پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۶ تیر

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.ابتدا شما را از خبر درگذشت دکتر علی نقی عالیخانی باخبر خواهیم ساخت . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و در ارتباط با تحریم های جدید از جمله تحریم سید علی خامنه ای و محمد جواد ظریف و دیگر رویداد های منطقه ای با ایشان به تبادل نظر خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: این هفته ما دکتر عالیخانی را از دست دادیم از سردمداران اقتصاد ایران بود و رشد اقتصادی ایران را به ۱۴ درصد رساند مرد بزرگ و وارسته ای بود با دستهای پاک و در دانشگاه هم بود و ریاست دانشگاه را داشت و در این سالهای غربت او ساده زیست و سربلند بود که هر نوشته ای در باره آن سالها منتشر میشود از او ستایش میکنند، روانش شاد باد و نامش پایدار، فکر کنید جای عالیخانی ها چه کسانی می نشینند، نعمت زاده، شریعت مداری، دزدان ریشوی آدم کش!!!!

دکتر سازگارا: من هم بنوبه خودم درگذشت دکتر عالیخانی را تسلیت عرض میکنم چون او در واقع با ادغام وزارت خانه های بازرگانی و صنعت و معدن و دارایی و تشکیل وزارت اقتصاد و طراح اقتصاد ده ۴۰ ایران بود و آن رشد متوازن اقتصادی و تمام کارآفرین های ما امثال خیامی و…در همان دهه چهل متولد شدند و ایران جلوتر از کره جنوبی رشد اقتصادیش را شروع کرده بود اگر این حضرات نمیامدند!!!! بهر حال مردی پاکدست و طراحی بود در امر اقتصاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد. چون همین الان هم در ایران یک عده شبه اقتصاد دان به جان اقتصاددانان واقعی میافتند و با الفاظ توخالی به جنگ اقتصاد رفته اند .

دکتر نوری زاده: سید شان وقتی گفت اقتصاد مال خر است تو دیگر بخوان ….. ببینید دکتر سازگارا شما ها آدم درس خوانده ای بودید و از امریکا آمده بودید ولی خمینی و دارودسته اش اقتصاد را چرتکه ای حساب میکردند این دخلمان این هم خرجمان و اینقدر هم میدهیم به جهادیون اسلامی!!!

دکتر سازگارا: یکی از دوستان در سازمان برنامه و بودجه استعفا داده بود من پرسیدم چرا استعفا داده اید گفت اینها میخواهند پولها را کیسه کیسه کنند و این با اقتصاد جدید سازگار نیست حالا باید به جلو برویم و گذشته را رها بکنیم.

دکتر نوری زاده: من به همکاران گفته ام فیلم این آقای تابش که ۶ دوره است در مجلس اسلامی است را پیدا کنند یک جمله گفته من آرزو داشتم ایشان یک جمله بگوید طی این ۶ دوره نمایندگی و بلاخره گفت و از رهبری دفاع کرد و گفت ترامپ نباید به رهبر به این خوبی که ارزشش را نمیداند توهین کند این همه مدت در مجلس است حتی یک آبریزگاه در محل نمایندگیش درست نکرده!!! ، زمین زیاد خریده و فروخته است و حق این است که آقای خاتمی که داییش است یک پس گردنی به او از جانب ما بزند!!!!!

دکتر سازگارا هفته بسیار مهمی بود شاید بعضی ها این تحریم ها بر علیه خامنه ای و دفترش و نزدیکانش و محمد جواد ظریف را درست متوجه نشده باشند چقدر این اهمیت دارد از نظر شما ؟؟؟؟

دکتر سازگارا: اجازه بدهید درست است هفته بسیار پر حادثه ای بود از ۴ صبح پنجشنبه شروع شد درست یک هفته قبل که ایران الارغم اینکه نیروهایش آماده باشند و دستور هم دارند که اگر هواپیماهای امریکایی از مرزهای ایران رد شود پاسخ بدهند این را امریکاییها میدانند و بارها گفته اند و رعایت میکنند ، اما ساعت ۴ صبح پنجشنبه گذشته مسئول پدافند منطقه جنوب به اشتباه هواپیمای پهباد امریکایی را که زدنش هم هیچ کاری ندارد و اندازه یک هواپیمای بزرگ بویینگ است و هیچ وسیله دفاعی ندارد و سرعت آهسته ای دارد و هواپیمای اطلاعاتی امریکایی است در ۳۴ کیلومتری مرز آب های ایران و در آب های بین المللی پرواز میکرده که به اشتباه پدافند ایران آن را میزند، ممکن است بدنه آن حالا در آب های ایران افتاده باشد ولی در آبهای بین المللی بوده است .
آن پنجشنبه گذشته آقای دکتر نوری زاده ، واشنگتن بوی جنگ میداد ، و از روی تماس خبرنگارها و اندیشکده ها میشود فهمید که اتفاقاتی دارد میافتد و بعد از ظهرش در کاخ سفید جلسه ای گذاشته شد و روسای کنگره از دو حزب را هم دعوت کردند و در جریان گذاشتند و در ساعت ۷ شب که صبح جمعه ایران میشد قرار بود پنتاگون عملیات بکند ارتش امریکا سنتکام تصمیم به حمله به ایران گرفت و واقعاً ده دقیقه مانده به عملیات نیویورک تایمز خبر داد که ترامپ تصمیمش عوض شده و جنگ نخواهد کرد و ترامپ میگوید من پرسیدم و دیدم ۱۵۰ نفر کشته میشدند و دیدم تناسب ندارد و کاری کرد که او صلح خواه و خامنه ای جنگ طلب شد!!! آمد و حرفهای محبت آمیز هم زد و کسی که ترامپ را میشناسد انتظار دارد که از او تعریف کنند و اگر این کار را کرده بودند دو قدم دیگر هم بر میداشت اما آقای روحانی در کمال بیخردی به ترامپ حمله کرد، ترامپ که یک نفر در برنامه تلوزیونی فاکس چیزی بگوید روی برنامه میرود وجواب او را میدهد و حرفهای بی ربطی زد روحانی، مثل این که بی عقل است و روانی هست و خوب او هم آدمی است که چهل سال است رهبران جمهوری اسلامی به همه رهبران دنیا فحش و بدو بیراه میگویند و گرفتار کسی شدند که اگر از خودشان بدتر نباشد بهتر نیست و ترامپ هم هر چه توانسته گفته و رهبران ایران احمق و دیوانه خطاب کرده و دستورهای تندی صادر نمود ………

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو