پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۲۵ اردیبهشت

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . من نگرانم و کاملا برای من آشکار است که این بازی نفت کش ها و خط لوله عربستان تمام اینها طراحی شده توسط سپاه پاسداران و در ستاد جنگهای نامنظمشان و با یک برنامه ریزی قبلی بوده است برایتان الان توضیح میدهم،.
اینها یک زیر دریایی های کوچکی دارند غیراز غدیر، که دو نفر درونش جامیگیرند این زیر دریایی به عمق آب میرود و یکی از آنها که غواص است بیرون میآید و از این مین های چسبان که برای کشتن دانشمندان اتمی از آن استفاده کردند و اینها را میچسبانند به ته کشتی و نوع انفجار هم مشخص است که از پشت چسبانده شده است.
خط لوله ها هم روشن است یک مجموعه حوثی که در ایران آموزش تروریستی دیده اند اینها این کار را انجام دادند ، آمریکاییها اول با تردید گفتند احتمال دارد اما دیروز رسماً اعلام کردند که جمهوری ولایت فقیه پشت این قضیه بوده است.
آقای خامنه ای فکر میکند زرنگی میکند، خیلی خوب نفت نمیخواهید ما ببریم ماهم تنگه هرمز را میبندیم، منتها اینجور نیست که سرداران را بفرستم و با جنازه هایشان تنگه را ببندند!!! یا با قایقهایشان نه من عبور را از آنجا غیر ممکن میکنم !!!. یک بارارباب قبلی ایشان یعنی خمینی آمد و گفت نفت کش های کویتی را بزنند و محسن رضایی گفت ما میتوانیم و او گفت بزنید!!!! دو نفت کش کویتی را هدف قرار گرفتند، و آنها هم پرچم آمریکا را بالا بردند و در عرض ۱۵ دقیقه ناوگان امریکا در آن زمان که یک پنجم ناوگان فعلی هم نبود از نظر قدرت و تعدادش ، ۷۰ درصداز نیروی دریایی ما را منهدم کرد کشتی هایمان را زدند و پایگاه هایمان را زدند و لطمات زیادی به ما وارد کردند و جلو صادرات نفتمان را هم گرفتند و خمینی جام زهر را سر کشید و تسلیم شدند ، الان هم در یک شرایط مشابه هستیم، اوضاع بسیار بد است، جمهوری اسلامی وارد این ماجراجویی شد با این تصور که نفت با یک حرکت کوچک به ۷۰ یا ۸۰ دلار میرسد در نتیجه من اگر یک میلیون بشکه هم صادر بکنم همان مقدار دلار را برایم در آمد می آورد خوب این درست نیست مغلطه است خامنه ای میداند که به هیچ وجه نمیتوانداین مقدار نفت صادر بکند و به هیچ وجه نمیتواند تایین کننده در بازار نفت باشد،امریکا و عربستان و عراق به تولیدشان افزوده اند و تامین کرده اند نیازهای بازار را،

اجازه بدهید خوش آمد بگویم به آقای مهندس مصطفوی طباطبا یی ، درود بر شما ایشان از چهره های سرشناس در مسئله نفت هستند.

دکتر نوری زاده :ایران در حال حاضر در اوپک که ضعیف شده از نظر نفتی در چه جایگاهی هست و نفت ما از چه نوع نفتی است مثلا میگویند نفت لیبی سبک است ذو بهترین است و نزدیکتر به اروپاست، ما چه مزایایی دارد نفتمان که اگر غایب باشیم به بازار ضرر میزند و قیمت نفت را بالا میبرد؟؟

مهندس مصطفوی طباطبایی: درود دارم خدمت جنابعالی و بینندگان گرامی باید خدمتتان عرض کنم که ایران موسس و بانی اوپک بود و در آن زمان که اوپک شکل گرفت و سیاستهایی که در این مقطع ایجاد شد برای اتحاد کشورهای صادر کننده نفت ،و شاید اگر به عقب برگردیم سیاست نیکسون بود که در واقع معادلات رابر فروش نفت به دلار نهاد تا با سعودی ها به توافق رسید و شاید در آن زمان بود که بنوعی دلار نقش خودش را ایفا کرد و این انرژی و دلار گره خورد و باعث شد واحد انرژی به دلار باشد، حتی شرکت های روسی و چین الارغمی که تلاش میکنند وابستگی خودشان را به دلار کم بکنند در عمل، اجرا نشدنی شده است و در ارتباط با اوپک بحث شرکت ها را اگر کنار بگذاریم امروز کشورهایی که خارج از اوپک هستند بنوعی دارند نقش مهمتری را ایفا میکنند ، مثلا روسیه را شما نگاه کنید امروز اتحاد بین روسیه و عربستان نقش پررنگ تری را گرفته تا اوپک، بخاطر اینکه شاید برنده پنهان این تقابل ها ، امروز روسیه است و عملا هیچ جا از آن بحثی نیست،ولی روسیه این خلع و کمبود را حداقل برای اروپا پر کرده است و الان تعداد کشور هایی که خارج از اوپک هستند فرصت ها و نقششان و قیمت گذاری که میکنند تاثیر گذار شده بر خود اوپک، شاید اوپک آن نقشی که در سابق داشته رااز دست داده استدر اجلاس آینده اوپک متاسفانه ایران سهمش را از دست داده است آیا توافقی میشود صورت بگیرد اقتصاد امروز یک جنگ شده، شما روابط چین و امریکا و اتفاقاتی که در ونزوئلا میافتد از لحاظ اقتصادی، وقتی اقتصاد امروز ماهیت جنگ به خودش گرفته با فشار های اقتصادی به طرف مقبل خواسته های سیاسی خودشان را تحمیل میکنند چه باید کرد؟؟ آیا هنوز همان روش سنتی میتواند جواب دهد یا نه!!!؟؟؟ با توجه به اینکه انرژی و نفت امریکا امروز بعنوان صادر کننده عمل میکند نه به عنوان وارد کننده نفت.!! این صادرات بازار را میطلبد کجا؟؟ اروپا .

دکتر نوری زاده :آمریکای لاتین ، برزیل و کشور های دیگر آمریکای لاتین، چون الان ونزوئلا در شرایطی نیست که بتواند نفت آنها را تامین کند ، مثل اینکه همه چیز به ضرر ایران است هم در درون اوپک و هم در خارج از اوپک،.

مهندس مصطفوی طباطبایی: در هر صورت شما خاطرتان هست که در جنگ ۶ روزه اعراب که کشور های عرب تحریم کردند دیدید که تحولات چقدر تاثیر گذاشت در قیمت گذاری ، ولی در دنیای امروز کشوری مثل ایران که دارای دومین یا سومین ذخائر ئیدروکربنی دنیاست میاید و صادراتش جلویش گرفته میشود و بازار روند معکوس نشان میدهد متاسفانه قیمت ها نزولی شد و پیغامهای عجیبی به بازار میدهد یکی اینکه بازار این خلع را برایش برنامه ریزی کرده است یا سیاستمدارانی که این نقشه راه را کشیده اند این را پیش بینی کرده اند………….
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو