پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۳ تیر

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست .

دکتر نوری زاده : شما که با حجاریان دوست بودید و روزی که به او سوء قصد شد بر بالینش رفتید آیا نتیجه نگرانی است که میگوید ایران تجزیه میشود این نشانه هوشمندانه ای که به سه جزیره کرده آیا این نگرانی را هم شما هم دارید ؟؟؟

دکتر سازگارا: من نوشته ایشان را خواندم وابراز دلواپسی از تجزیه ایران را ، حالا اصل دلواپسی ، برای همه کسانی که ایران را دوست دارند همیشه بوده و هست، اما اجازه بدهید از دو زاویه فرمایش ایشان را نقد کنم ، نقد اول زمانی ما روزنامه ای را که منتشر میکردیم هاشمی رفسنجانی یک روزی از ما دعوت کرد و میخواست بداند دخل و خرج روزنامه ما چه جوری است ، چون دخترش میخواست روزنامه منتشر کند ، و وقتی ما گفتیم اقتصادی کرده ایم روزنامه را یک نفس بلندی کشید!!! که بله فکر میکردند روزنامه جایی است که باید در آن پول ریخت!!!؟؟؟ و نمیشود سود ده بشود.
بعد بحث های دیگری مطرح شد که عمدتاً من انتقاد کردم از وضعیت موجود ، ایشان یک نکته ای گفت و گفتند من ایران را هر جوری نگاه میکنم میبینم یک کشور کثیر المله و کثیرالفرهنگ و کثیرالادیانی است که روحانیت است که میتواند اتحادش را حفظ کند ، من همانجا به ایشان گفتم درست بر عکس اشتباه فکر میکنید!! روحانیت ممکنه اگر بیرون از قدرت بود سمت مردم بود اون تنگ نظری های شیعه گرایی را نداشت میتوانست یک همچنین نقشی بازی کند اما الان که روحانیت در مسند قدرت نشسته و حکومت در دستش است چنین نقشی را نمیتواند بازی کند درست بر عکس به همان اندازه که حکومت بی لیاقت باشد ناتوان باشد و از برآوردن خواست های مردم و جوانان کشور اتفاقا خطری است که کشور را به سمت تجزیه میبرد و گفتم آقای هاشمی وقتی حکومت در تهران نمیتواند شغل برای جوانها ایجاد کند و مزاحمش میشود و ناراضیش میکند جوان تهرانی یا مشهدی ممکن است یک جور نارضایتیش را نشان بدهد و جوانی که در سنندج هست یا در خوزستان یا بلوچستان هست ممکن است در گریز از این حکومت ناتوان دستاویزی پیدا کند که برود به سمت مهرم حلال جونم آزاد نه این حکومت را میخواهم و نه ایران را میخواهم میروم خودم حکومت درست میکنم بنابراین اتفاقاً حکومت روحانیت و ولایت فقیه در تهران میتواند عامل تجزیه مملکت بشود .

حالا من به آقای حجاریان میخواهم عرض کنم ، که مهمترین عاملی که تجزیه یک کشور را در پی داشته باشد تاریخ ما هم همین بوده بی لیاقتی و سرکوبگری حکومت در تهران است حکومت ولایت فقیه اظهر من الشمس است که عاجز است و روز به روز این حکومت بدتر شده است یعنی دزدیش و نارضایتیش در بین مردم بیشتر شده است کشور را به قهقرا برده و این حکومت بیست و چند سال است که از جمله اصلاح طلبان فکر کردندند که میتوانند اصلاحش بکنند نتوانسته اند و روز به روز بدتر شده و به حاشیه و زندان هم رفته اند. بنابراین به ایشان باید گفت اگر به عنوان یک میهن دوست و ایران دوست دغدغه تجزیه کشور را دارید؟؟ اولویت و مهمترین اینست که با ولایت فقیه مخالفت کنید و با حکومت با شکلی که الان هست مخالفت کنید . ممکن است بگویند تو کردی و زندان رفتی و به خارج از کشور رفتی ما نمی توانیم ،!!! من یک راه کار ساده تر میگویم و نمیگویم شما هم مثل من از ولایت فقیه برائت بجویید ، بیایید از مدارج پایین تر شروع کنید در مجلس از فراکسیون امید کمک بگیرید و طول رهبری را کم کنید ، آخر یعنی چی که نصف ثروت کشور دست او باشد و نه کسی میداند که این پولها کجا میرود و نه مالیات میدهند، و نه نظارتی است بر آن ، بیایید حالا که امریکا تحریم کرده یک لایحه ای از مجلس بگذرانید که اموالی که از مردم گرفته شده و در اختیار رهبری است مجلس سالیانه بر اینها نظارت داشته باشد، و بررسی و تصویب بکند ، من میدانم که خامنه ای زیر بار این نمیرود برای اینکه با این پولها ایشان آدم کش استخدام میکند تروریست میاورد گروههای خارج از ایران را پول میدهد قاچاق چیگری میکنند و اموال مملکت را میبرند و میخورند و لی دست کم قدم اول برداشته میشود

دکتر نوری زاده : دکتر سازگارا چرا اصلاح طلب ها تکلیف خودشان را روشن نمیکنند ؟؟ ببینید ما در جریان انقلاب گروههای مختلفی بودند مثل جبهه ملی نهضت آزادی و گروهای دیگر این گروهها در یک بزنگاه تاریخی در برابر این سئوال قرار گرفتند که تکلیفشان را روشن کنند آیا با خمینی هستید ؟؟؟یا حاضرید از بختیار حمایت کنید ؟؟؟ یک عده گفتند نه ، ما با انقلاب هستیم و به آنسو رفتند و امدک معدودی هم با بختیار ماندند و انقلاب پیروز شد و خمینی به حکومت نشست اصلاح طلب ها در کجا قرار دارند جبهه ملی و یا نهضت آزادی آنروزند ؟؟؟ آیا هنوز دلبستگی هایشان به رژیم آنقدر زیاد است که نمیتوانند نه بگویند به ولایت فقیه شما و دوستانتان این دندان گندیده را کندید و انداختید دور و بیست سال هم است که دارید مبارزه میکنید و تکلیف خودتان را روشن کردید این دوستان سابق شما مثلا تاجزاده میخواهد چکار کند ، ایشان یک حرفهایی میزند که آدم امیدوار میشود اما اسم ولایت فقیه که میآید صد درجه به عقب می چرخد اینها در کجا ایستاده اند ؟؟؟
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو