تفسیر خبر دوشنبه ۱۰ تیر

سلام . جمشید چالنگی هستم و در برنامه پیش رو با شما خواهم بود در تفسیر خبر از شبکه تلوزیونی ایران فردا ، نگاهی خواهیم داشت به :

بحران میان واشنگتن و تهران و آخرین تحولات و رویدادها در این زمینه،

تحریم بیت  رهبری جمهوری اسلامی چه پیامد هایی برای ثروت های بیت رهبری و وابستگان بیت رهبری از جمله در کانادا و امریکا دارد

انچه که حکومت ایران میگوید در باب بمب اتمی که چرا کشور های دیگر صاحب بمب اتمی هستند در منطقه  اما حکومت ایران ایران نباید داشته باشد هرچند مسئولان حکومت ایران همه گونه تلاش  خود را برای دسترسی به بمب اتمی انجام داده اند

در بخش پایانی برنامه گزارش های خواهیم داشت از نشست امروز اوپک در وین و نفت ایران اهمیتی در بازار جهانی نفت دارد یا ندارد  و توافق روسیه و عربستان در این زمینه!

و نگاهی داریم به اوضاع جاری در سودان و ادامه اعتراض مردم در سودان علیه ارتش این کشور

در بخش نخست برنامه میهمان من و شما هستند آقای بیژن خلیلی ناشر و مدیر کتاب انلاین در لس آنجلس و اقای افشین افشین جم فعال سیاسی در تورنتو

چالنگی: بحران رو به گسترش است بین واشنگتن و حکومت ایران  حکومت ایران متهم است که بوجود آورنده این بحران است ؟ آیا این عادلانه است که حکومت ایران را مسئول چنین بحرانی بدانیم ؟؟

خلیلی: ببینید برای شروع هر بحثی باید بپذیریم که این پنج کشور قدرت جهانی هستند که میتوانند صاحب بمب اتمی باشند و بقیه  حق این کار را ندارند و این برای این موضوع گذاشته شده که بقیه کشورها مسابقات اتمی بینشان شروع نشود و مردم جهان سلامت و امن  باشند و زراد خانه های اتمی را نه ایجاد بکنند و نه استفاده بکنند،  این اصل پذیرفته شده ای برای همه کشور هاست .

بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم باید این مسیر  را بپذیریم  برای اینکه صلح جهانی در خطر نیفتد، و همه ما به یک جنگ جهانی وارد نشویم  پس اگر ما این قرار داد را قبول بکنیم  البته که جمهوری اسلامی ایران ایجاد یک همچین  اشکالی را در روابط بین المللی انجام داده است  و بدون تردید در حدود سه دهه دنبال بمب اتمی بصورت غیر قانونی تولید بکند و  این را بعنوان یک سلاح بازدارنده در دست داشته باشد و اگر یک همچین اتفاقی بیفتد شما باید توجه کنید که تمام همسایه های ایران در منطقه دنبال این خواهند بود که حتما صاحب بمب اتمی بشوند ، با توجه به این مسئله جمهوری اسلامی ایجاد یک همچین تشنجی را در منطقه و بین المللی انجام داده و از همه مهمتر زیر ساخت های ایران را در خطر  جدی قرار داده تا از بین بروند و سرمایه های ایران را برای یک کار بی هدف مصرف نموده که عملی نیست و منافع ملی ایران را قربانی این ماندن جمهوری اسلامی کرده است اگر اینها را توجه داشته باشیم  میرسیم به توافق هسته ای برجام در سال ۲۰۱۵ که باید  بپذیریم که اگر از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ تحریمها های کمرشکن  سازمان ملل متحد و دولت امریکا نبود  جمهوری اسلامی هرگز پای میز مذاکره نمی نشست و بقول احمدی نژاد که میگفت اینقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه دانشان پاره بشود!!!! باعث میشد که مسیری که جمهوری اسلامی میرود یک مسیر بطرف جنگ بود و جمهوری سلامی مجبور به پذیرش برجام شد . برجام را کشورهای غربی و امریکا میتوانستند قرارداد بهتری انجام دهند که جمهوری اسلامی را محدود بکنند که هرگز دارای سلاح اتمی نشود، ولی وقتی شما قرار داد را میخوانید بعد از ده سال اجازه  غنی سازی هست .

چالنگی: تفسیر شما را میشنویم جناب افشین جم؟؟؟

افشین جم: کاملا ً. کاری که جمهوری اسلامی کرد با حقه بازی برای رد شدن از جامعه جهانی و گذشت از آن مقرراتی که  برایشان تایین کرده بودند باعث شد که نه تنها در این مورد صلاحیت خودش را ازدست داد بلکه در موارد دیگر با شکاکیت به جمهوری اسلامی نگاه میکنند حتی وقتی خامنه ای میگوید ما فتوا داده ایم که نمیخواهیم بمب اتمی و لوازم کشتار دسته جمعی داشته باشیم  همه با شک و شبهه به این نگاه میکنند برای اینکه گفتار  خدعه آمیز خمینی از حلقه گوش مردم و جامعه جهانی خارج نشده است  و باید جلوگیری بشود از شهوات نظامی جمهوری اسلامی و این  حق است  کما اینکه دیده ایم در این همه سال شعار نابودی اسراییل و ریختنشان به دریا از ذهن جامعه جهانی خارج نشده است  اگر همچی چیزی قرار است انجام بشود مسلماً با چند تا موشک که من به آنها فشفشه میگویم این عملی نیست مگر اینکه بتوانند  سلاح اتمی داشته باشند ………..

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو