پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۹ اردیبهشت

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .ابتدا اشاره ای به سال اول ورود به دبستان خواهیم نمود و به دیدن یک کلیپ از کار آموزی معلمان کلاس اول خواهیم نشست. در ادامه نگاهی به دو دلبستگی سید علی خامنه ای یعنی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات خواهیم افکند و به تفصیل با شما سخن خواهیم گفت.
یک موردش اینست که این دلبستگی و عشق سید علی آقا به سپاه موضوع امروز و دیروز نیست سید علی آقا دل به سپاه بسته و تظاهر میکرد با ارتش ها خوب است مهربان است، آنزمان که رئیس جمهور بود به نفعش بود، چون آدمهای نزدیکتر به سپاه وجود داشتند سپاه نوکر احمد آقا و رفسنجانی و خود خمینی بود ، حتی رفسنجانی جان محسن رضایی و رحیم صفوی را او نجات داد خمینی میخواست آنها را اعدام کند، اما خامنه ای بعد از مقام ولایت دلبسته سخت دو چیز شد ، یکی سپاه یکی وزارت اطلاعات ، بعد دید وزارت اطلاعات کم است؟؟ چپ و راست اطلاعات درست کرد، اطلاعات سپاه ، بیت مبارک رهبری و اطلاعات قوه قضاییه، در اولین سخنانش در مورد سپاه میگوید ما اگر سپاه را نداشته باشیم این انقلاب را از دست میدهیم و سپاه حافظ انقلاب است ، خوب این را که راست میگوید برای همین آمریکا گردن سپاه را گرفته است. اینها اول میامدند و فلان روضه خوان هم بالای منبر میرفت و میگفت تنگه هرمز را میببندیم !!، ده دقیقه ای اسراییل را نابود میکنیم.!! حالا نه!!! فرمانده سپاه میگوید ما میخواهیم حقوق ایران مصون باشد، نفت ماهم برود و کالای ما هم از تنگه هرمز برود ، نفتتان کسی نگفته نرود اما کسی نمیتواند بخرد!!!؟؟ داستانتان اینست مشکلتان اینست.
آقای خامنه ای چندین سال بعد در مقام رهبر انقلاب پاسخی میدهد به رجایی خراسانی که بعد از سی سال خدمت به ایشان میگوید هر قطع رابطه ای ویا بستن دری ، راه گشودن و راه بازگشت هم دارد آقای خمینی گفتند امریکا اگر آدم بشود و این شرایط را قبول بکند ما با آنها رابطه بر قرار میکنیم ولی شما شرط محال کردی ؟؟؟ دارو دسته حسین بازجو اورا بدبخت کردند و خانه نشین نمودند .

اولاً هیچ رهبری ، هیچ عالمی ، هیچ پیغمبری نمی تواند بگوید این فرمول قطعی است، محال است همچنین چیزی، هر فرمول قطعی ممکن است عکسش ثابت شود ، پس هیچوقت خامنه ای نمیتواند بگوید به حکم دانش خودمان !!! ایشان میگوید که بر فرض محال ، یک رهبر یک کشور از بر فرض محال استفاده نمیکند محالش را نمیگوید میگوید به فرض ، با این حکومت صحبت نمیکنیم ، شما با کدامش مذاکره کرده اید ؟؟؟ شما با همه پس، پستو، معامله و مذاکره کرده اید و گروگان آزاد کردید ولی هیچوقت مثل آدم ننشسته اید مذاکره کنید، همین آخری بود که ظریف با جان کری باهم نشستند و صحبت کردند با آگاهی شما و اطلاع شما!!! و موافقت شما ، پس دروغ میفرمایید که با آمریکاییها مذاکره نمیکنید .

اما در مورد دولت ترامپ ، اولاً در موقع مذاکره دو حریف نیامدند که بنشینند و دستهایشان را بالا ببرند هرکدام تلاششان را میکنند با قدرت بیشتری خواست های خودشان را به حریف بقبولانند، این یک فرمول مذاکره است، در مذاکرات ویتنام با آمریکا ویتنامی ها موفق شدند خواسته های خودشان را به آمریکاییها تحمیل کنند، نیکسون هم پذیرفت و صلح بر قرار شد، و امروز میلیارد ها دلار در ویتنام سرمایه گذاری کرده اند و ویتنام را از آن حالت بدبختی و بیچاره گی نجات دادند ،این میشود مذاکره .

خاتمی به امریکا رفت و تمام زمینه ها برای مذاکره بین ما و امریکاییها مهیا بود آنها گفتند ما تمام جنایت های شما را چشممان را رویشان می بندیم، بخاطر اینکه ملت ایران حماسه دوم خرداد را خلق کرده است، ما چشممان را میبندیم که شما ۲۶۰ تفنگدار ما را در بیروت کشتید ، ۶۸ کارمند سفارتمان را کشته اید چشممان را میبندیم که ده ها شهروندمان را گروگان گرفتید، ده ها بمب کنار جاده ای در عراق گذاشته اید و سربازهای ما را کشته اید، ما چشم بر روی اینها میبندیم در مقابل آقای کلینتون و خاتمی گرد میز کوفی عنان مینشینند و مذاکره میکنند و از این مذاکرات مسئله صلح فلسطین یک گام بزرگ به جلو بر میدارد و ایران یک نقش اساسی بازی خواهد کرد و این یک تحول مثبت از دید جهانیان بود هنوز بهار عربی راه نیفتاده بود !!! سفرای غربی که بخاطر قتلهای زنجیره ای و میکنوس از ایران رفته بودند بر گشتند به ایران. اما آقای خاتمی ناپدید شد و از درب پشتی سازمان ملل رفته بود و غیب شده بود !!!!!

آنوقت خامنه ای میآید راجع به امریکا حرف میزند؟؟؟!!! شما پدر این مملکت را بخاطر این دشمنی تان با امریکا در آوردید، سی سال شما مردم را اسیر این کینه شخصی کردید ، روسیه برای ما بهتر از آمریکا است؟؟ روسیه دوست ماست ؟؟ مسئله چاپیدن ایران و فرودگاهی که به آنها داده اید و پایگاه دریایی است!! آنوقت آمریکا بد است و روسها خوب هستند!! و سپاهیانمان را بفرستیم پیش روسها آموزش ببینند!!؟؟
نه امریکا برادر ماست نه انگلیس و نه فرانسه و نه روسیه، اما مصالح عالیه ما ایجاب میکند که ما با آمریکا دشمن نباشیم، ما میتوانیم با آمریکا دوست باشیم و بدون دشمنی امتیاز هم بگیریم و مصالح مان حفظ بشود. نا آگاهی یک رهبر و کینه ورزی و عدم تسامح و تساهل در برابر مصالح عالیه کشور نتیجه اش این میشود که پول ملی ما ارزشش چنان سقوط میکند که هردلار نزدیک ۱۵ هزار تومان میشود و این هم مملکتی است که درست کردید. آن زلزله و سیل، و این دزدی ها، مملکت شکست خورده شده ایم.
امروز هشت سال است که منوچهر سخایی بعلت سرطان خاموش شد انسان عزیز و دوست نازنینی بود . دکتر محمد معین هم در چنین روزی در گذشته است کسی که سالها در کما بود، نویسنده فرهنگ معین.
در بخش دوم برنامه از برکناری عباس جعفری دولت آبادی از دادستانی کل و استعفای سه عضو فرشگرد شما را باخبر و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم کرد. در پی آن از سخنان قاضی عسکر نماینده رهبر در حج و زیارت شما را مطلع خواهیم نمود و در ارتباط با جایگاه حجاج ایرانی با شما سخن میگوییم . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو