پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۷ تیر

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. این شعر را برای دکتر عالیخانی گفتم ، انسانی که رشد اقتصادی مملکت ما را دورقمی کرد، و در حکومت علی بابا
و چهل دزد بغداد داریم میبینیم که زیر صفر رفته ایم.
امروز دوست قدیم و ندیمم مهندس حسن شریعتمداری میهمان این برنامه هستند میهمان که نه ایشان صاحبخانه هستند وبه ایشان سلام و خوش آمد می گویم .
دکتر نوری زاده: هفته ای که گذشت راس نظام و دفترش و موسساتش در فهرست تحریم ها قرار گرفت و تمام آنچه منصوب به ایشان است و همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در طول چهل سال وزیر امور خارجه همیشه مستثنی بود، چون احتیاج بود برای مذاکرات به خارج برود، بنظر شما این تصمیم شدید چرا گرفته شد؟؟، حالا انداختن یک هواپیمای بدون سرنشین در آبهای بین المللی ، که حالا ثابت شده ۲۵ کیلومتر با مرز آبی ایران فاصله داشته، آیا این یک اعلام جنگ است؟؟؟ و چه واکنشی را شما انتظار دارید از رژیم؟؟

مهندس شریعتمداری: من فکر میکنم آقای ترامپ به این نتیجه رسیده است که مانع مذاکره شخص خود خامنه ای است در نتیجه گفتگوهایی که اینجا و آنجا و بعضی افراد موثر نظام داشته اند، همه اینها گفته اند که بدون موافقت ایشان نمیشود ،و طبیعی است که باید فشارها بر روی او متمرکز شود وقتی تحریم ها روی خامنه ای متمرکز شود از یک طرف آن صولت رهبری ایشان شکسته شد و بسیار برای خامنه ای غیر قابل پذیرش است و از طرفی به شرحی که خواهیم گفت از لحاظ مذهبی هم اقتدار مذهبی خودش را البته اگر ترامپ این را به حوزه هایی ببرد که میتواند ببرد یعنی امامان جمعه و پیش نمازهایی که در مساجد خارج کشور دارد مثلاً مراجعی که از ایشان شهریه میگیرند به آنها بگوید که اگر این شهریه به حساب شما بیاید حسابهای خارج کشور شما را میبندیم و دستتان به این وجوهات نمیرسد خیلی خیلی میتوانند اقتدار مذهبی ایشان را از بین ببرند ، و عرصه را در این زمینه بر او تنگ کنند علاوه بر اقتداری که در زمینه نظامی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مورد چالش قرار میگیرد موسسات مالی ایشان و نهاد تحت امرش که بین ۹۵ تا دویست میلیارد تحت امرش هست و یک کشور هم غیر مستقیم تمام منابعش تحت امر خامنه ای است . خوب تحریم یک چنین موقعیت و وضعیتی در حقیقت راه را برای این میگذارد که مذاکره یعنی تسلیم ، این پیام تحریم ها است یا بیا به صلح تمکین کن یا بیا به جنگ وارد شو!!!!

دکتر نوری زاده: خوب با توجه به شناختی که از روحیات این آخوند ها دارید گمان میکنید که ماجرا به کجا برسد آیا فکر میکنید اینها عربده میکشند و خط و نشان میکشند بعد یواشکی به سلطان قابوس میگویند بساط مذاکره را آماده کن؟؟؟ یا ممکن است دست به حماقت بزنند و کاری بکنند و حالا صحبت از افزایش درجه غنی سازی اورانیوم میکنند ولی تا بحال که طبق مقررات سازمان انرژی اتمی پیش رفته اند ، شما چه فکر میکنید؟؟؟

مهندس شریعتمداری: ببینید بنظر من محاسبه آقای خامنه ای بر مبنای عدم مذاکره است او فکر میکند که نتیجه مذاکره رفتن است نتیجه در گیری هم شکست و مذاکره بعد از آن و در نتیجه رفتن است و فکر میکند تا سپاه پول و امکانات بسیج نیرو را دارد بین خودشان و متحدینشان تا یک اندازه، و اگر پیچ تحریم ها سفت تر بشود و به موقعیتی برسد که اگر هم بخواهد یکپارچه نماند تا فشار بیاورد و ثانیاً امکانات لازم برای بسیج نداشته باشد ثالثاً عادت کرده اند که عمری پول بگیرند وقتی پول نرسد به دشمنان قسم خورده تبدیل بشوند و جناح عوض کنند بنابراین فکر میکند اگر قرار است درگیری بشود زودتر بشود به نفعش است .
امریکاییها فکر میکنند که احتیاجی به در گیری نیست و همینطور که پیش میروند صدای خورد شدن استخوانهای این نظام به گوش میرسد این چیزی است که امریکاییها رویش خیلی حساب باز میکنند و بدین دلیل ملاحظه میکنند که بعد از یک حمله حتی موقت هم ایران شروع به یک حمله انتقامی وسیع بکند که نیروهای امریکایی در آن تلفاتی بدهند و نیروهای امریکایی مجبور به یک جنگ سراسری و تمام عیار بشود چیزی که ترامپ نمیخواهد بازنده انتخابات بعدی خواهد بود و نمیخواهد بدین صورت بشود و تزش این بوده که وارد جنگ نشوند و بنفع هیچکسی در دو طرف نیست!!!

دکتر نوری زاده: گزارشهایی که از منطقه خاورمیانه میرسد و همچنین از سوئیس و الان هم که مکرون وارد قضیه شده است گویای این سخن است که رژیم راضی است که امریکا اجازه بدهد روزانه بین ۸۰۰ تا یک میلیون بشکه نفت بفروشد و دو سه هفته ای بگذرد بعد برود گفتگو کند یعنی امیدشان اینست که این مقدار را به آنها بدهند و این مسئله رسیدن به صفر عملی نشود شما برداشتتان چیست آیا امریکا راضی به این امر در نهایت خواهد شد؟؟؟

مهندس شریعتمداری: سناریویی که آنها ترسیم میکنند ودر یکی دو مذاکره ای که سران سپاه هم داشتند مطرح شده است این بوده که ما در سطح منطقه ای حاضر به همکاری نظامی هستیم بشرطی که تضمین دهید این نظام بماند………….
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو