پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۷ خرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. نازنینی از کفمان رفت که من خیلی دوستش داشتم فیلم اسپارتاکوس یادم هست ، بن هور و پدر دوبله بود عناوینی عجیب گذاشته اند ، صدا پیشه نه آقا جان دوبلور ،ما در دوبلمون هنرمندانی داریم که ارزششان اگر از هنرمندان تئاتر بیشتر نباشد، کمتر نیست، منوچهر اسماعیلی تک است من خودم در کنارش نشسته ام و دیده ام که تک است و در یک زمان جای چهار تا پنج آدم حرف میزد با لحن مختلف و صداهای مختلف ، فیلم مادر را یاد بیاورید جای کشاورز حرف بزند جای عبدی هم ،خوب این آدم برجسته است و عمرش دراز باد، حسین عرفانی که اخیراً رفت و پرویز بهرام که  حالا رفت از پیشمان ،سرطان داشت و سختی کشید و به هزار سالگان پیوست.و یاد بود درگذشت کسی که دوستش داشتم را هم بگویم ناصر ملک مطیعی، یادشان گرامی.همچنین  مهندس هوشنگ سیحون امروز سالروز در گذشتش است..

اما ما در روزهای هم بحرانی و هم عجیب و غریب هستیم  امروز یک مطلب از پرزیدنت ترامپ دیدم که خیلی قابل تامل بود، ایشان میگوید ما قصد جنگ نداریم و همین رژیم جمهوری اسلامی هم میتواند بزرگ بشود و قادر هست بالا برود !!! من این تعارفات را کنار میگذارم و به او میگویم آقای ترامپ : جنگ را بگذارید کنار بعنوان یک راه حل و گزینه ،اما کمک به مردم برای براندازی این رژیم نباید از برنامه شما بیرون رود ،.

این رژیم آدم بشو نیست ، الان در وزارت خارجه آمریکا و در سیا  تمام برنامه های ما را تلوزیونهای سیاسی را تحلیل میکنند و بعضی تلوزیونها که دمبل و دیمبو دارند و برنامه چالنگی تفسیر خبر را برداشتند و شبیه سازی کرده اند و میهمانهایشان نمیتوانند از یک حدی جلوتر بروند، اما اینجا تلوزیون ایران فردا هیچ سانسوری وجود ندارد،  من با کسانی کار میکنم که یک کلمه اشان کم بشود جیغ و  داد میکنند، اینجا تنها تلوزیونی است که سانسور اصلا وجود ندارد،  حرف بی ربط نمیشود زد!! این جزو مقررات ماست ، اما سانسور وجود ندارد،  بعضی ها ادای ما را در میاورند، چون میزشان گرد تر است و میزو صندلیشان از ما خیلی بهتر است .

باری آقای ترامپ این رژیم آدم بشو نیست . یک مثال خیلی ساده بزنم ، مردم ایران  در دوم خرداد شخصی را انتخاب کردند به نام محمد خاتمی متین بود آرام صحبت میکرد ، آرزوهای دور و درازی داشت، ترسو بود جراًت نداشت ولی در عین حال آدم پاکی بود و در پرونده اش نه دزدی بود و نه خیانت بود ، سید علی خامنه ایکه خودش را آماده کرده بود برای مبارک گفتن به ناطق نوری از همان ساعت اول  به ارازل و اوباش در امنیت خانه مبارکه گفتند که کلید را زدم بزنیدش  و فرش را از زیر پاش بکشید ،حالا این آدم چیکار کرد؟؟؟

جامعه  سیاه امید از دست داده را، امید وار کرد ، کتاب سریع چاپ میشد ، ما آقای مهاجرانی را در شکل امروزش نمی پسندیم ، ولی کارش را در مورد کتاب که نمیتوانیم نادیده بگیریم دو تا کتاب در میآمد سالی یکبار  ایشان که آمد در وزارت ارشاد پشت سر هم کتاب ها اجازه گرفت و بالاتر از آن هزار تا کتاب از ناشر میخرید  و در نتیجه ناشر دلش قرص بود که خرج کتاب در آمده است، ماانصاف اگر داشته باشیم یکدفعه شمشیر میکشیم و دکتر زیبا کلام را تکه تکه میکنیم،  آقا انتقاد کنیم این حرفهاتون درست نبود که بگویی من تفنگ دستم میگیرم و از این رژیم دفاع میکنم تقبیح میکنم حرفت را، و تحسین میکنم  کارت را که در کلاس درس مجال بحث دادی به دانشجویان  استادی نبودی که رپورت دانشجوهایت را به امنیت خانه بدهی بچه را پرورش دادی آن را میگوییم این را هم بگوییم!! بنده اصلا عملکرد عطاالله مهاجرانی را نمیپذیرم، قبول ندارم انسان باید ساده و صریح باشد نمیتواند هم آنطرف را داشته باشد هم اینطرف نمیشود یک روز بگوید خامنه ای ولایتش از دست رفته و روز بعد  آنجوری تعریف کند ، اما یک ذره صداقت  اگر داشته باشیم این شخص به ادبیات ما و به فرهنگ ما خدمت کرد در آن شرایط بحرانی احمد محمود را بر میدارد و جایزه میدهد خامنه ای  عصبانی که این فیلم مدار صفر درجه ضد جنگ است ؟ مهاجرانی هم گفته بود مگر ما ضد جنگ نیستیم همه مان ؟؟

بهر حال آدمی که نزدیک ترین فرد به خامنه ای بود و اصلا خامنه ای اورا انتخاب کرده بود برای وزارت ارشاد تبدیل شد به شمر و آن بلاها را سرش آورد پس این آقای خاتمی بود فیلمها اجازه ارکان گرفتند و در فضای اجتماعی فضا باز شد  من از اینجا به اکبر گنجی زنگ میزدم با شمس الواعظین حرف میزدم!!! ما در تلوزیون العربیه او از تهران و من از اینجا او حرفهای خودش را میزد و من هم حرفهای خودم را میزدم الان او ممنوع الصدا و تصویر و قلم است !!!

در دوره آقای خاتمی با تمام کشور های همسایه روابط عادی شد ملک فهد رو صندلی چرخدار  خاتمی رفت سعودی،او از روی صندلی چرخ دار بعد از دوسال که از  هیچ رهبری استقبال نکرده بود به فرودگاه آمد و از او استقبال کرد و ملک عبدالله و سعودی ها سنگ تمام گذاشتند  در ها را باز کردند و تجار ایرانی بروند و بیایند  روابط با بحرین حسنه روابط با کویت عالی ،آنجا خیلی اوضاع فرق میکرد این تبادل اندیشه داشت انجام میشد

با امریکا خاتمی متمایل به حل مشکلات بود اولا با آمدن خاتمی سفرای اروپایی که رفته بودند به ایران بازگشتند بخطر کشتار میکنوس ، حالا خاتمی آمده سازمان ملل  و همه پیش بینی میکنند که با کلینتون دیدار میکند و چقدر رئیس جمهور امریکا علاقه مند است به این دیدار است……….

شما چطور به همچین رژیمی میتوانید اعتماد کنید که خوب میشود ، جنتی نود سال است جنایت کار است او خوب میشود شما فکر میکنید حسین سلامی آدم میشود!!!

در هر حال این میانجی گری هایی که شاهدش هستیم تخت روانچی به کویت میرود ، چرا؟؟؟ در این باب با شما به تفصیل سخن میگوییم و در ادامه برنامه به بررسی سخنان روحانی خواهیم نشست و با شما سخن خواهیم گفت .

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو