پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و در ارتباط با مسائل مهم داخلی و دیگر رویداد های منطقه ای با ایشان به تبادل نظر خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده :سالی یک میلیارد دلار حزب الله برای ما خرج دارد و الان که رژیم کم پول شده به کمک رژیم میاید و قاچاق مواد مخدر میکند بهترین قاچاقچی ها هستند از ونزوئلا و اکوادور و آمریکای لاتین دارند کیلو کیلو کوکایین میآورند و در بازار های خاور میانه توزیع میکنند هر کاری شما بگویید حزب الله انجام میدهد و در مذهب اینها مباح است ، آدم وقتی به ولایت باطله اعتقاد داشته باشد همه چیز برایش امکان پذیر است ، اینطور نیست دکتر سازگارا؟؟؟

دکتر سازگارا: سلام و ارادت دارم خدمت شما و همه بینندگان تلوزیون ایران فردا، بله یعنی هزار سال قبل غزالی که فقیه سرآمدی بود، وقتی دید خلیفه زن یکی از سرداران را میخواهد و آن سردار حاضر نیست طلاق بدهد، فقها نشستند و سیزده قدم برنامه ریختند و در قدم سیزدهم گفتند زن این سردار به او حرام شده است و تو میتوانی بروی او را بگیری، غزالی دادش به هوا رفت که این چه دینی است که درست کرده اید که احکام شرعی اینجوری میگذارید و ده دوازده سال رفت و گم شد، و بعد که پیدا شد کتاب کیمیای سعادت را نوشت و دین را آورد و گفت هدف دین آخرش اخلاق است .،
فقها بخصوص فقهای شیعه یک دینی درست کرده اند که خدا در جیبشان است و هر کاری را با آن مباح میکنند ، در اسلام از نماز جدی تر ندارید، خمینی برای حفظ حکومت گفت نماز را میشود تعطیل کرد.!! و ایشان مثل هر فقیه شیعه هر کاری را مباح کرد!! و شکنجه را اسمش را گذاشت تعزیر!! و ده ها کار دیگر، وقتی شما اخلاق را حذف میکنی و فقه میشود یک ماشین اتوماتیکی که دست آقایون هست با آن مکانیزمی که دارند از توش هر چیزی را در میآورند، مثل بانکداری اسلامی که الان بهره میگیرند ولی ربا محسوب نمیشود. مرادم اینست که دین باید عادلانه باشد نه عدالت دینی باشد ، دین باید انسانی باشد نه اینکه تعریفش از روی انسان باشد .

دکتر نوری زاده : به یک معنای ساده تر میرسیم دین باید شخصی باشد،

دکتر سازگارا: دین آخرش ایمانی است به یک خدایی و تصوری که از خدا دارند و این که وقتی بمیریم تمام نمی شویم این خلاصه همه گزاره های دینی است، و اعمال ما در این عالم به شکلی میماند و اگر کسی به این ها اعتقاد دارد تمام دستورالعمل های دینی و آموزش های بزرگان ادیان، پیامبران و اصحابشان باید در خدمت این باشد که اولاً آدمها با خلق خدا شفقت داشته باشند و دیگران را مثل گرگ گرسنه پاره پاره نکنند۷ و اینکه با نفسشان هم مجاهدت داشته باشند اینهم خلاصه همه دستورالعمل های دینی است ، در حوزه های اجتماعی هم شما درست میگویید دین را بیاورید در حوزه عقل مثل اداره جامعه و سیاست و مسائل اجتماعی آن که دیگرکارکردش خارج میشود و میافتد به همین مصیبتی که میبینید، همه اینهایی که داریم میگوییم در حوزه فرد است.

دکتر نوری زاده : آقای دکتر سازگارا من تصور نمیکنم در هیچ دوره ای از تاریخ اسلام به اندازه این چهل سال به اسلام توهین شده باشد و واقعا هم مهندس بازرگان و هم آقای شریعتمداری میگفتند که این انقلاب یک قربانی داشت و آن هم اسلام بود راست میگفتند ، شما تصور بکنید ماه رمضان بود اگر بنده میخواستم روزه بگیرم در جستجوی این نبودیم که فقط داریم یک فرمان الهی را انجام میدهیم بخاطر آن زیبایی هایی بود که رمضان به خانواده امان میآورد.بخاطر تمام آن وجهی بود که ما میدیدیم و فضایی که در کشور ایجاد میشد این بود در همان اولین سال انقلاب در نزدیکی دفتر من همه ظهر در ماه رمضان نهار میخوردند و این خیلی جالب بود ، حکومت اسلامی برقرار شده بود ولی چون مردم دیدند که این دکان است رعایت نکردند .من اصلا نمیخواهم با دین کسی بحث کنم و سیاست ایران فردا هم این نیست که به دین مردم کار داشته باشد، ولی من بر این باورم که اگر دین را حرمتش را به آن برگردانیم و دین در جایگاهی قرار بگیرد که برای ما نمادی باشد از اینکه بگوید مثلا اگر اسم امامی میآید بگوید این فرد نمادی از زیبایی و خوبی بوده است نه نماد قاسم جبار و آدمکشی،!!!

دکتر سازگارا: واقعا پوستین دین را حکومت وارونه به تن میکند، بجای اینکه دین پشتوانه ای برای اخلاق باشد اخلاق منشأش در دل دین نیست !! اخلاق جای دیگری شکل میگیرد ولی دین پشتوانه محکمی است برای اخلاق، وقتی دین بازیچه دست سیاست مداران میگردد آنوقت سیاستمدارانی که فاسدند و آدمکشند و مستبد هستند و تا بن دندان فاسد هستند بدترین بلا را بر سر جامعه میآورند اینست که این پشتوانه دینی از اخلاق رخت بر میبندد و جامعه بی اخلاق میشود و بنابراین شعار روز جامعه میشود این که: بارت را ببند برو!!! بی خیال این حرفهای کشک است و میگویند تا ما را خراب کنند . هیچ جامعه ای فقط با قانون اداره نمیشود قانون امر و نهی هایش ده درصد کنترل جامعه را دارد ۹۰ درصد ارزشهای اخلاقی و سنت ها و باورهای جامعه است،وقتی شما این را بهم بزنی آنوقت سنگ روی سنگ بند نمیشود………….

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو