پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۲۶ تیر

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.سپس به گفتگو با میهمان این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری آقای علیرضا ساسانیان کارشناس مالی و از مدیران اسبق صدا و سیما  و خبر نگار آزاد خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده : چی شد رفتی تلوزیون؟

ساسانیان : میدانید که صدا سیما تا کسی پارتی نداشته باشد امکان ورودش نیست و ما دوستانی بودند که با اینها ارتباط داشتیم ، وبا  توصیه ایشان به این مجموعه عریض و طویل وارد شدیم و ابتدا در مدیریت حقوقی و حسابداری مشغول به کار شدم و بعنوان کارشناس مالی و بعد به عنوان نماینده بیمه ای سازمان صدا و سیما  و بعد هم اتفاقاتی افتاد و توانستیم همراه با دیگر همکاران و دوستان بیش از چهار میلیارد بخشودگی بیمه برای صدا و سیما بگیریم،.

و از سال ۶۱ تا ۸۴ وانستیم مفاصاحساب بیمه ای برای صدا و سیما بگیریم، بدهی خیلی زیادی به تامین اجتماعی داشت و دارد و این بدهی روز به روز افزوده میشود و بیشتر پرسنلی که در آن زمان وارد رسانه ملی شدند اینها نیروهایی بودند که به اصطلاح روز مزد، برنامه ای، حق الزحمه ای وارد مجموعه صدا و سیما میشدند و این بندگان خدا وقتی به سنین میانسالی میرسیدند میدیدند که هیچ بیمه ای برایشان پرداخت نشده ،!! ولی من خدا را شاکرم که در آن مدتی که  آنجا بودم توانستم به این افراد راه و چاه را نشان بدهیم و هر کسی میامد میگفتم برو از صدا و سیما شکایت بکن و تمام موارد قانونی را برایش میگفتم تا بیمه برایش واریز شود و بتواند از مزایای بازنشستگی استفاده بکند.

خوب صدا و سیما بیش از ۵۰ هزارنفر  پرسنل دارد !! که در بخش های مختلف اداری و تولید چه در داخل کشور و چه در بیست مرکز خارج کشور و ۳۶ مرکز در داخل ایران و آن بحث های خاصی هم که وجود دارد  ما یک گریزی هم بزنیم به آقای سرافراز که تازه خارج شده اند.

سرافراز در بیست ماه تصدی که بعنوان ریاست صدا و سیما منصوب شدند مورد غضب واقع شد  چون حدود ۷۰۰ نفر از مدیران را بیرون کرد .

دکتر نوری زاده : ما زمانی که در رادیو تلوزیون بودیم مهندس قطبی ۵ تا معاون داشت و معاونین مشخص بودند معاون سیاسی بود معاون اداری بود  و معاون فنی بود  بعد  این معاونت ها دیگه ۶ تا مدیر کل نداشتند حداکثر  یکی یا دو تا مدیر داشتند ولی الان من میبینم معاونت که میگویند ده تا معاون او دارد  و بعد ده تا مشاور دارد و چه قصه ای است این بچاپ بچاپ مملکت ؟؟

ساسانیان : یک طرح بسیار ضعیفی رو داره صدا و سیما و زمان لاریجانی بیشتر شد بهر حال یک باند  بسیار مخوف و سیستماتیک داخل رسانه ملی ایران است که متاسفانه بسیار وسیع است شما نگاه میکنید آقای سرافراز خوب وقتی که خواست این افراد را حذف بکند باعث حذف خودش شد !! و برایش پرونده سازی شد ببینید ایشان زمانی که معاون برون مرزی بود شبکه پرس تی وی و العالم ، ایشان پایه گذارش بود و انسان توانمندی هم هست ایشان در دانشگاه لبنان تحصیل کرده و کتاب نوشته به عربی و آدم با سوادی است شما نگاه بکنید صدا و سیما از زمان محمد هاشمی به بعد توسط پاسداران دارد اداره میشود اینها سازو کارهایی است که قدرت پشت پرده میچیند و ارنج می کند

دکتر نوری زاده : کردان یک وقتی همه کاره بود و رابطه خوبی هم با بیت داشت.

ساسانیان : دیدید شما که با چه فضاحتی  جناح حاکم و قبیله حاکم چه بر سرش آوردند

دکتر نوری زاده : چه شد؟؟ ببخشید که میپرسم شما آدم آگاهی هستید و من هم میخواهم بدانم؟

ساسانیان: زمانی که کردان از صدا سیما منفک شد و رفت  سازمان فنی حرفه ای و ریاست جمهوری بعنوان بازرس رئیس جمهور مشغول بکار شد خیلی از کارها انجام شده بود که به مزاق خیلی ها خوش نمی آمد و متاسفانه ما در کشورمان اگر از کسی خوششان نیاید نابودش میکنند و میرسم به این مسئله شما فرمودید رادیو تلوزیون ملی ایران  من میگویم سپاه و سیما یا صدا و سیمای پاسداران انقلاب اسلامی من مامورین امنیتی و نظامی چه سپاهی و چه نیروی انتظامی کار بیمه شان را من انجام میدادم و در ارتباط با آنها بوده ام

دکتر نوری زاده : اینها بعنوان مامور میامدند صدا و سیما یا از سپاه یا اطلاعات سپاه منتقل میشدند ؟

ساسانیان : ببینید مختلف بود بعضی ها بودن که به صورت مامور میامدند و در پایان ماموریت به محل قبلی شان برمیگشتند و بعضی ها هم بودند که فقط حقوق میگرفتند و هیچ حضور فیزیکی نداشتند!! و عده ای هم  از مجلس یا سپاه میامدند و ماندگار میشدند ببینید متاسفانه یک سری افراد چه خواسته و چه ناخواسته  وارد فضای سیاسی جناح حاکم میشوند و به خاطر اینکه ماندگاری داشته باشند مجبور هستند که  به طبع آن خیلی از کارها را انجام بدهند ، خوب من بعد از اینکه از اداره کل امور مالی در واقع  به اتمام رسید به شبکه تهران رفتم  شبکه ۵ سیما و آنجا بعنوان مدیر پشتیبانی  و مشاور و رئیس دفتر مالی شبکه  فعالیت میکردم…………

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو