تفسیر خبر جمعه ۲۷ اردیبهشت

سلام به شما عزیزان در ایران و در هر نقطه از جهان که به تماشای تفسیر خبر از تلوزیون ایران فردا نشسته اید، من جمشید چالنگی هستم،همراه با شما در ساعت پیش رو و در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به:
آخرین رویدادها در عرصه بحران میان ایران و امریکا ، آنچه در امریکا گفته شده و آنچه که جمهوری اسلامی گفته است یا بلعکس ، موضع اروپاییان نسبت به این بحران و رفت و آمد های دیپلماتیک، در پایتخت های اروپایی از جمله دیدار پادشاه اردذن ملک عبدالله با امانوئل مکرون در فرانسه و استقبال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از مقامات امارات و دیدار برخی از مقامات خلیج فارس با مقامات واشنگتن و خبرهای دیگر در همین محور.

میهمانان این شماره از برنامه آقای علیرضا نوری زاده در استودیو مرکزی ایران فردا در لندن وآقای قاسم شعله سعدی وکیل پیشین مجلس شورای اسلامی از تهران

چالنگی : ایا این طرز برخورد با مردم در ارتباط با روزه گرفتن به معنویت مردم کمک هم میکند آیا بچه ها نو جوانان که این صحنه ها را میبینند و این حرفی که میگویند اسلام با زور شمشیر وارد ایران نشد و مورد استقبال مردم قرار گرفت؟؟؟

نوری زاده: این یک دروغ بزرگ است من و شما حداقل یادمان هست اینها یک ذره اعتقاد ندارند و روزه نمیگیرند اگر ذره ای اعتقاد داشته باشی؟؟ آدم میکشی!!؟؟ و اینجوردر خیابان با مردم رفتار میکنی !!! بنظر من رژیم جمهوری اسلامی آمد که ریشه اسلام را بکند و تا حد زیادی هم موفق شد.

چالنگی :خوب مردمان مومن دیندار چرا سکوت میکنند.؟؟

نوری زاده: در زمان شاه یک بلیط اتوبوس دو ریال زیاد میشد ، دانشگاه تعطیل میشد و بنزین حالا ۱۰۰۰ تومان رویش میکشند هیچکس صدایش بلند نمیشود، من نمیدانم مردم ایران چقدر طاقت دارند، میگویند رژیم وحشی است، و آدم میکشد، مگر حالا نمیکشد؟؟؟ این طرحی که رژیم دارد ما را داخلش میبرد، نتیجه اش چه خواهد بود؟؟؟ نابودی ایران نابودی تمام زحماتی که۴ تا ۵ نسل در ایران کشیده اند.

چالنگی: بنظر میرسد کسانی که درد دین داشته اند و دارند آنها هم واقعا زجر میکشند.

نوری زاده : صد در صد آن کسی که اعتقاد دارد و دنبال ارتباطات معنوی خودش است شاید بیش از ما رنج میکشد بهر حال این دکان را از اول دکان حقه و فریب میدانستند آقای علی حجتی کرمانی چقدر زجر کشید او را رد صلاحیت کردند و دق کرد و خانه نشین شد.جناب چالنگی ایران در خطر است و ترامپ میخواهد ایران را به عصر حجر بر گرداند !!! امریکا طرح زدن تمام پایگاهها تمام کارخانه ها و تاسیسات صنعتی روی میز است و این راهی که رژیم دارد میرود و فکر میکند با دو هواپیمای بی سرنشین خط لوله سعودی را میزند تمام شد؟؟ نه!!!

چالنگی: بفرض اینکه چنین طرحی وجود داشته باشد ایران در چه عصری هست ؟؟
نوری زاده : هنوز بعضی از تاسیسات قبلی موجود است میدان شهیاد هنوز هست استادیوم صد هزار نفری هست منظورم اینست که هنوز آثار گذشته وجود دارد.

چالنگی : اطلاع دارید که ترامپ تاکید کرده که ما خواستار جنگ نیستیم و خواستار مذاکره هستند
نوری زاده : اینها خواستار جنگ هستند حکومت خامنه ای خواستار جنگ است ، اینها جلوی مردم در همه زمینه ها و همه جا شکست خورده اند تنها پیروزی که دارند همین حضورشان در سوریه و عراق و یمن است اگر فردا قرار باشد در برابر خروج از اینها خطر جنگ از ایران دور بشود شما فکر میکنید سید علی حاضر است بخاطر نجات ایران دست از سوریه و لبنان عراق بکشد ؟؟؟

چالنگی : اشاره کردید به داستان یمن و حمله ای که کرده من قبل از اینکه به استودیو بیایم در این رسانه های اینترنتی نوشته ای از شخصی دیدم که صاحب نام است و گفته که ببینید یمن در یک دستش نان خشک و دردست دیگرش موشک، بار ها توانسته سعودی را بزند سعودی که قدرت نظامی دارد و آمریکا که پشت سعودی است، و پیامی که دارد میدهد این است که حکومت ایران یا مردم ایران شما هم ببینید میتوانید بایستید مقابل امریکا !!!، من یاد حرفهای اسراییلی ها افتادم که گفتند ما پیروز بشویم از جنوب لبنان بیرون میآییم بعد از پیروزی نیروهایش را بیرون کشید وحکومت اسلامی و حزب الله علم شنگه راه انداختند که مقاومت حزب الله باعث شد اسراییل خارج شود، تنها یک روزنامه نگار گفت این شلوغ بازار را راه نیدازید این راه غلط را به مردم یاد ندهید اسراییل خودش بیرون رفته است!!! این آتش بیاران معرکه که در اروپا و دیگر نقاط منطقه هستند را شما چطور میبینید.؟؟؟

نوری زاده : اینها خطرناک ترهستند، من اینها را عوامل بسیار خطرناکی میبینم و در امریکا دیدم جمع شده اند که چرا سپاه در لیست تروریست باشد ؟؟ تروریست یعنی چی؟؟ سپاهی که گردن بختیار را میبرد ، تروریست یعنی کی ؟؟ سپاهی که در لبنان سفارت و محل تفنگداران را منفجر میکند امیر کویت را میخواهد بکشد، تروریست یعنی چی؟؟؟ و این آقایان آتش بیار معرکه که شما فرمودیدهمینطور بر این نای میزنند که سپاه یک نیروی مردمی ملی است من مانده ام ملی بودنش دیگر چیست دزدی هایشان آدمکشی هایشان ملی است؟؟؟
در این بخش آقای قاسم شعله سعدی هم به ما خواهند پیوست ………..
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو