواخر دهه ۶۰ و ۷۰ مردم ناراضی بودند و از آخوند ها و ملا هایشان ناراضی بودند و حرفهایی میزد که صد رحمت به آخوند های عقب افتاده ما!!!

دکتر نوری زاده : او میگفت زمین صاف است بعد چند تن از پاکستان آمدند و قسم خوردند که زمین گرد است و او مجبور به قبول شد اما در موقع مرگش توبه کرد و گفت زمین صاف است !!!!

دکتر سازگارا:بهر حال آقای محمد بن سلمان عقلش میرسد و برای ۲۰۳۰ از حالا برنامه ریزی میکند یک پروژه دو تریلیون دلاری و یک شهر بزرگ اینترنتی دارند درست میکنند میفهمد که هوش مصنوعی آینده را رقم میزند ، من به یکی از دوستان در ایران گفتم اصلاً میفهمند این مقامات که ورود هوش مصنوعی به ایران چه تاثیری دارد گفت خدا پدرت را بیامرزد اینها هوش گربه را هم ندارند چه برسد که بفهمند با هوش مصنوعی قرار است چه بکنند !!! من در تایید فرمایشات شما کشور با خطرات بزرگی که مهمترینش از دست رفتگی انسانی جوان ما که به انفجار جمعیتی رسیده و در دهه سی سالگی هستند ، هر چه نگاه میکنم نجات کشور نه در کیسه ترامپ است و نه اروپا…………..

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو