تفسیر خبر جمعه ۷ تیر

سلام . جمشید چالنگی هستم و در برنامه پیش رو با شما خواهم بود در تفسیر خبر از شبکه تلوزیونی ایران فردا ، نگاهی خواهیم داشت به :

بحران میان واشنگتن و تهران و آخرین تحولات و رویدادها در این زمینه،

آنچه که بین پرزیدنت ترامپ و رهبران بعضی کشور ها در کنفرانس گروه بیست در اوزاکا گذشته و میگذرد در ارتباط با ایران چه گفته شد چه شنیده شد و چه راه حلهایی احتمالاً بدست امده است، چه بده بستانی میان امریکا و دیگر کشورها صورت گرفته و چرا رهبر چین اعلام کرده است که خاورمیانه به نقطه ای بسیار بحرانی رسیده است، و چین چه سهم و نقشی در خاورمیانه دارد؟

نگاهی خواهیم داشت به پیامد های بیانیه  ۱۴ نفره که در ایران خواستار برچیده شدن جمهوری اسلامی شده اند امضاء کنندگان این بیانیه.

سری نیز به بحرین خواهیم زد در ارتباط با مسئله فلسطین که  مخالفتهای بسیاری را برانگیخت

میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقای علیرضا نوری زاده و عبدالرسول مرتضوی جانباز جنگ هشت ساله ایران و عراق.

چالنگی: آقای نوری زاده ما ایرانی ها هروقت چشممان به جنگل می افتد یاد جنگل های سابق ایران میافتیم و شرجی اینجا آدم را یاد شرجی آبادان می اندازد!

نوری زاده: من زمانی در بوشهر بودم و در این هوای شرجی و خوب است یادی از ابولقاسم ایرانی بکنیم که در آن شرجی هست و خیلی جالب است که چند روز پیش دیدم نوه اش شعر های پدر بزرگش را میخواند.

چالنگی: شما هم آقای مرتضوی در ایام شرجی هم درگیر جنگ بودید درست است؟

مرتضوی: بله گرمای شلمچه و دزفول و اهواز البته بنده مجروح شدم در ۱۷ سالگی و تا پایان جنگ عضو رسمی سپاه بودم و در پشتیبانی بودم .

چالنگی: بحران بین امریکا و جمهوری اسلامی موضوع مهم روز است چرا نشانه هایی از طرف تهران برای حل این بحران دیده نمیشود و اصرار برای چیست واقعاً؟؟

نوری زاده: ببینید آقای چالنگی رژیم جمهوری اسلامی از بدو روی کار آمدنش تا به حال ثابت کرده که فرصت سوز ترین نظام جهان است وتمام فرصت ها را دارد بر باد میدهد و بعد براز سر بدبختی و بیچاره گی جام زهر را سر میکشد ، شما جنگ ایران و عراق یادتان است بعد از فتح خرمشر ، چه پیشنهاد هایی برای ما آمد  همین پدر آقای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن وزیر امور خارجه بود آمد  وزیر امور خارجه عربستان و امارات امد و چه پیشنهاداتی داده ند و رفسنجانی مینویسد که این پیشنهاد ها بود که به او گفتند بگو نه!!! محسن رضایی و یا… میخواست جنگ را ادامه بدهد بهر روی شش سال  جنگ ادامه پیدا کرد صدام دوباره وارد خاک ما شد و فاو را و مجنون  و بخش هایی از عراق را که گرفته بودیم که میتوانست برای ما امتیاز بیاورد را از دست دادند و جام زهر را نوشیدند، الان هم بر سر برجام ۴ سال  رفتن با برجام آمدند در حالی که چهار سال قبل به آنها پیشنهاد بهتری میدادند همیشه فرصت سوزی کرده اند،.

الان هم خامنه ای  فعلا که لباس غضب پوشیده و شمشیر از رو بسته ، چون ترامپ کاری کرد که در تاریخ بی سابقه است یک رهبری که خودش را نایب امام زمان میداند  را در تحریم ها بگذارد با دفترش و با منصوبینش خیلی گران است برای خامنه ای !!؟؟ الان ایشان عزا گرفته که برای این هفت هشت هزار نفر نماینده و نوکری که در خارج دارد چگونه پول بفرستد ؟؟؟ در هفتاد هشتاد کشور جهان دفتر دارد نماینده و امام جمعه و دانشگاه المصطفی دارد ، بنابراین  همه اینها پول میخواهند حالا که تحریم شده نمیتواند برایشان پول بفرستد و تمام مراجعی که نوکر خامنه ای هستند و ازش پول میگیرند اینها دفاتر خارجیشان بسته خواهد شد و نمیتوانند وجوهات  و دینار های امارات و .. ریال سعودی را به عنوان سهم امام بگیرند و خامنه ای را در آتش گذاشته اند و نمیداند چیکار کند؟!!!

ظریف هم اگر امروز و فردا اضافه بشود وحشتناک است برای جمهوری اسلامی، اینست که به نظر من ترامپ  عاقلانه ترین گزینه را انتخاب کرد حالا حمله میکرد صد نفر را میکشت بعد اونا حمله میکردند به دوبی و یک آشوبی آنجا ایجاد میکرد و ترامپ باید جواب میداد ، ولی الان توپ را انداخته در زمین جمهوری اسلامی و نشسته ببیند آنها چیکار میکنن و الان در ژاپن گفت که من هیچ عجله ای ندارم و آنها باید تکلیف خودشان را روشن کنند………..

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو