پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۶ خرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.امروز زیاد صحبت نمیکنم گو اینکه اخبار ادامه داشته و آمریکا گفته میزنم و میبرم و همین جور رجز خوانی ها ادامه دارد ، گوبلز هم که شده فرمانده سپاه که دیگه شاهکار است ، اما در کنار اینها یک کارهای جدی هم دارد صورت میگیرد کارهایی که میهن در بند را میتواند خوشحال کند فرزندانی از این سرزمین هستند گو اینکه محروم شده اند از بودن در خانه پدری،  اما در بیرون از این خانه پدری تلاش میکنند که این نام عزیز را اعتبارش را به آن برگردانند .

چندی قبل گفتگویی کردم از راه دور،  با یکی از این ایرانیان آقای خسرو سمنانی کسی که وقتی جوان بود رفت آمریکا درس خواند دکتری گرفت اقتصاد دان شد، رفت ثروتی بدست آورد تلاش کرد به هموطنانش کمک کند.  از چندی پیش رفت یک نهضتی راه انداخت که نفت من کجاست، چون بهر حال در تجارت نفت و بازرگانی بود علاقه مند بود که صنعت کشورش دارد چطور آسیب میبیند آمد و یک کتابی چاپ کرد که نفت من کجاست ، و فساد در صنعت گاز و نفت ایران که بزودی فارسیش را در ایران خواهید دید و خواهید خواند من امروز از آقای سمنانی دعوت کردم ایشان در لندن بودند و خواهش کردم تشریف بیاورند به استودیوی ایران فردا و در خدمتشان باشیم .

نوری زاده: خوش آمدید جناب سمنانی . یکبار هم باهم صحبت کردیم برایم بگو اول نفت من کجاست از کجا آمد و چی شد که این ایده به میان آمد ؟؟

سمنانی : من در سال ۱۹۸۴ که میشود سال ۶۲ ایرانی در جنگ ایران بود که ما مخالفت هایی میکردیم من در کار مس بودم و در معادن مس کار میکردم ودر شرکت خودم بودم و در ایالت یوتا بودم ، از آن موقع ما همیشه در باره ایران صحبت بود و از آنموقع ما جلو میرفتیم تا پنج شش سال پیش دیدیم که وضع ایران همینجوری  دارد بدتر میشود و اتفاقات یکی پس از دیگری به ضرر مردم است ، شروع کردیم جستجو کردن و دیدیم یکی از ریشه های گرفتاری های ما  اینست که درامد هایی که از نفت باید برای ایران میآمد، نیامده است، ایران دومین ذخائر نفت و یکی از بزرگترین ذخائر گاز را دارد  و بعد از روسیه ما دوم هستیم .

نوری زاده : بسیاری از این گاز ما را قطر از این میدان نفتی مشترک برده؟

سمنانی : بله هنوز هم میبرند نفت هم میبرند ، بعد ما دیدیم که پول نفت به ایران نمیآید و پولش جایی دیگر میرود و حساب و کتابی در کار نیست دیدیم یک رابطه مستقیمی بین اقتصاد ایران و نفت ایران است که متاسفانه  مردم توجهی به این ندارند و این بحث نفت از هر چیزی مهمتر است و این درامد های نفت را که برای بهبودی و کار زایی و زندگی مردم باشد، درامد نفت برای سرکوبی مردم ایران دارد استفاده میشود.

نوری زاده : من یک سئوال خیلی ساده ای دارم آیا در هیچ کشوری از جهان هست که صنعت نفتش اینطور اداره بشود؟؟

سمنانی: صنعت نفت صنعتی بوده است که همیشه دچار این گرفتاری ها بوده روسیه، عربستان و ونزوئلا هم همین گرفتاری ما را دارند، ولی در ایران ما چیزی که میبینیم این صنعت نفت خصوصی شده  و مردم در خودشان نمیبینند که این نفت مال ماست و دولت فقط یک معتمد است من نمیدانم افرادی که آگاهی دارند در دانشگاهها و ادارات  هستند باید بگویند این نفت مال مردم است و درامدش مال مردم است  روشنگر بشوند، که در حال حاضر متاسفانه این برنامه نیست ، گزارشی که ما نوشتیم کاربرد درآمد نفت در کارزایی و اقتصاد ایران میتواند داشته باشد  را نشان بدهد و این گرفتاری اقتصادی که برای مردم هست بدانند که چطور می توانند با خواستن درآمد نفتشان، گرفتاری هایشان را بر طرف کنند.

نوری زاده : شما چه مکانیزمی ارائه کرده اید؟ الان ما وزارت نفت داریم  شرکت نفت و شرکت گاز و پترو پارس هم داریم  یعنی رژیم آمده ده ها شرکت درست کرده است که مردم اصلا خبر ندارند که این پتروپارس که در ژنو است، پولش کجا میرود؟ دفتر مقام معظم میرود؟ به کجا میرود؟ چه مکانیزمی شما ارائه کرده اید که مردم بتوانند این موضوع را دنبال کنند و پیگیر بشوند آیا بصورت شعار تظاهرات کنند؟؟ چه فورمولی داده اید؟

سمنانی : در درجه اول ملت باید این را قبول بکنند که درآمد نفت در زندگی آنها موثر است خلاصه برایتان بگویم یک میلیارد دلار که درامد نفت وارد کشور شود، ۱۶۷ هزار کار درست میکند ، مقیاسی به شما بگویم که ۲۴ میلیاردش گم شده است و خبری از آن نیست این یک قلمش است.

نوری زاده : یعنی اگر این درآمد بود ما بیکار نداشتیم در ایران.

سمنانی : الان متاسفانه جوانهای ایران از کشور بعلت بیکاری میگذارند میروند و این باید خواسته بشود و متاسفانه چیزی که از روز اول خمینی برگشتند و  گفتند مسیر ما مسیر نفت نیست الان هم  علم الهدا بر میگردد میگوید ما به درآمد نفت احتیاج نداریم!!! به مناجات رهبر احتیاج داریم!!!!! آخه مناجات خرج خونه نمیده؟؟!!! درآمد های نفت از بین رفته در یک دستگاه بسیار فاسد و دزدی شده است و همه هم این را میدانند و این خواسته مردم باید باشد که بیشتر حسابرسی بخواهند جراید باید بگویند البته خوشحالم که افرادی در مجلس سر بحث را باز کرده اند.

نوری زاده : اولا شما با آماری که گرفته ای و تحقیقاتی که کرده ای چون خیلی حرف میزنند مهندس سحابی میگفت از بدو روی کار آمدن این رژیم تا بحال دویست میلیارد پول نفت در حسابها نیست ما نمیدانیم چه شده است!! ممکن است به مصرف رسیده باشد ولی ما نمیدانیم چه شده است؟؟  شما که آمار گیری کردید چقدر از این درامد نفت در حسابرسی نشان داده میشود؟؟………

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو